معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی با اشاره به  نقش حمایت های مردمی در کمک به آسیب دیدگان کرونا تاکید کرد: کمک های مردمی بصورت سازمان یافته بین نیازمندان توزیع شود.
کد خبر: ۹۳۲۸۵۱۹
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ زهرا عابدینی امروز در مراسم اولین نشست دبیران هماهنگی مشارکت‌های مردمی شهرستان‌های خراسان رضوی که در کتابخانه قلم برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: با افتتاح مرکز مشارکت های مردمی در استان تاکنون اتفاقات خوبی رقم خورد و افراد در این مرکز با نگاه همکاری و تعامل کار را آغاز کردند.

وی ادامه داد: از اسفندماه سال گذشته تاکنون که یکسال از شیوع کرونا می‌گذرد، علاوه بر افزایش آمار مرگ و میر شاهد آثار اجتماعی نامطلوب در خصوص این بیماری بودیم. تاثیراتی که بر حوزه سلامت گذاشته از یک سو و آثار مخرب اجتماعی، اقتصادی و مشکلات در زمینه اشتغال از سوی دیگر آثار روانی نامطلوبی را بر افراد جامعه بر جا گذاشت.

عابدینی تصریح کرد: در وزارت کشور و در سازمان امور اجتماعی وظیفه داریم که به دنبال آثار سوء اجتماعی و جلوگیری از پیامدهای آن از ظرفیت و حمایت مردمی استفاده کنیم.

معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی ابراز کرد: تشکل‌های مردم نهاد و نیروهای بسیج و انقلابی به‌طور جهادی وارد صحنه شدند و شاهد خیزش مردمی بودیم که این در چارچوب حس مسئولیت اتفاق افتاد و بسیاری از کمک‌های مردمی در این روند احیاء شد.

وی تشریح کرد: در این راستا عدم پیوستگی مشارکت‌های مردمی و ارائه خدمات و نیازهای مردمی را شاهد بودیم، لذا درصدد هستیم این مسیر را هدفمند کنیم و در هر استان با تشکیل این مراکز و حفط ماهیت مردمی بودن ارائه صحیح از کمک‌ها را داشته باشیم تا در این ستاد تقسیم کاری باشد و کمک‌ها متناسب با نیازها ارائه شود.

عابدینی عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا حمایت‌های اجتماعی براساس اولویت‌بندی برای خانواده‌هایی که سرپرست‌شان بر اثر بیماری فوت کرده اند و کسانی که موقعیت شغلی خود را در این شرایط از دست دادند باشد.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور اظهار کرد: بخش بعدی حمایت باید به مراکز درمانی جهت دسترسی به ابزار، سرمایه و تجهیزات درمانی و دارویی معطوف شود.

وی تصریح کرد: همچنین ضرورت دارد برنامه‌ریزی جهت نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ازسوی سازمان‌های مردم نهاد صورت گرفته و مصوبات قرارگاه مبارزه با کرونا در اختیار مراکز قرار گیرد.

عابدینی بیان کرد: باید از نگاه تک بعدی برای مبارزه با کرونا پرهیز شود و مبارزه با این ویروس منحوس که آثار مخرب اجتماعی دارد به‌صورت همه جانبه باشد، لذا در این راستا باید ظرفیت ستادهای استانی و شهرستاتی را به بهره‎وری از فناوری روز تجهیز کنیم.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور اضافه کرد: یکی از مشکلات ما در کشور این بود که در بحث کمک های اجتماعی یک خانواده از چند سو کمک دریافت می کرد و خانواده ای کلا مغفول می ماند لذا امیدواریم با هماهنگب های صورت گرفته این مسکل حل و توزیع خدمات بصورت منسجم صورت گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها