خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) پنج اقدام سپاه و بسیج برای مقابله با کرونا در شهرستان گلپایگان به عنوان تنها شهرستان قرمز استان و شهرستان های لنجان و خوانسار به عنوان شهرستان های نارنجی را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۳۲۹۵۷۶
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۷

سرهنگ علی مقواساز در گفت و گو با خبرنگار بسیج با اشاره به برگزاری جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان در روز یکشنبه با حضور استاندار اصفهان، اظهار کرد: با توجه به وضعیت قرمز گلپایگان و نارنجی شهرستان های خوانسار و لنجان، استاندار اصفهان به عنوان ریاست ستاد مقابله با کرونای اصفهان، معاون خود، سپاه، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، هلال احمر و نیروی انتظامی را تحت عنوان یک هیئت به این سه شهرستان اعزام کرد.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) ادامه داد: این هیئت در بازدید از این شهرستان ها تشدید پروتکل های بهداشتی در این سه نقطه را بررسی و برای اجرای برنامه های مقابله ای یک هم افزایی ایجاد شد تا از شیوع وضعیت قرمز در دیگر شهرستان های استان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه این هیئت روز گذشته در شهرستان گلپایگان حضور پیدا کرد و ستاد مشترک مقابله با کرونای شهرستان و استان در این شهر تشکیل شد، گفت: سپاه به عنوان مجری طرح شهید سلیمانی-که طرحی موفق به بیان کارشناسان، وزیر بهداشت و حتی کارشناسان خارجی بوده است-با حضور در شهرستان پنج اقدام را در دستور کار خود قرار داد.

مقواساز با برشمردن مجموعه اقدامات سپاه صاحب الزمان(عج) در این شهرستان گفت: آگاه سازی سریع و به موقع و صحیح به همه مردم شهرستان گلپایگان در مورد وضعیت ویروس و اتفاقاتی که افتاده است از طریق روش اقناع سازی اولین اقدام سپاه در این شهرستان خواهد بود که این اقدام در دو شهرستان لنجان و خوانسار به عنوان شهرستان های نارنجی هم انجام خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) کمک به مجموعه علوم پزشکی برای اجرای مرحله دوم طرح شهید سلیمانی را اقدام دوم سپاه در این راستا بیان کرد و خاطرنشان شد: ره رگیری و انجام تست سریع برای افراد مشکوک و مبتلایان در این مرحله از طرح شهید سلیمانی انجام می شود که به صورت مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی و بسیج این اقدام انجام می شود.

وی تصریح کرد: فعال سازی همه قرارگاه های حافظان سلامت محله در سطح سه شهرستان گلپایگان، خوانسار و لنجان اقدام بعدی سپاه صاحب الزمان(عج) در این منطقه خواهد بود که با حضور فرماندهان پایگاه های بسیج خواهر و برادر، هیئت امنای مساجد، ائمه جماعات این قرارگاه ها فعال می شود تا از طریق روش اقناع سازی از تجمعات در محلات جلوگیری کنند.

مقواساز با اشاره به کمک بسیج به نیروی انتظامی برای فعال سازی ایستگاه های ایست و کنترل در مبادی ورودی شهرستان ها در صورت اعلام نیاز به عنوان دیگر اقدام در این شهرستان ها، گفت: این پنج اقدام به صورت شاخص در این نقاط پیگیری می شود.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) یکی از اقدامات شاخص بسیج در استان را پیگیری بسته های معیشتی و حمایتی برای مردم مستضعف در سطح استان مطرح کرد و افزود: این اقدامات با همت بسیج و همراهی خیران و نیکوکاران در سطح استان شکل گرفته است و با شناسایی محرومان با کمک خود مردم، بسته های معیشتی تهیه و بین این اقشار تقسیم می شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تدام کمک مومنانه در عید نوروز، اظهار کرد: تلاش این بوده است که کسی از قلم نیفتد و طریق قرارگاه های محله ای این کمک ها به دست نیازمندان برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها