خبرهای داغ:
در نامه‌ای به استاندار کرمانشاه مطرح شد؛

تاکید ائمه جمعه بر عزل مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه

ائمه جمعه استان کرمانشاه در پی هنجارشکنی‌های اماکن مقدس در نامه‌ای به استاندار خواستار عزل مدیرکل میراث فرهنگی این استان شدند.
کد خبر: ۹۳۲۸۳۴۶
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، استحاله فرهنگی از ابزارهای اصلی دشمن در جنگ نرم است که رهبر معظم انقلاب نیز بارها از آن یاد کرده است.

در واقع دشمن، شاخص‌ها و نمادهای اصلی فرهنگ را نشانه می‌گیرند و از طریق ابزاری که در دست دارند این شاخص‌های فرهنگی را به مرور تغییر داده و آن را دچار یک استحاله می‌کند و آن ارزش‌های فرهنگی را دستخوش تغییراتی می‌کنند.

کرمانشاه در کل کشور به پهلوانی و جوانمردی شهره است و این ارزش در کنار دروازه نجف بودن کرمانشاه، مردم این استان را با منش علی‌وار و و فرهنگ حسینی (ع) عجین کرده است.

یکی از ارزش‌های فرهنگی در کرمانشاه توجه خاص به مراسمات روضه و عزاداری برای سالار و سرور شهیدان حضرت امام حسین (ع) است که از دوران صفویه در کرمانشاه صورت گرفته و تا امروز رشد و پرورش یافته است.

چندی پیش انتشار کلیپی به تقلید از یک فروشگاه در رژیم غاصب صهیونیستی در استفاده از مانکن زنده در ویترین یک مغازه در کرمانشاه آغاز شد و با دیگر موارد فرهنگی ادامه یافت.

هدف هنجارشکنی در تکایای کرمانشاه استحاله فرهنگی بود

تنها چند روز پس از ماجرای مانکن‌های زنده در کرمانشاه کلیپ‌ها و عکس‌های تهیه شده و هنجارشکنانه حرفه‌ای از برخی تکایای قدیمی که تحت مدیریت میراث فرهنگی کرمانشاه است، در فضای مجازی منتشر شد که دل تمامی مردم کرمانشاه را به درد آورد.

انتشار این موارد که هدف از ساخت آن استحاله فرهنگ حسینی (ع) در دروازه نجف بود، واکنش‌های زیادی در پی داشت، از تجمع مردم کرمانشاه در تکیه معاون الملک گرفته تا موضع گیری برخی نمایندگان مجلس که همگی از مدیریت ارشد استان کرمانشاه درخواست برکناری مدیر کل میراث فرهنگی را داشتند.

نامه ائمه جمعه شهرستان‌های استان کرمانشاه به استاندار: مدیرکل میراث فرهنگی عزل شود

ائمه جمعه شهرستان‌های استان کرمانشاه در نامه‌ای به استاندار کرمانشاه خواستار برکناری مدیرکل میراث فرهنگی و انتصاب فردی با مدیریت دینی و آگاه به مسائل استان کرمانشاه شدند.

با توجه به انتشار این نامه در فضای مجازی، افکار عمومی در انتظار اقدام استاندار کرمانشاه خواهد بود…

ارسال نظرات
آخرین اخبار