پویش شهید مهربان من در گلزار شهدای ایلام رونمایی شد
آیین رونمایی از پویش شهید مهربان من در گلزار شهدای صالح‌آباد استان ایلام با حضور جمعی از مسوولین برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۸۰۳۴
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ، به ‌مناسبت روز ملی شهدا، آیین رونمایی از پویش شهید مهربان من در گلزار شهدای صالح‌آباد استان ایلام با حضور جمعی از مسوولین برگزار شد؛ در ابتدای این مراسم حجت الاسلام یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در سال ۱۳۵۸ در این روز به فرمان حضرت امام خمینی (ره) بنیاد شهید تاسیس شد؛ حضرت امام (ره) پس از پیروزی انقلاب در اولین اقدام در کنار سپاه، ژاندارمری و ارتش نیروی مردمی کمیته انقلاب اسلامی، بنیاد شهید را تاسیس کردند. 

وی افزود: چندی بعد تفکر امام (ره) بر این بود که از  قشر مستضعف و  آسیب پذیر جامعه باید حمایت شود به همین جهت دستور تاسیس کمیته امداد را صادر کردند چرا که اگر یک جامعه قرار باشد از گردنه  پرخطر و پرپیچ و خم اجتماعی عبور کند، باید به فقرا و مساکین جامعه و بی‌سرپرستان توجه و کمک کند تا بتواند به سلامت از شرایط سخت و دشوار عبور کند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با بیان اینکه سرپرست خانواده ستون خانواده است و اگر خانواده‌ای از داشتن سرپرست محروم باشد، به مشکل می‌خورد گفت: اگر تیمی در جامعه  اکرام نشود آن  جامعه رو به زوال می‌رود و اگر همیت و دست‌گیری نباشد، هیچ کار خیری صورت نمی‌گیرد.

حجت الاسلام شکری با بیان اینکه امام راحل برای بزرگداشت شهید، خانواده شهدا و فرهنگ شهادت، بنیاد شهید را تاسیس کردند، اظهار داشت: تکریم و بزرگداشت شهید در واقع تکریم کسانی است که جان خود را فدای آزادی، استقلال و امنیت جامعه کردند.

وی عنوان کرد: اگر تکریم شهید و فرهنگ شهادت در جامعه نباشد و اگر مجاهده و دفاع از حریم مملکت و جانفشانی برای آزادگی انسان‌ها وجود نداشته باشد، آنجاست که دشمن حمله می‌کند و جامعه تسلیم می‌شود. 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: اگر آمریکا، اسرائیل و سایر ابرقدرت‌ها به خود جرات حمله کردن به ایران را ندارند، ما مدیون مردان ایثارگری همانند حسین فهمیده‌ها هستیم که با وجود کودکی و سن کم در مقابل زور و ستم به کمر خود نارنجک بستند و راه شهادت را برگزیدند؛ دشمن وقتی این فرهنگ را می‌بیند، به خود جرات تعدی و حمله را نمی‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به رشادت‌های مردم ایلام در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: دشمن دلاوری‌ها و پایمردی‌های مردم ایلام را فراموش نمی‌کند، مردم این خطه مردانه ایستادند و نقشه‌های شوم دشمن را عقیم و نقش بر آب کردند. 

حجت‌الاسلام شکری در پایان سلام گرم رهبر معظم انقلاب اسلامی را به مردم شریف ایلام و خانواده شهدا و ایثارگران ابلاغ کردند.

فرزندان شهدا با صبر برای ایرانی سربلند تلاش خواهند کرد

در ادامه این مراسم امیر قلیچ‌خانی مسوول هیات فرزندان شهدای اسلام و دبیر پویش " شهید مهربان من"  با بیان اینکه روزی که امام خمینی(ره) بنیاد شهید و امور ایثارگران را تاسیس کردند، فرزندان شهدا خردسال بودند، گفت: اکنون پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از جنگ تحمیلی، فرزندان شهدا با صبر و استقامت و همگرایی با یکدیگر برای ایرانی سربلند و آباد تلاش خواهند کرد. 

وی با تشریح طرح پویش شهید مهربان من که از استان ایلام کلید می‌خورد افزود: در این طرح به ازای هر شهید، افراد خیر سرپرستی یک کودک یتیم و بی‌بضاعت را عهده دار خواهند شد.

قلیچ‌خانی با اشاره به اینکه همه ما به مردم ایلام بدهکار هستیم و نمی‌توان نقش این مردم غیور را در دفاع مقدس نادیده گرفت، اظهار داشت: استان ایلام بیش‌ از ۳ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و پدران خیلی از ما فرزندان شهدا در این نقطه مرزی شربت شهادت نوشیدند. 

وی اضافه  کرد: ایلام شهر مهربانی‌ها و افراد قدرتمند است که در طول تاریخ همواره به نیکی خود را ثابت کرده‌اند و ما خوشحالیم طرح "شهید مهربان من" از ایلام  شروع می‌شود و امیدواریم با همت افراد خیر ودغدغه مند بتوانیم آن را در تمام کشور تسری دهیم و به سرانجام برسانیم.

ارسال نظرات