شاهرود_کارگاه آموزشی پژوهشی (ریشه یابی بحران‌های نوپدید در خانواده‌های ایرانی) به همت پایگاه امام صادق (ع) حوزه بسیج طلاب و روحانیون شهید مطهری شاهرود برگزار گردید.
کد خبر: ۹۳۲۹۳۳۷
|
۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
برگزاری کارگاه ریشه یابی بحران های نوپدید در خانواده های ایرانی شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، کارگاه آموزشی پژوهشی (ریشه یابی بحران‌های نوپدید در خانواده‌های ایرانی) با حضور استاد دانشگاه دکتر مهدی قزوینی در سامانه سیما به همت پایگاه امام صادق (ع) حوزه بسیج طلاب و روحانیون شهید مطهری شاهرود برگزار گردید.
قزوینی در این نشست مجازی با تحلیل و توضیح مباحث مربوط به بحران‌های نوپدید در خانواده‌های ایرانی گفت: فضای مجازی این قدرت را دارد که بر روابط خانوادگی و روابط همسران و روابط والدین و فرزندان تاثیر حداکثری را ایجاد کند و در نتیجه از بستر فضای مجازی آسیب‌های فراوانی بر ما تحمیل می‌گردد.
وی افزود: استفاده از این فضا تغییراتی در ذائقه جوانان ایجاد می‌کند به طوری که بیشتر از آنکه برای خود زندگی کنند برای دیگران زندگی می‌کنند.
این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: در حقیقت فضای مجازی زندگی ما را ویترینی کرده است و افراد در این فضا تصویر غیر حقیقی از خودشان را به نمایش می‌گذارند و در نتیجه از بسیاری باورها، ارزش‌ها و داشته هایشان را از دست می‌دهند تا از این طریق برای دیگران ایجاد جذابیت کنند، غافل از اینکه فضای مجازی با سبک زندگی چه کرده است.
وی در ادامه در بیان آسیب‌های بحران‌های نوپدید اشاره کرد و گفت: نگاه غیر واقع بینانه به ازدواج، افزایش خانواده‌های تک سرپرست، کاهش وابستگی فرزندان به خانواده، افزایش فرار از خانه، ترویج ازدواج سفید و کم شدن زمینه ازدواج دختران و پسران از آسیب‌های فضای مجازی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها