معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید معرفی کرد؛
کتاب «جنگ نرم، جنگ شناختی و قدرت نرم» نوشته علی مرادزاده است که در شش فصل و 330 صفحه تدوین و در فروردین 1398 توسط نشر ناد منتشر گردیده است.
کد خبر: ۹۳۲۹۷۹۰
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور کتابی با عنوان «جنگ نرم، جنگ شناختی و قدرت نرم»  نوشته علی مرادزاده را معرفی کرد.

در بخشی از این کتاب که در شش فصل و 330 صفحه تدوین و در فروردین 1398 توسط نشر ناد منتشر گردیده آمده است:

جنگ نرم نوعی از جنگ پیچیده است که پس از آشکار شدن ناکارآمدی جنگ سخت و جنگ نیمه سخت توسط استکبار جهانی علیه مخالفان در دستور کار قرار گرفته است. اهمیت و تأثیر جنگ نرم بر کسی پوشیده نیست و اکنون توجه همه صاحبان قدرت و اصحاب فکر و فرهنگ و رسانه را به خود جلب کرده است. در سطح جهان، اندیشمندان مشهوری به تئوری پردازی آن پرداخته و در ایران بیش از هر کس رهبر معظم انقلاب به تبیین ماهیت، اهداف و پیامدهای آن اهتمام ورزیده و نسبت به خطرات آن هشدار داده است.

جنگ نرم استفاده هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده از تمامی عناصر قدرت نرم علیه مخالفان به‌منظور تغییر باورها، ارزش‌ها و رفتارهای جامعه هدف و استحاله هویتی آن‌ها می‌باشد. در این جنگ از ابزارها و روش‌های نرم‌افزاری استفاده می‌شود. جنگ نرم، کم‌هزینه، نامحسوس، هیجان ساز، پردامنه و تضادآفرین است. از دروغ‌پردازی، شایعه‌پردازی، تردید افکنی و ایجاد شبهه بهره می‌گیرد و تأثیراتی عمیق در افکار و رفتار جامعه هدف برجای می‌گذارد و آن‌ها را علیه مکتب، رهبران و نظام سیاسی خود به شورش وادار می‌سازد و به سلطه همه‌جانبه استکبار می‌انجامد.

در جنگ شناختی به تغییر محاسبات، ترجیحات و مدیریت ادراکات طرف مقابل پرداخته می‌شود و در این زمینه از تحریف و انحراف استفاده می‌کنند. برای مقابله با آن باید قدرت نرم‌افزاری خود را تقویت و عمق‌بخشی نمود، افکار عمومی را نسبت به حیله‌های دشمن و ماهیت و مقاصد دشمنان آشنا نمود. در این مقابله باید اجماع ملی ایجاد کرد. از راهکار ایمانی و اعتقادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، حقوقی و هویتی باید استفاده کرد و جبهه اسلامی و انقلابی تشکیل داد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات