تولید 30 هزار تن گوشت قرمز و 233 هزار تن شیر از جمله دستاوردهای طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام است.
کد خبر: ۹۳۲۸۵۴۸
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مدیرعامل بنیاد برکت با اعلام این خبر تاکید کرد: طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور اجرا شده در مناطق محروم و روستایی علاوه بر ایجاد شغل برای 300 هزار متقاضی اشتغال، باعث تولید محصولات قابل توجه و فراوانی در حوزه‌های مختلف از جمله پرورش دام سبک و سنگین، طیور، آبزیان، محصولات گلخانه‌ای، قارچ، زنبور عسل، تولید پوشاک و بافت فرش شده است.

امیرحسین مدنی با اشاره به نام‌گذاری سال 99 به نام جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: 60 هزار طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت در رسته پرورش دام سبک و سنگین باعث تولید 30 هزار تن گوشت قرمز و 233 هزار تن شیر شده که 19 هزار تن گوشت قرمز و 163 هزار تن شیر از این مقدار به عملکرد سال 99 اختصاص دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت یادآور شد: تولید این مقدار گوشت معادل 18 درصد نیاز کشور است و از خروج 150 میلیون دلار ارز جلوگیری می‌کند.

وی در تشریح دیگر محصولات طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری 4 هزار و 372 تن گوشت سفید از مشاغل خرد و خانگی در عرصه پرورش طیور حاصل شده است. در همین مدت، 3 هزار و 717 تن گوشت سفید آبزیان نیز به وسیله کارآفرینان بنیاد برکت تولید و به بازار عرضه شده است.

مدنی با اشاره به راه‌اندازی بیش از 2 هزار طرح اشتغال‌زایی برکت در حوزه کشاورزی اظهار داشت: راه‌اندازی این تعداد طرح، تولید 3 هزار و 165 تن محصولات گلخانه‌ای و و پرورش 3 هزار و 372 تن قارچ را به دنبال داشته است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، 2 هزار و 305 طرح اجتماع‌محور این بنیاد در حوزه پرورش زنبور عسل باعث تولید 2 هزار و 624 تن عسل شده است که یک‌هزار و 480 تن آن مربوط به مشاغل راه‌اندازی شده در سال 99 می‌شود.

وی در ادامه، فعالیت گسترده بنیاد برکت در حوزه تولید پوشاک را مورد توجه قرار داد و افزود: اقدام به راه‌اندازی 6 هزار و 214 طرح اشتغال‌زایی در این حوزه کرده‌ایم که موجبات تولید و دوخت 6 میلیون و 427 هزار دست لباس را در پی داشته است. از این تعداد، 4 میلیون و 346 هزار لباس در سال 99 دوخته شده است.

مدنی یادآور شد: کارآفرینان بنیاد برکت تا به امروز موفق به بافتن 62 هزار و 388 مترمربع فرش شده‌اند که 34 هزار و 800 مترمربع آن مربوط به امسال می‌شود. بنیاد تاکنون 2 هزار و 907 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در رسته فرش دستباف راه‌اندازی کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: مشاغل خرد و خانگی بنیاد علاوه بر محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی ساکنان مناطق محروم و روستایی کشور، باعث تولید محصولات مختلف در جهت تامین امنیت غذایی، قطع واردات، جلوگیری از خروج ارز از کشور، توسعه اقتصاد و رونق صادرات شده است.

 

ارسال نظرات