بودجه راه آهن استان ایلام کافی نیست/ لزوم حرکت جدی برای اجرای طرح

امام‌ جمعه ایلام گفت: برای اجرای کار راه آهن به استان ایلام اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال کافی نیست و فرصت چهار ساله پیمانکار برای اجرای ۱۷ کیلومتر بسیار زیاد است.
کد خبر: ۹۳۲۸۴۶۳
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار روز سه شنبه در دیدار با مسئولان راه و شهرسازی ایلام یادآور شد: استان ایلام عقب ماندگی و فاصله‌های زیادی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد و بودجه‌های قطره چکانی برای توسعه این استان تأثیرگذار نیست.

وی گفت: برای اجرای کار راه آهن به استان اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال کافی نیست و فرصت ۴ ساله برای پیمانکار برای اجرای ۱۷ کیلومتر بسیار زیاد است،.

وی ادامه داد: موضوع راه آهن استان باید اولویت بندی شود و حرکت جدی برای الحاق استان به راه آهن کشور ایجاد شود.

کریمی تبار ابراز کرد: در بحث مسکن‌های مهر جای تأسف وجود دارد که هنوز برخی واحدها تکمیل نشده است، مابه التفاوت هزینه‌های تکمیل این واحدها با توجه به شرایط زمانی، بسیار برای مردم سنگین است و انتظار می‌رود که دولت کمک کند که صاحب مسکن مهر به خانه خود برود.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه کار شدنی است، ابراز کرد: در برخی جاها، پیچ‌های قانونی وجود دارد و یا برخی جاها قانون اجرا نمی‌شود، برخی‌ها جاها که باید مر قانون اجرا شود، اجرا نمی‌شود، کسی که در حاشیه شهرها آلونک خریداری می‌کند از روی ناچاری است، اما باید فضایی ایجاد شود که سو استفاده کنندگان وارد حوزه مسکن نشوند، اگر کسی از جهالت و فقر مردم سو استفاده کند باید به طور جد برخورد شود.

کریمی تبار تصریح کرد: زمین در استان ایلام محدود است ولی قابل گسترش است، در ایلام مناطق کوهستانی و تپه‌ای وجود دارد که می‌توان از این فضاها استفاده کرد و می‌تواند از طرح‌های آینده باشد و امید است که تحول بزرگی در حوزه تأمین مسکن استان ایجاد شود.

لزوم توسعه مسیر ایلام به مهران

وی با اشاره به رویه بدی که در برخی از نقاط شهر ایلام در زمینه اضافه ساخت زیربنا وجود دارد، گفت: امروز متأسفانه بهترین جای شهری ایلام، ا تبدیل به واحدهای مسکونی برج مانند با تعداد طبقات زیاد شده است که به دلیل سو استفاده برخی سرمایه داران و دلالان است، این مصیبت بزرگی است که در کوچه‌های ۸ متری آپارتمان‌های ۸ طبقه به بالا ساخته شود که این امر در تضاد با حقوق شهروندی است و باید مدیریت لازم در ماده ۵ و کمیسیون ماده ۱۰۰ در این زمینه انجام شود.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه مبلمان شهری ما باید چشم اندازی صحیحی برای آینده داشته باشد، افزود: در این شرایط که روی گسل زلزله قرار داریم باید پیشگیری‌های لازم انجام شود و استحکام ساختمان‌ها با تدبیر درست افزایش یافته و تراکم ساختمان‌ها در برخی مناطق شهری مدیریت شود.

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: ما امسال به دلیل کرونا، از مراسم اربعین حسینی محروم بودیم اما در سال‌های قبل، بیش از ۶۰ درصد زائران کربلا از مرز مهران تردد کرده‌اند چرا که مرز مهران برای زائران هم زمان کوتاه‌تر و هم هزینه‌های کمتری دارد، اما با این شرایط راه‌های استان به ویژه ایلام به مهران، به طور قطع ترافیک ایجاد می‌شود باید تلاش کنیم این مسیری که ملی است به نحو شایسته ای به سرانجام برسد و مسیر ایلام به مهران توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه راه زیرساخت مهمی است که بسیاری از فعالیت‌های دیگر را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: کمی زیرساخت‌های حوزه راه در استان، برای توسعه استان یک مانع جدی محسوب می‌شود و باید برای استان زیرساخت‌ها در نقاط مختلف استان فراهم کنیم

ارسال نظرات
آخرین اخبار