خبرهای داغ:
افزایش45درصدی کشفیات مواد محترقه و دستگیری 24 نفر ، پلیس درکنار مردم است و مخالف شادی مردم نیست ولی اولویت اصلی نیروی انتظامی سلامت مردم و جامعه است و با مخلان آسایش و سلامت شهروندان برخورد قاطع وقانونی می‌شود
کد خبر: ۹۳۲۸۳۲۰
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، محمدرضا هاشمی‌فر اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه آخرسال و شیوع بیماری کرونا هر گونه تجمع شهروندان باعث افزایش این بیماری می‌شود و پلیس در راستای حفظ سلامت شهروندان و طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونا از تجمع افراد جلوگیری می‌کند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه اولویت اصلی پلیس حفظ سلامت جامعه و افراد است افزود: طی یک سال گذشته بیماری کرونا آسیب های زیادی به جامعه وارد کرد و باعث فوت برخی از هموطنان عزیزمان شد که امید است مردم نیز با رعایت توصیه های پلیس و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال این آسیب ها را دو چندان نکنند.

وی ادامه داد: با رعایت توصیه‌های پلیس و پرهیز از تجمع در چهارشنبه آخر سال شاهد نقص عضو ، قطع عضو یا خدای ناکرده فوت هیچ شهروندی نباشیم و بدون حادثه‌ای ناگوار به استقبال سال جدید برویم.

هاشمی‌فر تصریح کرد: پلیس همراه مردم است و مخالف شادی مردم نیست ولی اولویت اصلی نیروی انتظامی سلامت مردم و جامعه است و کسانی که به هر نوع باعث سلب آسایش و سلامت شهروندان شوند با برخورد قاطع وقانونی نیروی انتظامی روبرو خواهند شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: هر گونه تجمع، انسداد خیابان‌ها، پرتاب ترقه ، ایجاد مزاحمت برای شهروندان و نوامیس مردم ، دوردورکردن، پارک دوبل و برهم زدن آسایش عمومی مردم خط قرمز پلیس است و با عاملان این ناهنجاری‌ها برخورد قاطع می‌شود.

وی اظهار داشت: به والدین توصیه می‌شود در این ایام بر فرزندان خود نظارت بیشتری داشته باشند و از نگهداری مواد محترقه در منازل اکیدا خودداری شود.

هاشمی‌فرد گفت: متاسفانه تا امروز در سطح کشور 227 نفر به واسطه نگهداری ،فروش و خرید مواد محترقه و انفجار آن دچار نقص یا قطع عضو و فوت شده‌اند که انتظار می‌رود خانواده‌ها نظارت بیشتری بر این موضوع داشته باشند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: بررسی های آمارهای سال های گذشته در اصفهان نشان دهنده سطح بالای فرهنگ مردمی این استان است و گویای این موضوع است که مردم فهیم اصفهان به توصیه‌های پلیس و بکارگیری آنها توجه ویژه دارند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد هرگونه محدودیت توسط پلیس در راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و حفظ سلامت مردمی است از مردم نیز خواست، با پلیس تعامل و همکاری داشته باشند و خاطرنشان کرد: اولویت کاری پلیس اصفهان در این ایام برخورد با تهیه کنندگان و فروشندگان مواد محترقه است که در این خصوص ۴۵ درصد افزایش کشفیات نسبت به سال گذشته داریم و ۲۴ نفر نیز تاکنون دستگیر شده‌اند.

کشف ۵۷ هزار مواد محترقه در اصفهان

حمیدرضا اکبری اظهار داشت: در راستای به حداقل رساندن حوادث و آسیب‌های ناشی از انفجار مواد محترقه در شب چهارشنبه آخر سال، طرح برخورد با توزیع کنندگان مواد محترقه در شهر اصفهان اجرایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان افزود: در نتیجه اجرای این طرح ۷۲ ساعته ۵۷ هزار و ۸۵ مواد محترقه غیر مجاز و ۶ کیلو و۲۰۰ گرم اکلیل و ۵۰۰ گرم سرنج کشف شد.

وی خاطرنشان کرد : در این خصوص تاکنون ۱۵ تهیه کننده و فروشنده مواد محترقه دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

اکبری خاطرنشان کرد: مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی مردم به صورت ویژه در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و به خانواده‌ها توصیه می‌شود در این ایام مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند.

کشف ۵ هزار مواد محترقه غیرمجاز در شاهین‌شهر

علی صادقی نیز اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی موضوع بازدید از واحد های صنفی مختلف را در جهت کشف مواد محترقه و انواع ترقه های غیر مجاز به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شاهین‌شهر در ادامه افزود: ماموران پلیس ضمن هماهنگی قضائی و اخذ احکام مربوط به بازدید از صنوف، موفق به شناسایی و کشف حدود ۵ هزار و ۷۰۰ عدد انواع مواد محترقه و ترقه‌های غیر مجاز شدند که در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و متخلفان نیز به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی در پایان خاطر نشان کرد : از تمامی والدین گرامی درخواست می‌شود در این ایام با ارائه آموزش‌های لازم به فرزندان خود از سلامتی تمامی اعضاء خانواده خود مراقبت کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار