یک نماینده مجلس با تاکید بر ارزش حرکت انقلابی درخت یاری، گفت: دغدغه های محیط زیستی به برخی فانتزی ها تقلیل یافته و این مساله باید اصلاح شود.
کد خبر: ۹۳۲۸۱۴۵
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵

سمیه رفیعی رییس کمیسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گردهمایی فعالین نخستین دوره پویش ملی درخت یاری با اشاره به سخنان رهبری در این باره که ایشان حفاظت از محیط زیست کاری انقلابی برشمرده‌اند، گفت: اینکه انقلابی‌ها پای کار محیط زیست آماده است برای من امیدوار کننده است.

وی با بیان اینکه درختکاری، درخت داری و درخت یاری را یک باقیات صالحات است، این اقدام بنیاد علوی را تحسین کرد و اظهار امیدواری کرد این کار مشی همه دستگاه‌ها باشد.

وی ادامه داد: ایران از ۱۱ اقلیم دنیا ۹ اقلیم را دارد. اما عملکردها حاکی از این است که عملکردها جالب نیست و سطح دغدغه‌های محیط زیستی به فانتزی‌ها تقلیل یافته است.

این نماینده مجلس اظهار داشت اینها سطح مطالبات محیط زیستی نیست. و به همین دلیل این پویش حتماً باید ادامه دار باشد.

رفیعی تاکید کرد: گونه‌ها متناسب با نیاز ابی و اقلیم منطقه باشد.

وی بلوط را گونه ارزشمند دانست که ۲۰۰ هزار دلار ارزش مالی دارد و گفت: اگر این جنگل‌ها از بین برود، کویر مرکزی تسری می‌یابد.

این نماینده مجلس گفت: برخی گونه‌های گیاهی ارزشش از درخت میوه بیشتر است، مثل گونه گون، بنابراین کاشت این پوشش گیاهی باید با هم در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه دام‌ها وابسته به گیاهانی است که در کشور کشت نمی‌شود، افزود: گونه‌هایی وجود دارد که سازگار با اقلیم است و می‌تواند در مناطقی که توسعه دامداری است، برای کمک به تغذیه دام کاشته شود.

ارسال نظرات