مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: یک چهارم موقوفات کشور در خراسان رضوی به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۹۳۲۸۸۴۱
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام محمد احمدزاده امروز در نشست خبری طرح آرامش بهاری ۱۴۰۰ در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: با توجه به بحران کرونا سال سختی را پشت سر گذاشتیم و متاسفانه شیوع این ویروس محرومیت‌هایی به‌دنبال داشت و فشار زیادی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه وارد شد، طرح مواسات و همدلی در لبیک به ندای رهبری قوت قلبی برای جامعه آسیب دیده بود.

وی بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون علاوه ۱۳هزار پک بهداشتی به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان و تهیه و توزیع تعداد ۱۰۶ هزار ۳۷۵ بسته معیشتی به ارزش تقریبی ۲۳ میلیارد تومان از محل موقوفات منطبق و کمک‌های خیرین صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از راه‌اندازی ۵۰ مرکز افق در بقاع متبرکه خبر داد و افزود: این مرکز ماموریت‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی دارد.

وی ادامه داد: ۱۸۱ وقف جدید با نیات متفاوت از جمله درمانی، آموزشی، علم و فناوری، ازدواج، اشتغال، ورزشی، امور خیریه به ثبت رسید که عمده نیات مرتبط با موضوعات فرهنگی و مذهبی مانند احداث مسجد، دارالقرآن  بوده است.

احمدزاده خاطرنشان کرد: ۱۶۱۹ روحانی در ایام و مناسبات مختلف جهت اقدامات تبلیغی به بقاع متبرکه اعزام شدند و با توجه به محدودیت‌ها در ایام کرونا تعداد ۱۱۰ کانال فضای مجازی با ماموریت‌های فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه راه‌اندازی شد.

وی به برنامه «آرامش بهاری» اشاره کرد و گفت: این طرح از جمله طرح‌هایی است که همه ساله در بقاع متبرکه برگزار می‌شد که در سال ۹۹ این برنامه با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی بقاع متبرکه اجرای آن صورت نگرفت.

وی افزود: طرح آرامش بهاری سال ۱۴۰۰ بر خلاف هر سال که در اکثر بقاع متبرکه برگزار می‌شد و امسال در ۳۰ بقعه شاخص استان اجرا می‌شود که این برنامه  از ۲۸ اسفندماه آغاز و تا ۱۳ فروردین ادامه خواهد یافت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها