خبرهای داغ:
جمالی پور گفت: اگر منصفانه نگاه کنیم باید از مردم سپاسگزاری کنیم که با تحمل شرایط سخت و فشارهای بی امان در زمین دشمن بازی نکردند و منافع کشور را مد نظر قرار دادند.
کد خبر: ۹۳۲۹۰۰۴
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، هدایت الله جمالی پور در نشست خبری که در سالن شهید امامی برگزار شد گفت: دشمن تمام ظرفیت های بیرونی داخلی و منطقه ای را روی میز آورده است و با استفاده از رعب و وحشت و تخریب سرمایه های اجتماعی، فاصله بین مردم و مسئولین و تحریم اقتصادی وجود داشت تا ایران را به شکست بکشانند.

او تصریح کرد: اگر منصفانه نگاه کنیم باید از مردم سپاسگزاری کنیم که با تحمل شرایط سخت و فشارهای بی امان در زمین دشمن بازی نکردند و منافع کشور را مد نظر قرار دادند.

استاندار گفت: دولت تمام داشته های خودش را به کار گرفت تا در برابر توطئه های اقتصادی سیاسی عبور بدهد و رهبری حکیمانه امام خامنه ای راهگشا بود، اگر شناخت عمیق مردم و صبوری مسئولان نبود می توانست حوادث خطرناکتر از سال ۹۸ رخ بدهد.

جمالی پور گفت: رسانه ها در استان قزوین رفتاری در سال ۹۹ نشان دادند که در شرایط سخت کرونا و تحریم، در حمایت از خدمتگزاران ارزشمند و قابل تقدیر بود. در استان قزوین کمترین تنش را داشتیم و رسانه ها بزرگ ترین نقش را داشتند،میزان داشته ها و تلاش ها را بررسی می کنیم قدردان هستیم که به عنوان الگو برای کشور مطرح شود.

او گفت: قزوین یک استان سیاسی است ولی جناح ها اولویت منافع ملی و استان را در نظر گرفتند، مخالفین دولت هم منصفانه برخورد کردند، از همه آنها تشکر می کنم. به اختلافات و سلایق سیاسی هم احترام می گذاریم.

جمالی پور تشریح کرد: در انتخابات مجلس رقابت کردند اما به صورت هم چنگ نزدند، کار ارزشمندی است که منافع مردم و ملی پایبند باشند تا دشمن سو استفاده نکنند. در جمهوری اسلامی ارکان پایه های نظام هستند که رهبر انقلاب در راس قرار دارد که تخریب پایه ها در حقیقت زدن نظام است.

استاندار افزود: آنها که می گویند دولت ربطی به نظام ندارد، سخنی نادرست می گویند. همه اجزا و پایه های اصلی باید حفظ شود، نقد باید انجام شود و مقاوم سازی صورت گیرد چرا که بعضی نقدها، تخریب است و در تخریب ها ریشه را می زنند.

وی گفت: بحران کرونا شرایط را بسیار دشوار کرد، منابع به قدری محدود بود سخت ترین شرایط را رقم زد، امکان تامین اعتبارات را نداشتیم، از روز اول روز بودجه متمرکز شدیم، تلاش کردیم تا سازمان مدیریت را مجاب کنیم با این بودجه نمی شود استان را اداره کرد. اگر تفاهم حداقلی نبود با افزایش حقوق ۵۰درصدی کارکنان کار بسیار مشکلی داشتیم و امکان اجرای آن وجود نداشت.

استاندار قزوین اظهارداشت: استفاده از بودجه های ملی را در دستور کار قرار دادیم. برای سد نهب توانستیم اعتبارات خوبی بگیریم و در همین هفته آبگیری سد انجام شد و در اقتصاد تاکستان و بویین زهرا تاثیر بسزایی خواهد داشت. سد بالاخانلو به عنوان یک اولویت مطرح تا قبل از پایان دولت بهره برداری برسد.

جمالی پور تصریح کرد: در بحث صادرات اعتبارات خوبی گرفتیم، لوله های ۱۶۰خریداری شده و به کارگاه منتقل شده تا آبرسانی تا پایان اردیبهشت اتمام برسد و اعتبارات لازم در اختیار اداره آب منطقه ای قرار دادیم. از قرارگاه خاتم تشکر می کنم. در حوزه کشاورزی و آبیاری تحت فشار اعتبارات خوبی اختصاص یافته است.

او تصریح کرد: استان قزوین حساسیت خاص دارد و به سرعت می تواند دچار بحران شود، با کمک دادستانی و دادگستری تمام مواد اولیه در گمرگ ترخیص و در اختیار صنعت گران قرار گرفت، واحد های صنعتی، مسایل ارزی پیگیری و رفع موانع گردید.

جمالی پور گفت: مصرف روزانه مرغ ۶۰ تن بوده که امروز ۱۹۰ تن روزانه عرضه شده اما باز هم مرغ کمیاب بود، قیمت مرغ در تهران و کرج ۴۰هزارتومان بود اما در قزوین ۲۲ هزار بود و اجازه افزایش قیمت ندادیم، لذا انتقال مرغ به استانهای هم جوار گاهی رخ می داد اما تمام سعی خود را جهت جلوگیری از خروج مرغ از استان انجام دادیم.

او افزود: در بحث روغن ما مشکلات عدیده ای در کشور داشتیم اما در قزوین اجازه ندادیم بلکه روغن را در بازار با کمک سایر دستگاه ها تهیه و در اختیار مردم قرار دادیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها