فرمانده سپاه ناحیه درگز از آغاز مرحله دوم طرح شهید سلیمانی در شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۷۸۶۹
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲
رسول زیدانلو  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛  ضمن ارائه گزارشی از مرحله اول طرح مسجد سنگر سلامت شهرستان درگز اظهار کرد: به برکت نام شهید سلیمانی و حضور مخلصانه بسیجیان در عرصه‌های خدمت رسانی، شاهد کاهش روند ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا شدیم، این در حالی بود که پیش بینی‌های سازمان جهانی بهداشت برای کشور ما حکایت از تلفات روزانه بیش از ۱۰۰۰ نفر داشت، اما اکنون با همت مردم شریف و اجرای طرح شهید سلیمانی این آمار به زیر صد نفر رسیده است.

وی افزود: البته این تعداد از عزیزانی که روزانه جان خود را از دست می‌دهند یک برگ درخت نیستند که برای کسی اهمیتی نداشته باشد، هر یک از این‌ها یک پدر، یک مادر و یک عضوی از خانواده هستند؛ درخواست ما از مردم این است که تا ریشه کن شدن کامل بیماری، توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

فرمانده سپاه درگز اولویت طرح شهید سلیمانی را بیماریابی فعال دانست و گفت: در راستای نیل به این هدف پایش خانه به خانه برای شناسایی افراد بیمار در شهرستان از ۲۰ آبان آغاز شد و موفق شدیم شهر لطف آباد را ۳ مرحله، چاپشلو دو مرحله، نوخندان یک مرحله و قریب به ۷۰ درصد شهر درگز را مورد پایش قرار داده و کسانی که علائم مشکوک داشتند به مراکز درمانی معرفی می‌شدند..

زیدانلو تبیین کرد: در مرحله اول طرح شهید سلیمانی تعداد ۳۰۰ نفر بیمار به صورت حضوری و ۱۵ نفر به صورت تلفنی شناسایی شدند؛ حمایت قریب به ۱۰۰ خانواده از بیماران نیازمند با اهداء بسته‌های معیشتی، ۲۴ مورد خدمات پرستاری در محل، ۲۴ مورد مشاوره پزشکی، ۲۰ مورد تدابیر و تغذیه طب سنتی و ۸ مورد استعلاجی از محل کار، از جمله خدمات دیگری بود که به خانواده‌های نیازمندی که درگیر بیماری کرونا بودند ارائه شد.

وی تصریح کرد: امروز حفظ جان مردم بزرگترین معروف و به خطر انداختن آن بزرگترین منکر است؛ ما در همین راستا با به کارگیری ۴۰ تیم تذکر لسانی از ابتدای آذر در هفته بسیج به مدت یک ماه، تلاش کردیم به منظور فرهنگ سازی با اهدای ماسک بین شهروندانی که رعایت نمی‌کردند این مهم را متذکر شویم؛ در طول مدت این یک ماه قریب به ۱۴۰۰ مورد تذکر لسانی با اهدای ماسک انجام شد.

فرمانده سپاه درگز با اشاره به آغاز مرحله دوم این رزمایش، توضیح داد: در مرحله دوم، بسیجیانی که قرار است برای نمونه گیری و انجام تست کرونا آموزش داده شوند را به شبکه بهداشت و درمان به عنوان مسئول اصلی نظارت بر اجرا و کیفیت طرح معرفی کرده ایم؛ بنای ما بر این است که اگر تست کرونای فردی مثبت شد، تمام اعضای خانواده و کسانی که با او در ارتباط بودند را هم مورد تست قرار دهیم تا بتوانیم سریعتر موارد مثبت و مشکوک به کرونا را شناسایی کنیم.

زیدانلو افزود: باشگاه‌های ورزشی مانند بدنسازی و رانندگان تاکسی‌های شهری و برون شهری به خاطر حساسیت و در معرض خطر بودن در اولویت اقدامات ما در مرحله دوم طرح شهید سلیمانی قرار دارند؛ همچنین به خاطر تاثیر روانی بیشتر بر جامعه، خودروی صوت این ناحیه به صورت ادواری هشدار‌های لازم را در سطح شهر ارائه می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش همکاران و نیرو‌های بسیجی ما بر این است که مردم روز‌های خود را بدون دغدغه کرونا و مشکلات ناشی از آن سپری کرده و کمک کنیم هر چه سریعتر این بیماری از سطح جامعه ریشه کن شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها