خبرهای داغ:
رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی با بیان اینکه دفاع و امنیت بدون علم دست‌یافتنی نیست، گفت: به‌عنوان بخش‌هایی از نیرو‌های مسلح که مطیع امام (ره) و رهبری هستند، روابط خوب بین ارتش و سپاه یک اصل است.
کد خبر: ۹۳۲۷۷۹۸
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
به گزارش خبرگزاری مهر، سرلشکر سید یحیی صفوی رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی ـ. پژوهشی بین این پژوهشگاه و معاونت دانش و پژوهش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به روابط خوب مابین ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: به‌عنوان بخش‌هایی از نیرو‌های مسلح که مطیع امام (ره) و رهبری هستند، روابط خوب بین ارتش و سپاه یک اصل است.

وی در ادامه به تشریح ساختار پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و همکاری‌های علمی و پژوهشی مابین مراکز آموزشی و پژوهشی نیرو‌های مسلح با این پژوهشگاه پرداخت و گفت: در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس به دنبال هم‌افزایی علمی و پرهیز از تداخل در امور پژوهشی با سایر مراکز پژوهشی نیرو‌های مسلح هستیم و در این در پژوهشگاه پروژه‌ها متناسب با نیاز نیرو‌های مسلح تعریف می‌شود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اضافه کرد: ۴۰ درصد پروژه‌ها در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با نگاه به ساختن آینده و آینده‌پژوهی است.

وی با اشاره به تغییرات مؤلفه‌های دفاع و امنیت گفت: چهره دنیا در حال تغییر و تحول است و جنگ‌های آینده کاملاً متفاوت با گذشته است؛ لذا نگاه به دفاع و امنیت و مؤلفه‌های تأثیرگذار به آن در حال تغییر است.

سرلشکر صفوی بااشاره به وظایف نیرو‌های مسلح در گام دوم انقلاب، خصوصاً سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در گام دوم انقلاب و در ۴۰ سال دوم انقلاب سپاه پاسداران را مجهز به علم بیشتری کنید. دفاع و امنیت بدون علم دست‌یافتنی نیست، در گام دوم انقلاب، فرمانده‌ای می‌خواهیم که علاوه بر ایمان و شجاعت دانش نظامی داشته باشد.

در ادامه این جلسه، سردار سرتیپ دوم «محمدرضا نواب» معاون دانش و پژوهش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سابقه تحقیقات غیر صنعتی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از یک دهه قبل تصمیم بر آن شد که با توجه به پتانسیلی که در سپاه از لحاظ نیروی انسانی و سرمایه انسانی تحصیل کرده وجود دارد، تحقیقات غیر صنعتی را به بدنه سپاه توسعه بدهیم و همچنین نگاه مدیریت دانشی به موضوع پیدا کنیم و مدیریت دانشی پاسداری از انقلاب اسلامی را در دستور کار قرار دادیم که این بخشی از مدیریت دانش در سطح تولید دانش و موضوع تحقیقات غیرصنعتی است.

معاون دانش و پژوهش سپاه پاسادارن انقلاب اسلامی در تشریح مدیریت دانش پاسداری از انقلاب اسلامی اظهار داشت: بخش اعظم مدیریت دانش پاسداری از انقلاب اسلامی، ثبت تجربیات پاسداری از انقلاب اسلامی در گذشته و در دهه اول که عمدتاً در دفاع مقدس بوده و دهه‌های دوم سوم و چهارم پاسداری از انقلاب اسلامی و بخش قابل توجهی از آن در حقیقت تولید دانش برای پاسخگویی به نیاز‌های آینده است و اینکه چه نیاز‌هایی را در گام دوم انقلاب اسلامی برای پاسداری از انقلاب اسلامی نیاز داریم و چه سطوحی از دانش را و چه موضوع‌هایی از دانش را باید به آن توجه کنید.

سردار نواب با اشاره به تهیه نقشه جامع علمی پاسداری از انقلاب اسلامی گفت: یکی از کار‌هایی که در سپاه و ستاد کل نیرو‌های مسلح شروع شده، تهیه نقشه جامع علمی پاسداری از انقلاب اسلامی است؛ یعنی اینکه ما بتوانیم شاخه‌ها و لایه‌های علمی مورد نیاز و اولویت دار برای پاسداری از انقلاب اسلامی را در حوزه علم، فناوری و سامانه در حقیقت تشخیص دهیم.

در بخش دیگری از این جلسه، تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی ـ. پژوهشی مابین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا نیز منعقد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها