حجت الاسلام پناهی کارشناس و پژوهشگر مسائل سیاسی:

انتخابات انتقال قدرت بین نخبگان سیاسی جامعه ومصداق بارز مردم سالاری دینی است

حجت الاسلام علی پناهی کارشناس علوم سیاسی با اشاره به حساسیت و اهمیت برگزاری انتخابات گفت:در حکومت اسلامی ملت و رای مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۹۳۲۹۸۰۲
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳

وی افزود:رهبر معظم انقلاب همواره از رای و حق مردم دفاع کردند و صیانت آراچون امانت مردم است و توسط نهاد نظارتی همچون شورای نگهبان  مورد حفاظت و حراست و تایید آن نهاد قرار میگیرد .

کارشناس علوم سیاسی گفت: نظارت بر انتخابات بر عهده شورای نگهبان است این نظارت استصوابی و عام در تمام مراحل و در کلیه امور مربوط به انتخابات جاری است نظارت استصوابی و عام در تمام مراحل و در کلیه امور مربوط به انتخابات جاری است.ونظر شورا قطعی و فصل لاخطاب است .

 قانون اساسی در اصل نود و نه مهم‌ترین رسالت شورای نگهبان به عنوان یک نهاد رسمی پاس داری و صیانت از جامعیت نظام است و همچنین مسئولیت سنگین و حساس نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری ،ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مراجعه به آرای عمومی و همه پرسی را بر عهده دارد .

وی تاکید کرد :رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی خود تاکید بر افزایش فهم سیاسی و بصیرت افزایی مردم شریف ایران اسلامی تاکید داشته‌اند که آگاهی و انتخاب درست مردم موجب کمال عقل سیاسی ملت می‌شود و نتیجه موجب انتخاب رئیس جمهور  اصلح و شایسته و جهادی می‌شود که موجب پویایی و سرافرازی کشور و ملت را تضمین می کند.

حجت الاسلام علی پناهی افزود: در قانون اساسی شرح وظایف رئیس جمهور به وضوح روشن است که در نظام جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور دارای اختیارات و وظایف مهم و زیادی است که قوه مجریه با در اختیار داشتن بودجه کلان کشور و وزیران اجرایی و استانداران و فرمانداران وهزاران مدیران ارشدبیشترین و گسترده‌ترین ماموریت و شرح وظایف را دارند که این فرصت مناسب و خوبی برای فعالیت وانجام وظیفه  خدمات دهی می باشد.

وی یادآور شد: که ایران اسلامی با وجود منابع غنی زیرزمینی و پتانسیل جوانان غیور و پرتلاش نباید بعضی مسئولین چشم امید به خارج و کشورهای خائن اروپایی به ویژه آمریکا را داشته باشد .

وی بیان داشت: لازمه اداره کشور و این فرصت و پیش بردن امورات مردمی به این بزرگی رشادت هوشیاری از عزم راسخ و جهادی توسط مدیران اجرایی را می طلبد .مدیران بهداشت ودرمان در دوران شیوع همه گیری ویروس کرونا با کمک جوانان جهادی به ویژه در طرح شهید سلیمانی خوب مدیریت کردند ودر اوایل که فوت شدگان کرونا مردم زمین مانده بود با مدیریت جهادی خوب طلاب و روحانیون جهادی تغسیل ،نماز و تدفین شدند یا مثلاً اقدامات جهاد در دفاع مقدس مثال های بی نظیری ازاقدامات خوب و خداپسندانه می باشند.

حجت الاسلام پناهی پژوهشگر مسائل سیاسی گفت :در موضوع دشمن‌شناسی باید همه بدانیم که استکبار یعنی آمریکا از چهل سال گذشته تا به امروز روز به روز رو به ضعف و افول است تا جایی  به فجایع پیش رفتند و اخیرا دیدیم که رئیس‌جمهور اسبق با چه افتضاحی از قدرت به کنار رفت و همچنین برنامه ریزی بر تسلط بر منطقه هم کاملاً با شکست مواجه شده است مثلاً در باتلاق گیر کردن سعودی ها در جنگ یمن و نابودی داعش که توسط رئیس‌جمهور دموکرات تأسیس شده بود و خیلی اقدامات پست دیگر.

کارشناس وپژوهشگرعلوم سیاسی مطرح کرد: در کشورهای به اصطلاح متمدن ماسک دزدی در جریان کرونا و همچنین تولید واکسن نامرغوب در آمریکا و اروپا اوج آبرو ریزی درمدیریت آنها شده است .

وی افزود: جمهوری اسلامی در ایران یعنی حکومت برخاسته از مردم و همان مردم سالاری است و انتخابات در این نوع نظام سیاسی یعنی چرخش و انتقال قدرت در بین احزاب یا گروهها و نخبگان سیاسی و علمی برای پویایی جامعه و رقابت در خدمت مردم باید باشد.

 وی بیان داشت: مسئولان باید از انتخاب و اعتماد مردم سوء استفاده یا سهل‌انگاری نکنند مثل  نمایندگان مجلس گذشته که با عجله و بدون تدبیر برجام را امضا کردند و یا مثل برخی مدیران فعلی که سوء مدیریت باعث مشقت در امور معیشتی مردم شده است .

پژوهشگر مسائل سیاسی گفت: انتخابات یک نفس جدید و انگیزه و روحیه تازه بر مدیریت کلان کشور می دهد .مردم و آرای آنها کشور را تقویت و قوی می کند. در این نوع حکومت اصل جمهوریت و اسلامیت اصل جدا ناپذیر است و برای اثبات و استقرار این موضوع و برای این هدف وانقلاب شهدای زیادی تقدیم شده است .

 شعار سال که توسط رهبر معظم انقلاب مطرح می شود بایدسرلوحه همه مسئولان و ملت ایران  قرار گیرد راه حل مشکلات اقتصادی سیاسی و فرهنگی تبعیت از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب است..

 وی درپایان بیان داشت:رسانه در عصرکنونی بیش از هر زمان مورد توجه و اقبال دولت ها و ملت ها قرار گرفته است و کلیه عرصه‌های سیاسی فرهنگی و اقتصادی در آن باید هوشمندانه وبا نظارت برنامه‌ریزی شودکه وظیفه این است که رسانه و فضای مجازی را برای دشمن بایدناامن کنیم  وبرای  تقویت بنیه نظام وفرهنگ سازی علم وعلم رسانه باید دربرنامه ریزی تصمیم گیران قرار گیرد و گاهی جبهه رسانه استکبارجهانی علیه نظامها وملتها ی دیگربستر سازبراندازی ونفوذ را از طریق رسانه ها دنبال می کنند و هوشیاری دراین زمینه و داشتن علم رسانه می تواند از نفوذ و ضربه دشمن جلو گیری کند.

 

 

ارسال نظرات