تبریز- رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، گفت: بر اساس قانون استفاده از امکانات دستگاه‌های دولتی در روند انتخابات به نفع کاندیدای خاص جرم بوده و روسای ادارات باید از حضور در مجالس تبلیغاتی پرهیز کنند.
کد خبر: ۹۳۲۸۳۳۸
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، موسی خلیل‌اللهی در سومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان با بیان اینکه حفظ امنیت و برگزاری سالم و پرشور انتخابات اولویت دستگاه قضایی است، اظهار داشت: به منظور پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در همه شهرستان‌ها تعیین شده است.

وی با اشاره به موضوع ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی در روند تبلیغات انتخابات، افزود: بر اساس قانون استفاده از امکانات دستگاه‌های دولتی، نیمه‌دولتی و عمومی در راستای تبلیغ افراد خاص ممنوع بوده و در صورت مشاهده بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: حضور روسای ادارات در مجالس به منظور تبلیغ به نفع کاندیداهای خاص ممنوع بوده و مدیران و روسای دستگاه‌های باید به این موضوع توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: دادستان‌های شهرستان‌های استان باید دستورات لازم را برای پیشگیری از تخلفات احتمالی به دستگاه‌ها و ادارات اعلام کنند.

خلیل‌اللهی در رابطه با موضوع انتخاب اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت یادآور شد: به منظور برگزاری انتخابات سالم، انتخاب افراد صالح و دارای شاخصه‌های مورد نظر در هیات‌های اجرایی و نظارت باید به صورت ویژه توجه و دقت شود.

ارسال نظرات