مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج)در گفت وگو با «بسیج»:
زنجان-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجان گفت: فلسفه وجودی وحرکت سپاه براساس دفاع از انقلاب،اسلام ونظام بوده وپاسداران نیز ادامه دهنده راه ونهضت سیدالشهدا(ع)هستند.
کد خبر: ۹۳۲۸۷۲۶
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

حجت الاسلام حسن بیگدلی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان گفت: ماه شعبان تنها ماهی است که شهادت و رحلت ائمه اطهار (ع) در آن نیست و میلاد با سعادت امام حسین (ع)، امام سجاد (ع)،حضرت ابوالفضل العباس (ع) و بقیه‌الله اعظم(عج) در این ماه قرار دارد.

پاسداران ادامه دهنده نهضت امام حسین(ع)هستند/سپاه از مردم و برای مردم است

 

وی با اشاره به علت نامگذاری سوم شعبان  و ولادت امام حسین(ع) به روز پاسدار بیان کرد:علت این نامگذاری به حرکت وجایگاه حضرت سیدالشهدا(ع)برمی گردد که تا به امروز نیز استمرار وادامه دارد.

 

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به حدیث «ان کان دین محمد لم یستقم الا بقتلی یا سیوف خذینی:اگر دین محمد( صلی الله علیه و آله و سلم ) جز با خون من استوار نمی‌ماند، پس ای شمشیرها مرا دریابید»افزود:امام حسین(ع)در این حدیث شهادت خود را به دین اسلام متصل کرده واین دین بزرگ را ارجحتر از خود می داند؛چرا که این امام بزرگوار این حدیث را سرلوحه تمام امور خود قرار داده وبعد از ایشان نیز حضرت زینب (س)این شیوه ومنش را به جامعه القا نمودند که اصل اسلام،توحید و قرآن می باشد.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان با بیان اینکه امام حسین(ع)نمونه والگوی نظام اسلامی بوده وطبق فرموده امام خمینی(ره):«اگر سپاه نبود کشور نبود»،تصریح کرد:فلسفه وجودی  وحرکت سپاه براساس دفاع از انقلاب،اسلام ونظام بوده وپاسداران نیز ادامه دهنده راه ونهضت سیدالشهدا(ع)بوده و همانند ایشان از جان ومال خود در این راه مقدس ذره ای کوتاهی نمی کنند.

 

وی با اشاره به وظایف پاسداران در جامعه بیان داشت:وظیفه پاسداران این است که طبق دستور اسلام وقرآن در ذیل وامتداد  دستورات اسلام و ولی زمان خود حرکت کنند؛سپاه نه از خود استقلالی دارد ونه به دنبال منافع فردی وجناحی است بلکه وظیفه سپاه حفاظت وپیروی از انقلاب ودستاوردهای آن،نظام و ولایت فقیه می باشد.

 

حجت الاسلام بیگدلی ادامه داد: این حفاظت وحراست می تواند در میدان نبرد با باطل نظیر دفاع مقدس،مبارزه با داعش و...،در میدان اقتصادی نظیر کمک به چرخه اقتصادی کشور در بحث سازندگی،عمران،زیربنایی و... ویا دفاع از انقلاب در مقابل بدخواهان داخلی نظیر فتنه 88و..باشد.

 

این مسئول با بیان اینکه تشکیل حلقات صالحین،گروه های جهادی ومعرفتی،هادیان سیاسی و تربیت نیروهای توانمند،جوان وانقلابی همسو با سایر نهادهای انقلابی ومساجد و.... برای کیان از نظام اسلامی وانقلاب می باشد،افزود:افزایش بصیرت دهی،هدایت و روشنگری برپایه اصل نظام وانقلاب از دیگر وظایف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه استان با اشاره به رابطه مردم با سپاه در جامعه خاطرنشان کرد:بهترین معیار برای سنجش این مهم را می توان در مراسم باشکوه تشییع سردار دلها،شهید حاج قاسم سلیمانی مشاهده کرد که نشاندهنده ی پیوند عمیق وناگسستنی مردم با تفکر،مذاهب وعقاید مختلف  با این نهاد انقلابی است.

 

حجت الاسلام بیگدلی در پایان یادآور شد:سپاه از مردم،برای مردم و فدایی مردم است چرا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مردم رشد پیدا کرده واین قدرت رشد وتوانمندی برای مردم هزینه می شود.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات