با حضور جمعی از علاقمندان ادبیات کودک:

مجموعه چهارجلدی ماجراهای مهسا و محمود در زاهدان رونمایی شد

زاهدان -مراسم رونمایی از مجموعه داستانی ماجراهای مهسا و محمود با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، رئیس حوزه هنری زاهدان و حضور مجازی حامد محقق نویسنده و شاعر حوزه کودک و نوجوان در کتابخانه نور برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۸۰۸۵
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان؛ با حضور حامدزارعی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، مصطفی سیاسر رئیس حوزه هنری زاهدان، محسن سنچولی پردل نویسنده کتاب ، و حضور مجازی حامدمحقق، نویسنده و شاعر حوزه ادبیات کودک و نوجوان مراسم رونمایی از مجموعه چهار جلدی ماجراهای محمود و مهسا(آموزش مهارتهای زندگی ) در کتابخانه عمومی نور زاهدان رونمایی شد.

حامد زارعی در این مراسم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: اهمیت به سبک زندگی و تغییر سبک زندگی در این بیانات مورد توجه قرار گرفته است .

 مدیر کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان افزود: دشمن همواره برای تغییر سبک زندگی و ذائقه جامعه و نفوذ در آن برنامه ریزی می کند.واگر ما تحت تاثیر این القائات قرار گیریم بیشک سبک زندگی ما تغییر خواهد کرد .

وی، ترسیم راه و روش درست زندگی را یکی از وظابف نویسندگان دانست و گفت: سبک زندگی در مجموعه مهسا و محمود در راستای آرمانها انقلاب اسلامی و انتقال محتوای آن به جامعه است.

این مسئول، ادامه داد: آثاری که بازبان داستان و تصویر سازی به بیان سبک زندگی میپردازد مانند یک پویا نمایی و اثر هنری و سینمایی اثر بخش خواهد بود.

حامد محقق، نویسنده و شاعر حوزه ادبیات کودک و نوجوان نیزکه از طریق فضای مجازی در این جلسه حضور داشت، گفت: جایگاه تصویر گری ایرانیان در دنیا شناخته شده است. وی آموزش را اولین وظیفه ادبیات خصوصا در بخش کودک و نوجوان دانست و گفت: آموزش مهارتهای زندگی بوسیله ادبیات، باید بصورت مستقیم صورت گیرد.

محقق با اشاره به مجموعه چهار جلدی ماجراهای مهسا ومحمود استفاده از زبان مهاوره ای و کودکانه ، استفاده از لباسهای محلی در تصویر سازی و صفحه آرایی را از نقاط قوت این مجموعه بیان کرد.

محسن سنچولی پردل، نویسنده مجموعه کتابهای ماجراهای مهسا ومحمود (آموزش مهارتهای زندگی)، گفت: ادبیات کودک به دنبال عینیت بخشیدن به داستانها و همزاد پنداری کودک با شخصیتهای داستان است.

وی ادامه داد قصه هایی که در باره مهارتهای زندگی نگاشته میشوند، قدرت تفکر کودک را افزایش میدهند.

نویسنده مجموعه کتاب داستانهای مهسا و محمود ادامه داد نوشتن این مجموعه در ابتدا واز سال 91 به صورت داستانهای کوتاه در ماهنامه کودک مسلمان بلوچ آغاز شد.

وی افزود: مجموعه حاضر در 4 مجلد و دارای 11 داستان می باشد که در آن سعی شده است به آداب و رسوم ، میهما نوازی ، پرهیز از خشونت و ... مورد توجه قرار گیرد.
سنچولی در پایان گفت: برای سال آینده نیز مجموعه از ادبیات نوجوان در قالب طنز را در دست نگارش دارد .
ارسال نظرات