گزارش تصویری/

بازدید اعضای شورای بسیج مهندسین صنعت و معدن استان کردستان از کارخانه نساجی سنندج

اعضای شورای بسیج مهندسین صنعت و معدن استان کردستان جهت عارضه یابی و بررسی مشکلات کارخانه راکد نساجی سنندج از این واحد صنعتی بازدید به عمل آوردند.
کد خبر: ۹۳۲۸۱۶۷
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، اعضای شورای بسیج مهندسین صنعت و معدن استان کردستان جهت عارضه یابی و بررسی مشکلات کارخانه راکد نساجی سنندج از این واحد صنعتی بازدید به عمل آوردند.

نساجی کردستان با 700 نفر نیرو و با سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در سال 70 آغاز بکار کرد و وجود عواملی نظیر عدم توان رقابت در بازار، بدهی بانکی و رغبت و انگیزه سرمایه‌گذار برای تداوم روند کار در تعطیلی این واحد تولیدی تأثیر بسزایی داشت و علی‌رغم حمایت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت نهایتا این واحد تعطیل شد.

در گذشته نساجی کردستان تولیدات بسیار خوبی داشت و یکی از قطب‌های تولید پارچه محسوب می‌شد اما با گذشت تنها یک دهه از فعالیت آن تعطیل و کالاهای وارداتی بجای تولیدات داخلی روانه بازار شده و در سبد خانوار قرار گرفته و تولیدات داخلی استان را فلج کرده است.

واردات بی‌رویه پارچه با قیمت کمتر در کل کشور یکی از مشکلات عمده در این زمینه است که توان رقابت را از تولیدکننده داخلی سلب کرده و علاوه بر آن افزایش چشم‌گیر قیمت عرضه مواد پتروشیمی و مواد اولیه تولیدات در افزایش نهایی قیمت پارچه تولیدی نقش دارد که با کاهش نقدینگی و عدم امکان رقابت، واحدهای نساجی استان را با مشکل مواجه و باعث تعطیلی آنها شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات