امام جمعه بخش مرکزی یزد:

قوانین پییچیده و طولانی یکی از موانع اصلی تولید است

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت:یکی از موانع بخش تولید،تصویب و اجرای قانون های فراوان خلق الساعه است که باعث شده روند تولید پییچیده و طولانی شود.
کد خبر: ۹۳۲۹۲۸۲
|
۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله سید کاظم مدرسی، با بیان اینکه کشور ایران از لحاظ منابع اقتصادی زیرساخت‌های لازم غنی می‌باشد اظهار داشت: یکی از موانعی که مانع بهره برداری و فرآوری این منابع شده است قانون‌های خلق الساعه‌ای می‌باشد که بعضا سلیقه‌ای و با نگاه تبعیض آمیز نوشته ودر حال اجرا می‌باشد.
وی ادامه داد:کشور ایران به اندازه ۱۵ کشور اروپایی مساحت جغرافیایی داشته و ۶۰ برابر آن‌ها دارای منابع نفت و گاز کشف شده می‌باشد که باید با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و همچنین تشویق جوانان به حضور موثر‌تر در صحنه‌ها از این منابع غنی بهره برداری و استفاده کرد.
امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه جوانان باید آینده نگر بوده و سرنوشت کشورشان برایشان مهم باشد تصریح کرد: آینده کشور و پیشرفت آن باید برای تماما جوانان مهم باشد و آن‌ها باید متوجه باشند که فردی خارج از کشور قرار نیست برای ساخت این کشور قدمی بردارد و خود این جوانان قدم برداشته و آینده کشور را بسازند.
آیت الله سید کاظم مدرسی در ادامه با بیان اینکه تنها راه پیشرفت کشور و ارزش پول ملی کشور، تولید و اشتغال زایی می‌باشد اظهار داشت: ایجاد و تسریع در کارآمدی تعاونی‌ها یکی از اقداماتی است که میتواند به تولید و اشتغال زایی کمک کند ودر عین حال باعث حذف دلالان شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر بعضی از دلالان بیشتر از تولیدکنندگان سود کسب میکنند که اگر تعاونی‌های قانونمند و نظامند در کشور شکل بگیرد باعث میشود سود تولید کنندگان بیشتر و مصرف کننده نیز رضایت بیشتری داشته و دلالان نیز حذف بشوند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در مورد موانع تولید در سطح استان نیز اظهار داشت:باید شرایط لازم برای کمک به صادرکنندگان فراهم شود و زیرساخت‌های لازم برای تسریع درصادرات صورت گیرد.
وی ادامه داد:بسیاری از تولیدکنندگان، خط‌های تولید مورد نیاز و همچنین مواد اولیه لازم برای تولید محصولات را وارد کشور کرده اند، اما به دلیل اختلافات بین بانک مرکزی، گمرک و وزارت صنعت مدتهاست در گمرک معطل مانده اند که باید این اختلافات برطرف و شرایط برای تولید بیشتر مهیا شود و همچنین قوه قضائیه و سازمان‌های نظارتی در زمینه روند طولانی مراحل اداری ورود پیدا کرده و کار تولیدکننده را تسریع نمایند تا عاملی برای انگیزگی تولیدکننده نباشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار