مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی

غربالگری کرونا در مبادی ورودی های آذربایجان شرقی/ آماده باش 30 پایگاه امداد جاده ای در نوروز

تبریز- مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: امسال هلال احمر استان بعنوان یکی از استان های مرزی کشور اقدام به تست و غربالگری کرونا در مبادی ورودی های استان خواهد کرد.
کد خبر: ۹۳۲۹۱۰۰
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، حمید حسین پور ادامه داد: طرح غربالگری کرونا و تب سنجی از ۲۵ اسفندماه 1399در استان ما آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.
وی افزود: کنترل مبادی مرزی اعم از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی است که در استان ما مرز زمینی نوردوز، مرز زمینی جلفا، مرز هوایی فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز مشخص شده که امدادگران و جوانان ما با هماهنگی فرمانداری ها و استانداری و دانشگاه علوم پزشکی و شبکه های بهداشت و درمان ها در محل‌های تعیین‌شده مستقر هستند و طرح غربالگری و کنترل ورود و خروج مرزها را برعهده دارند.
حسین پور ادامه داد: با هماهنگی بعمل آمده در فرودگاه تبریز خوشبختانه نیروهای ما از سه ماه پیش مستقر هستند و با استفاده از دوربین های تب سنجی حرارتی کنترل های لازم را انجام می دهند.
وی خاطر نشان کرد: طرح دیگری که در استان ما همزمان با سراسر کشور در حال اجرا است، برگزاری جشنواره ملی صلح و دوستی است که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر همانند طرح ملی رفیق خوشبخت ما که بمنظور نکوداشت یاد و خاطره سردار دل ها، سردار سلیمانی به صورت هنرمندانه و با استفاده از ذوق هنرمندان با موفقیت انجام داد این طرح هم با هدف آشنا کردن کودکان در دو رده سنی انجام می گیرد که در رده های سنی ۵ تا ۸ ساله و ۸ تا ۱۲ ساله اجرا می شود و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در قالب کانون های مختلف دانش آموزی، دانشجویی، کانون‌های طلاب کانون های آزاد، تبلیغ و ترویج می‌کند که این برنامه صلح و دوستی هم با کمک پدران و مادران همانند طرح‌های قبلی به صورت موفق در قالب جشنواره صلح و دوستی اجرا خواهد شد.
حسین پور از آمادگی کامل پایگاه های امداد جاده ای در طول تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: 30 پایگاه ثابت امداد جاده‌ای در این مدت در آماده باش کامل بوده و در ،هر پایگاه 5 نفر نجاتگر و راننده با یکدستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودرو نجات، به همراه کشیک امدادی شعب، مرکز کنترل عملیات، پایگاه آنست، یک فروند بالگرد امداد هوایی و تیم واکنش سریع به صورت روزانه، انجام وظیفه خواهند کرد.
وی در پایان با ابراز خرسندی از انعقاد قرارداد ساعتی با 26 تن از نجاتگران دارنده گوهینامه ایثار در استان گفت: خوشبختانه از اول فروردین 1400 تعداد 26 تن از دارندگان گواهینامه ایثار در قالب قرارداد ساعتی در پایگاه های امداد جاده ای مشغول به خدمت خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار