نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

موانع داخلی پیش روی تولید به مثابه خودتحریمی است

کریمی با بیان اینکه موانع پیش روی تولید به مثابه خودتحریمی است، گفت: اگر از تولید داخل حمایت و پشتیبانی و موانع از پیش پای تولیدکنندگان برداشته شود، ما شاهد جهش و رونق اقتصادی خواهیم بود.
کد خبر: ۹۳۲۹۴۸۱
|
۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال 1400 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، گفت: هرچند برخی از مسئولان تحریم‌ را دلیل بسیاری از مشکلات موجود در حوزه تولید می‌دانند اما باید به این نکته نیز توجه کرد که مشکلات و موانع داخلی بیش از فشارهای بیرونی بر واحدهای تولیدی اثرگذار است.

وی با بیان اینکه موانع پیش روی تولید به مثابه خودتحریمی است، افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر مانع زدایی ناشی از کار کارشناسی دقیق در سطح ملی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بارها در جلسات مختلف متذکر شدیم که برای برخورداری از تولید پویا باید موانع پیش روی تولیدکنندگان حذف شود، اضافه کرد: تولید با مشکلاتی مانند نظام بانکی، نحوه تامین ارز، گمرک، استاندارد، تامین زیرساخت های موردنیاز، بوروکراسی گسترده اداری و... روبه رو است.

کریمی با بیان اینکه قوانین مترقی برای رفع مشکلات حوزه تولید موجود است اما این قوانین یا اجرایی نمی‌شود یا به صورت ناقص اجرا می‌شود، ادامه داد: هرچند قوه مقننه در سال‌های گذشته قوانینی مانند قانون اجرای سیاست‌های اصل 44، بهبود محیط کسب و کار و... را تصویب کرده اما این قوانین نتوانسته تمام مشکلات را رفع کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد: اگر از تولید داخل حمایت و پشتیبانی شود و موانع از پیش پای تولیدکنندگان برداشته شود، ما شاهد جهش و رونق اقتصادی خواهیم بود./

انتهای پیام /

ارسال نظرات
آخرین اخبار