خبرهای داغ:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند خبر داد
نهاوند-رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند از اجرای طرح تشدید نظارت زیست محیطی بر واحدهای صنعتی، خدماتی و تولید و مناطق شکار ممنوع شهرستان نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۹۲۷۱
|
۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰

اجرای طرح تشدید نظارت زیست محیطی در نهاوندمهرداد سلگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت: طرح تشدید نظارت زیست محیطی بر واحدهای صنعتی، خدماتی و تولید و مناطق شکار ممنوع شهرستان نهاوند اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح با توجه تعطیلات نوروزی و اوج فعالیت واحدهای صنعتی، تولی، خدماتی و پایش مستمر این صنایع به ویژه در ساعات پایانی شب در دستور کار این اداره قرار دارد و با واحدهای متخلفی که به دلیل عدم رعایت استانداردهای آلاینده‌های زیست محیطی، برخورد قانونی می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: در بهمن و اسفند ماه اخطاریه‌های زیست محیطی برای واحدهای دارای آلاینده پساب، پسماند و هوا صادر شده است.

وی افزود: این واحدها در صورت رفع نکردن آلایندگی زیستی محیطی در مهلت مقرر، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

سلگی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ واحد صنعتی در این شهرستان پایش و نظارت زیست محیطی شده‌اند.

وی عنوان کرد: کسانی که از انجام بازرسی ماموران سازمان برای نمونه‌برداری و تعیین میزان آلودگی ناشی از فعالیت مراکزصنعتی، تولیدی، معدنی، خدماتی، عمومی و کارگاهی ممانعت کنند و یا اسناد و مدارک و اطلاعات مورد نیاز سازمان را در اختیارشان نگذارد و یا اسناد و مدارک و اطلاعات خلاف واقع ارائه کنند، مطابق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند تصریح کرد: در صورت مشاهده و گزارش مردمی در مناطق طبیعی و شکار ممنوع منطقه آردوشان، گرین و... هر شخصی در این عرصه‌ها مبادرت به تیراندازی، هر گونه شکار و صید کنند، جرم محسوب شده و با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات