مدیر شبکه بهداشت درگز:

بخش کرونای بیمارستان درگز مجددا فعال شد

مدیر شبکه بهداشت درگز با اشاره به فعال شدن مجدد بخش مخصوص بیماران کرونایی بیمارستان درگز گفت: این مساله هشداری است برای ما به این معنی که احتمالا پیک چهارم در حال شروع است.
کد خبر: ۹۳۲۹۰۵۶
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷
حمدیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، ضمن ارائه گزارشی از اخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در درگز اظهار کرد: در بحث وضعیت بیماران کرونایی حدودا یک ماه بخش مخصوص بیماران کرونا بیمارستان درگز تعطیل بود که متاسفانه در چند روز خیر این بخش فعال شده است.

وی افزود: فعال شدن بخش بیماران کرونایی هشداری است برای ما به این معنی که احتمالا پیک چهارم در حال شروع است. این هم باز می‌گردد به اینکه مردم نسبت به رعایت بهداشت، ماسک گذاری و رعایت فاصله بی تفاوت و کم توجه شده اند. این موضوع به وضوح در بازدید‌های نوبه‌ای که از سطح شهرستان انجام می‌دهیم فابل مشاهده است. حتی برخی مردم نسبت به پلمپ اصناف بی تفاوت شده اند.

مدیر شبکه بهداشت درگز گفت: طبق تحقیقاتی که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده از هر ۵ نفر بیمار کرونایی ۴ نفر مبتلا به کرونای انگلیسی هستند. ویروسی که سرعت انتشار و کشندگی آن چهار برابر بیشتر است و سن و سال و بیماری زمینه‌ای نمی‌شناسند.

سلیمی تاکید کرد: خواهش داریم که مردم ما را به عنوان خادمان دلسوز خود دانسته و در این ایامی که منتهی با سال جدید و فرارسیدن تعطیلات است، از رفتن به مسافرت و پذیرفتن مهمان به شدت خودداری کنند تا بتوانیم این بلای خانمان سوز را در سطح شهرستان کنترل کرده و ایام خوب و آرامی داشته باشیم.

وی با اشاره به فعالیت تالار‌های پذیرایی در شهرستان تصریح کرد: فعالیت تالار‌های پذیرایی از این جهت که باعث می‌شود مراسمات خانگی کمتر برگزار شوند، نقطه مثبتی است چرا که کارشناسان بهداشت ما در محیط حضور داشته و از صاحب تالار و صاحب مجلس برای بحث رعایت بهداشت تعهدات جدی گرفته می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت درگز در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سابق بر این وضعیت شهرستان آبی بود، تالار‌ها می‌توانستند با ۳۰ درصد ظرفیت، پذیرای مهمان باشند، اما با کسانی که خارج از ظرفیت فعالیت کنند قطعا برخورد جدی خواهد شد، کما اینکه تاکنون سه تالار در سطح شهرستان به دلیل نقض قوانین پلمپ شده اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار