خبرهای داغ:

حل مسئله واردات قطعات خودروهای سنگین به همّت جوان میاندوآبی

مدیرعامل شرکت رایا صنعت میاندوآب استان آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ما دو نمونه از قطعات خودرو های سنگین را نمونه سازی کرده‌ایم.
کد خبر: ۹۳۲۷۸۴۲
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷

 به گزارش پایگاه خبری قرارگاه رسانه‌ای شهید مهدی باکری بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی، در هفته گذشته اولین رویداد «تا ثریا» با برپایی ۵۰ غرفه شامل مجموعه‌های نوآور و فن آور مورد حمایت شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج در مرکز رویداد شهید فخری زاده واقع در سازمان بسیج دانشجویی افتتاح شد.

در این رویداد پاسخ‌های مبتکرانه و نوآورانه مجموعه‌های فن آور و نوآور به شبکه‌های مسائل کشور ارائه شدند.

این رویداد با شعار «تا ثریا» روایت توانمندی انقلاب اسلامی در ارائه پاسخ‌های نوآورانه و مبتکرانه به مسائل کشور در دوران افول آمریکا در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، اجتماعی و صنعتی برپا شده بود.

برگزاری نشست‌های روایت چگونگی موفقیت فناوران و نوآوران در شناسایی مسائل کشور و ارائه راهکار‌های مبتکرانه از دیگر بخش‌های این رویداد بود.

مجموعه رایا صنعت شهرستان میاندوآب استان آذربایجان غربی با مدیریت مرتضی محمودزاده یکی از مجموعه‌هایی بود که در این رویداد حضور داشت.

در این‌گزارش تفصیلی، گفتگوی کوتاهی با مرتضی محمودزاده مدیر شرکت رایا صنعت میاندوآب خواهیم داشت که به شرح زیر است.

سوال: ضمن عرض خسته نباشید؛ شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید؟

حوزه فعالیت ما در زمینه داخلی سازی قطعات خودروهای سنگین است، در حال حاضر ما دو نمونه از قطعات خودرو های سنگین را نمونه سازی کرده‌ایم که برای دو نمونه دیگر در حال تلاش هستیم.

سوال: مزیّت قطعات تولیدی شرکت رایا صنعت نسبت به تولیدات خارجی چیست؟

مزیت قطعه تولیدی ما نسبت به نوع خارجی این است که کل اجزای قطعات بکاررفته استاندارد کامل را دارد و در کنار این کیفیت بالا را هم حفظ کرده‌ایم و از همه مهم‌تر این است که قیمت تمام شده آن نسبت به خارجی نیز خیلی پایین است.

سوال: این قطعه چه مسئله‌ای از مشکلات کشور را حل کرده است؟

تولید این قطعه باعث شده است قطعات کامیون‌های سنگین داخلی سازی شود و دیگر نیازی برای واردات این قطعات نیست و هیچ ارزی از کشور بابت واردات آنها از کشور خارج نمی‌شود حتی ما می‌توانیم این قطعات را به سایر کشورها صادر کنیم و از طرفی هم ایجاد اشتغال برای جوانان کشورمان می‌شود.

 سوال: در پایان اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید؟

در پایان از تمامی دست‌اندرکاران این رویداد تشکر می‌کنم و امیدوارم در آینده‌ای نه چندان دور با هماهنگی‌هایی که با مدیریت پژوهش و فناوری ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی صورت گرفته است، قطعه تولیدی را به تولید انبوه برسانیم تا مسئله ای از مشکلات کشور را با اتکا به توان و اراده‌ی جوان ایرانی حل کنیم.

 گفتنی است، اکثر طرح‌های ارائه شده در این نمایشگاه از سوی شرکت پیشگامان بنیاد تعاون مورد سرمایه گذاری قرار گرفتند.

انتهای پیام

ارسال نظرات