خبرهای داغ:
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قزوین؛

پلیس با آماده باش کامل به استقبال سال جدید می رود/ برخورد بدون اغماض پلیس با قانون شکنان

سرهنگ قلی پور گفت: کلیه پلیس های تخصصی، شهرستان های تابعه، معاونت های ستادی به دستور فرماندهی انتظامی استان در اجرای طرح نوروزی در آمادگی صد در صد و به صورت شبانه روزی قرار دارند.
کد خبر: ۹۳۲۸۹۱۵
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰

روزگاری نه چندان دور، درست در همان دورانی که شهرها به وسعت شهرهای امروزی نبود و زندگی مردم ایران رنگ و لعاب سنتی داشت، وظیفه برقراری امنیت برعهده عده ای خاص بود که در خدمت حکومت بودند. این گروه در هر دوره از تاریخ پرفراز و نشیب ایران با نامی خاص خدمت رسانی می کردند. محتسب، شرطه، شحنه، معاون، متوالیالشرطه، دیوان بیگی داروغه، شبگرد، پاکار، کشیکچیان، داروغه، کدخدا، سرهنگ، خلیفه، نواب، پاسبان، میرشب، گزمه، فراشباشی، ده‌باشی، پنجاه‌باشی، یوزباشی، پاسبان، ژاندارم، پلیس، آژان، کمیته انقلاب اسلامی، نیروی‌انتظامی (ناجا)، پلیس، ضابط قضایی نام خدایی است که از گذشته دور تا کنون به این عده و گروه تعلق گرفته است.

دایره جمعیتی این عده و یا گروه به مرور زمان و گسترش شهرها، بزرگتر و مسوولیت های محوله نیز تغییر کرده و قطعا سنگین تر شده است. اما آنچه مهم است نام و تعداد نیست بلکه نوع وظایفی است که در هر دوره برعهده این افراد بوده و ایجاد امنیت مهمترین شاخصه این گروه و افراد بوده است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی که در قالب کمیته انقلاب اسلامی فعالیت می کرد، به دستگاه امنیتی مجزا و مقتدری مبدل شد که وظایف سنگینی در حوزه برقراری نظم عمومی و امنیت در جامعه بر عهده این ارگان حیاتی سپرده شد.

وظایفی که از کوچکترین موضوعات اجتماعی مانند حق تقدم در عبور و مرور وسایل نقلیه در خیابان های شهر تا مقابله با گروه ها و افراد شرور و مخل جامعه حتی در بیرون مرزهای کشور را شامل می شود و همین امر گویای پیچیدگی، گستردگی و اهمیت بالای وظایف و مأموریت های نیروی انتظامی است.

امروز نیروی انتظامی با برقراری نظم و امنیت عمومی در جای جای میهن اسلامی توانسته کارنامه درخشانی از عملکرد نیروهای خدوم و متعهد خود به جامعه ارایه دهد و همین امنیت و نظم عمومی، تاثیر فراوانی بر توسعه و پیشرفت کشور در تمام عرصه های داخلی و روابط بین الملل داشته است.

پلیس استان قزوین نیز در همین راستا جزو پلیس های برتر کشور در برقراری امنیت اجتماعی بوده و با اقدامات پیشگیرانه خود در مقابله با جرم و فساد، جایگاه ویژه ای در سطح استان های کشور دارد.

سرهنگ ابوالفضل قلی پور، معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان کرد: امروزه پلیس با بهره گیری از علوم مختلف، می تواند جرایم را تشخیص دهد و تحلیل کند و راهکارهایی برای رفع آنها ارایه دهد و از این رهگذر عملکرد خود را نیز ارزیابی کند.

وی با اشاره به اقدامات گسترده پلیس استان در از مرکز شهر تا دورافتاده ترین نقاط استان گفت: بی شک برقراری و ایجاد امنیت پایدار خط قرمز پلیس استان بوده و با مخلان نظم و امنیت اجتماعی و عمومی بدون هیچ گونه اغماضی برخورد قانونی خواهد شد و همین دیدگاه روشن توانسته پلیس استان را در رتبه برترین های کشور قرار دهد.

سرهنگ قلی پور با اشاره به برنامه های پلیس استان با توجه به ایام پایانی سال اظهار کرد: در بحث طرح نوروزی هر ساله از سوی وزارت کشور دستورالعمل هایی برای استانداری کشور ابلاغ می شود که همه دستگاه ها را ملزم به اجرای مأموریت ها طی ایام نوروز می کند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قزوین عنوان کرد: نیروی انتظامی در هر استان در قالب قرارگاه امام علی(ع) به ریاست فرماندهی انتظامی استان در ایام نوروز به اجرای مأموریت های جدا از سایر مأموریت های روزانه خود می پردازد و در همین راستا جلسه این قرارگاه با حضور فرماندهی انتظامی استان و اعضای اصلی و فرعی برگزار شد و وظایف هر دستگاه به آنها ابلاغ شد.

وی افزود: نیروی انتظامی استان قزوین همانند سایر دستگاه ها با توجه به شیوع ویروس کرونا، دارای مسوولیت های است که توانسته تا به امروز این مسوولیت ها را به نحو احسن اجرا نماید. لذا بر اساس مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا، شهرهای نارنجی و قرمز به دلیل شرایط خاص، پذیرای مسافران نوروزی نخواهند بود اما استان قزوین به دلیل دارا بودن وضعیت زرد و آبی کرونایی، شاهد حضور مسافران خواهد بود.

این مسوول انتظامی تصریح کرد: نیروی انتظامی در راستای اقدامات پیشگیرانه در خصوص پیشگیری از جرائم، سرقت ها به ویژه سرقت از منزل در ایام نوروز، وظیفه حفظ امنیت در سطح جامعه را برعهده دارد.

وی اضافه کرد: کلیه پلیس های تخصصی، شهرستان های تابعه، معاونت های ستادی به دستور فرماندهی انتظامی استان در اجرای طرح نوروزی در آمادگی صد در صد و به صورت شبانه روزی قرار داشته و در سه وضعیت انتظامی، پلیس فضای مجازی و حوزه ترافیکی اقدام به اجرای مأموریت های واصله می نماید.

سرهنگ قلی پور یادآور شد: پلیس استان در طرح نوروزی در بحث وضعیت انتظامی اقدامات پیشگیرانه ای با انواع جرائم ارائه می دهد. نباید نسبت به اقدامات مجرمین ساده انگاری داشت و در همین راستا پلیس استان اقدامات ویژه ای با هماهنگی پلیس اطلاعات اجرا می نماید.

اقدامات پلیس فتای استان در فضای مجازی، اقدامات پلیس جرائم اقتصادی در مقابله با این جرائم و قاچاق و دیگر حوزه ها از این دست اقدامات است. چرا که افراد فرصت طلب با استفاده از ظرفیت تعطیلات دست به اقدامات مجرمانه می زنند که پلیس، بعنوان حافظ امنیت در تمام عرصه های جامعه اقدام به مقابله با این قانون شکنان می کند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قزوین در ادامه با اشاره به فعالیت پلیس راه افزود: مأموریت بعدی پلیس در حوزه ترافیکی است. با توجه به اینکه استان قزوین نقطه اتصال و شاهراه مواصلاتی یازده استان کشور در مناطق شمالی، شمال غربی و غرب کشور می باشد، لذا طرح ورودی ویژه ای از سوی پلیس استان در این زمینه اجرا می شود و در همین راستا پلیس راه استان با آماده باش صد درصدی در کنار سایر پلیس های استان، به اجرای مأموریت های محوله می پردازد.

وی بیان کرد: در بحث موارد امنیتی نیز پلیس اطلاعات استان با اقداماتی که با همکاری سپاه استان و سایر ارگان های اطلاعاتی انجام می دهند اقدامات پیش دستانه ای انجام داده و این روند همچنان ادامه دارد. بعضاً مأموریت هایی از سوی نیروی انتظامی استان قزوین انجام شده که به نوعی استان های دیگر که از وجود مجرمین اطلاعی نداشتند نیز وارد عرصه مبارزه شده و با اشراف پلیس استان و اقدامات شبانه روزی این عزیزان مجرمین، شناسایی و به قانون سپرده شده اند.

سرهنگ قلی پور در پایان با اشاره به این که مردم ولی نعمتان جامعه هستند گفت: خادمی مردم برای ما افتخاری است و بی شک نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت ولی نعمتان خود از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها