مسئول بسیج جامعه زنان کشور:

تشکیل جامعه مهدوی با الگوگیری دانش آموزان از شهدا میسر است

ساری-مسئول بسیج جامعه کشور با اشاره به چشم انداز نظام جمهوری اسلامی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی گفت: با الگوگیری دانش آموزان از شهدا میتوان در مسیر جامعه مهدوی قدم برداشت .
کد خبر: ۹۳۲۸۶۸۹
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،آئین پیش کنگره ملی شهدای دانش آموز دختر به میزبانی استان مازندران و به همت سازمان بسیج دانش آموزی سپاه کربلا و با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش مازندران بعد از ظهر امروز با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور ، معاون اجرایی سپاه کربلا ،مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران و همچنین خانواده های معزز شهدای دانش آموز استان به صورت ارتباط تصویری با سراسر کشور در ستاد سپاه کربلا برگزار شد .

*تشکیل جامعه مهدوی با الگوگیری دانش آموزان از شهدا میسر است

مینا بیابانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور در این پیش کنگره ضمن تبریک میلاد حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با اشاره به الگوی جامعه گفت: در دین مبین اسلام الگو از جایگاه مهمی دارد و خدای متعال هم در قرآن الگوهایی از زنان و مردان را معرفی کرده است تا انسان ها بتوانند به جایگاه حقیقی خود برسند.

بیابانی  با بیان اینکه اگرنظام تعلیم و تربیت در مسیر درست قدم بردارد، و در حوزه دانشی و در آگاهی خوب عمل کند می تواند الگوهایی را در حوزه عمل به متربیان خود معرفی کند، افزود: این اقدام سبب می شود تا متربیان انطباق درستی بین حوزه نظر و اندیشه و حوزه اجرا و عمل ایجاد کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با تاکید بر اینکه الگو و الگوگیری نقش مهمی در شخصیت متربی ایفا می کند، اضافه کرد:هر انسانی متناسب با برداشت های خود از موفقیت الگوهایی در مسیر زندگی خود انتخاب می کند  و اگر در نظام تربیتی ما معرفی  الگوی حقیقی به درستی تشریح شود، جامعه  پر از سعادت و نشاط و به سمت تعالی و تکامل پیش می رود.

بیابانی در ادامه با اشاره به اینکه در مکتب اسلام، هم الگوهایی معرفی شده ، خاطرنشان کرد:آن چیزی که در الگوهایی اسلامی شاهد هستیم یک تضادی با الگوهای مکاتب غیرالهی دارند.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با تصریح بر اینکه آنچه در تعلیم و تربیت با ان مواجه هستیم معرفی الگو است، افزود: باید در نظام تعلیم و تربیت زمینه معرفی شهدا را به عنوان الگو به فرزندان و دانش آموزان خود داشته باشیم چرا که اگر یک انطباق درست و دقیقی از مفهوم الگوی موفق در اذهان متربیان با ارائه مصادیق داشته باشیم می توانیم الگوسازی شهدا را در جامعه نهادینه کنیم .

بیابانی  با بیان اینکه باید شهدا را به درستی به جوانان معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: هر شهیدی قابلیت الگودهی در عرصه های مختلف را دارد و باید مسیر و منش شهدا را در جامعه و بین جوانان ترویج دهیم .

مسئول بسیج جامعه کشور در پایان سخنان خود با اشاره به چشم انداز نظام جمهوری اسلامی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی گفت: چشم انداز نظام تمدن نوین اسلامی از جایگاه ویژه ای برخودار است لذا با الگوگیری دانش آموزان از شهدا میتوان در مسیر جامعه مهدوی قدم برداشت.

در ادامه دکتر سمیه طوسی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به ۲۱ دانش آموز شهید دختر گفت: معرفی شهدا به نسل جوان، در جریان هویت سازی آن نقش مهم و تاثیرگزاری دارد.

طوسی با بیان خاطراتی از دوره دفاع مقدس، افزود: بسیاری از دانش آموزان در دوران دفاع مقدس جان شهید شدند و لذا شهدا تاریخ ساز شدند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران برگزاری  پیش کنگره را حرکت اثرگذار برای معرفی شهدا دانست و گفت: برپایی یادمان ها و کنگره ها و برپایی یادبودهای شهدا در سبک و سیاق و زندگی ما هم حضور و بروز داشته باشد.

 در ادامه دکتر سعدی پور مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران در این پیش کنگره با قدردانی از سپاه کربلا برای برگزاری این مراسم گفت: یکی از کارهای فاخری که وزارت اموزش و پرورش صورت گرفته یادواره لاله های روشن مبنی بر برگزاری چهل هزار یادواره در چهل هزار مدرسه بود که استان مازندران نیز متولی آن بوده است.

دکتر سعدی پور در ادامه با بیان اینکه پیش کنگره در سال گذشته توسط دانش آموزان هم برگزار شد، افزود: سه گام را در این پیش کنگره دنبال کردیم .ترویج سبک زندگی دانش آموز دختر، معرفی الگوهای همسن و سال دانش آموزان،رفتارسازی شاخص هایی که در زندگی شهدا بوده و دانش آموزان ان را دریافت کردند منطبق بر اهداف امامین انقلاب از سه گام پیش کنگره بود.

 مدیر کل آموزش و پرورش با بیان اینکه 12 هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد، اضافه کرد: اولین کنگره ملی شهدای دانش اموز دختر در مهرماه سال آینده برگزار می شود.

جعفری مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه کربلا هم در این پیش کنگره ضمن تبریک میلاد امام حسین(ع) ، با اشاره به یک هزار 17 شهید دختر گفت: این مراسم متناسب با الگوسازی دانش آموزان دختر برگزار شد.

جعفری افزود: اولویت های جدی در معرفی الگو به دانش آموزان در دست پیگیری است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه کربلا اضافه کرد:  مشارکت عظیمی از دانش اموزان دختر در این پیش کنگره رقم خورده است.

ابراهیمی دبیر پیش کنگره ملی شهدای دانش آموز دختر هم در پایان ،  با اشاره به معرفی الگوی مناسبت و در تراز انقلاب به دختران دانش آموز، گفت:سه گام اساسی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مد نظر بود. که  در گام اول، معرفی الگوی هم سن و سال دانش اموزان که قابل لمس برای آنان باشد را معرفی کردیم. این گام با فراخوان در مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم اجرا شد. در مقطع ابتدایی با هشتگ «من و همکلاسی شهیدم» در سه موضوع بهترین نقاشی، بهترین روزنامه دیواری، بهترین روزنامه دیواری با محوریت خاطرات، وصیت نامه و نیز سبک رفتاری شهدای دختر دانش آموز،  در مقطع متوسطه اول  با هشتگ «مسئله شهدا و زندگی ابدی» در سه موضوع، بهترین  مقاله و پژوهش، بهترین کارگردان نوجوان و بهترین دانش اموز اهل قلم و همچنین در مقطع متوسطه دوم با هتشگ «هم تیمی با شهدا» با فراخوان،   تیم روایت فتح دخترانه، تیم دختران مهندسین جنگ نرم  به اجرا در آمد.

 ابراهیمی از دریافت 12 هزار به کنگره خبر داد و افزود:برنامه هایی در ولادت امام علی (ع) و در روز پدر اجرا شد.

دبیر ستاد کنگره ملی بسیج دانش آموزی سپاه کربلا در بخش‌های پایانی سخنان خود با اعلام یک هزار شهید دانش آموز دختر در کشور، اضافه کرد:در بسیاری از استان‌ها پیش کنگره شامل برگزاری یادواره شهدای دانش آموز، دیدار با خانواده شهدای دانش آموز، ارتباط تصویری زنده با محوریت شهدا در فضای مجازی و نیز در مازندران نیز  در ۷ اسفندماه همزمان با روز میلاد امیرالمومنین علی (علیه السلام) و روز پدر برگزار شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار