به همت بسیج دانشجویی استان؛

برگزاری جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز

نشست خبری و آیین رونمایی از پوستر اولین جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز در محل دانشکده معماری تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۸۳۷۳
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷

برگزاری جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز

نوید ناصر مسئول سازمان بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به برگزار نشدن مراسم کاروان راهیان نور به دلیل جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، اظهار داشت: برنامه ریزی جامعی برای راهیان نور انجام داده و اقدامات آن را نیز شروع کرده بودیم اما توفیق نبود که برادران و خواهران دانشجو در مناطق عملیاتی حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: فعالیت های مختلفی در جهت رفع این کمبود اتفاق افتاد که یکی از آنها، جشنواره ملی و استانی دانشگاهیان تاریخ ساز است.

ناصر بیان کرد: بن مایه این جشنواره مربوط به عرصه دفاع مقدس و بزرگداشت داشته های فرهنگی و اجتماعی ملت قهرمان ایران است. در کنار این جشنواره، دوره آموزشی راهیان نور و راهیان پیشرفت را خواهیم داشت که در دو حوزه «جنگی که بود» و «جنگی که هست»، می باشد.

مسئول بسیج دانشجویی استان با اشاره به اهداف اجرای این دوره ها، گفت: این برنامه ریزی ها برای جواب دهی به نیازهای قشر عظیم و تاثیرگذار دانشجو در عرصه دفاع مقدس صورت خواهد پذیرفت.

در ادامه این نشین امیر فرامرزی معاون فرهنگی بسیج دانشجویی استان نیز با اشاره به تعطیلی راهیان نور در این سال بیان کرد: پیرو این موضوع، قرارگاه شهید علم الهدی تشکیل شد و ذیل آن برنامه های متنوعی برای امسال پیش بینی کردیم که یکی از این برنامه ها جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز می‌باشد.

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی استان با برشمردن برنامه های متنوع این قرارگاه گفت: پیگیری کنگره شهدای دانشجویی، برگزاری مسابقات فرهنگی و پویش کتابخوانی، شبکه خادمین شهدای دانشجویی، خانه تکانی منازل خانواده های شهدای دانشجویی از سوی خواهران و خرید از سوی برادران دانشجو، حمایت از گروه های تئاتر، تکریم و تجلیل از والدین شهدا، حضور در عطر افشانی یادمان از برنامه های متنوع پیش بینی شده می باشند.

وی با اشاره به اهداف و برنامه های این جشنواره‌ بیان کرد: کشف استعدادهای فرهنگی و هنری و فعالان حوزه، شناسایی شهدای استان به ویژه شهدای دانشجو، روایت جنگ تحمیلی،مساله محوری و تخصصی دانشگاهیان در شناسایی و روایت هنرمندانه دفاع مقدس از اهداف این جشنواره می‌باشد. همچنین در سطح ملی این جشنواره بخش ویژه ای به نام شهدای دانشجویان جهان اسلام در نظر گرفته است که شش کشور در آن حضور خواهند یافت. 

فرامرزی ادامه داد: این جشنواره در هفت بخش خواهد بود و تا اواسط اردیبهشت ماه تمامی آثار استانی جمع آوری خواهد شد و بعد از آن در مرحله ملی در خدمت عزیزان خواهیم بود.

وی با برشمردن محورهای این جشنواره گفت: نقش خانواده شهدای دانشجویی در دفاع مقدس، بازآفرینی هنری وصایای شهدای دفاع مقدس، وحدت مردمی در دفاع مقدس، ترویج فرهنگ روحیه ایثار و شهادت، راهیان نور و بازتاب حهانی، جبهه بین المللی مقاومت و دانشگاه، اصالت های استان در بازشناسی و بازآفرینی نقش شهدای دانشجو، از جمله محورهای این جشنواره است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار