همزمان با میلاد خامس آل عبا برگزارشد؛

جلسه مودت روحانیون سپاه در شهرکرد

جلسه مودت مسئولین نمایندگی ولی فقیه ومسئولان تربیت وتعالی بسیج سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری با رعایت اصول بهداشتی برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۸۸۲۱
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان باسالروز ولادت بزرگ پاسدار اسلام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و روز پاسدار جلسه انس و مودت مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه و تربیت وتعالی بسیج در سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار به بیان بخشی از فضایل سرور آزادگان جهان و سالار شهیدان پرداخت و گفت: حضرت امام حسین علیه السلام مولودی است که قبل از ولادت در حالی که در بطن مادر خود، صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا علیها السلام بود،با آن حضرت به صحبت پرداخت و این وضعیت درباره حضرت زهرا علیها السلام نیز نقل شده که با مادر خود، حضرت خدیجه کبری علیها السلام صحبت کرده است.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان با قرائت اِنْ کانَ دینُ مُحَمَّدٍ لَمْ یَسْتَقِم اِلاَّ بِقتلى فَیا سُیوفُ خُذینی گفت:    حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام فرمودند اگر دین محمد صلی الله علیه و آله وسلم جز با کشتن من پایدار نمى‏‎ماند، پس اى شمشیر‌ها مرا دریابید. و موقع حمله به دشمن ذکر لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ مى‏‎گفتند.

کارشناس مسایل مذهبی و سیاسی افزود: حضرت امام حسین علیه السلام تنها کسی است که بعد از شهادت نیز سخن گفته است، سرمقدس حضرت امام حسین علیه السلام بر روی نیزه، این آیه از قرآن را تلاوت کرده است:" أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحابَ الْكَهْفِ وَ الرَّقِيمِ كانُوا مِنْ آياتِنا عَجَباً " ، "آیا پنداشتی که اصحاب کهف و رقیم، خفتگان در غار  از نشانه‌هاى شگفت ما بوده اند".

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در ادامه به نقش ویژه علما، روحانیون و طلاب در معنویت و بصیرت افزایی اشاره کرد و گفت: علما، روحانیون و طلاب جایگاه ویژه ای در جامعه و در جمع خیل پاسداران و بسیجیان دارند.

این مقام مسئول از مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه ومسئولان تربیت وتعالی بسیج خواست: نسبت به سرکشی و بازرسی از رده های تابع اهتمام و جز برنامه های اصلی خود قرار دهند.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان گفت: ارتباط و تعامل با مجموعه های سپاه و حضور فعال در جلسات بسیجیان،پاسخگویی به سوالات و بصیر افزایی از دیگر وظایف روحانیون در سپاه است که به فضل خداوند سبحان به خوبی در حال انجام است و باید استمرار داشته باشد.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، سرود ملی، مولودیه خوانی و نماز جماعت ظهر و عصر از دیگر برنامه های جلسه انس و مودت بود.

ارسال نظرات