خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین
سرهنگ حسینی گفت: سپاه پاسداران وامدار هیچ جریانی نیست، اما تک تک نظامیان دارای حقوق شهروندی و حق رای می باشند.
کد خبر: ۹۳۲۹۸۵۴
|
۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

سرهنگ سید کاظم حسینی معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به اینکه سپاه پاسداران پسوند ایران ندارد بیان کرد: باید قدرتمند شویم و قدرت حاکم بر دنیا اندیشه است که در حوزه فناوری، اندیشه، جغرافیای سیاسی و مقاومت، علمی در مسیر رشد و بالندگی باشیم. سپاه بازوی انقلاب است. جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی دو بازوی اقتدار و با یک نگاه راهبردی هستند.

وی گفت: برای خیلی از مخاطبین جای سوال است چرا سپاه پسوند ایران ندارد. وقتی به آرم سپاه توجه کنید، متوجه یک کره می شوید که نشان دهنده این است که سپاه پاسداران حافظ منافع ایران و محرومین در دنیاست.

سرهنگ حسینی با اشاره به اینکه برخی معتقدند سپاه از اندیشه های شهید مطهری فاصله گرفته است اظهار کرد: این برداشت شخصی آقایان است، شهید مطهری ایدئولوگ انقلاب بوده و سپاه پاسداران، کتب وی را در بحث های اخلاقی، اندیشه، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به طور مداوم تدریس می کند. سپاه دارای خصوصیات خاص است که در چهارچوب ولایت حرکت می کند. ولایتمداری در دوره های عقیدتی تدریس می شود، اصل ۱۵۰ قانون اساسی حفاظت از دستاوردها و پاسداری از انقلاب را به این نهاد واگذار کرده است و بینش و معرفت شاخصه اصلی ولایتمداری می باشد.

سرهنگ حسینی ضمن بیان خصوصیات ذاتی پاسداران سپاهی عنوان کرد: یک نیروی سپاهی باید خصوصیاتی مانند، ولایتمداری، تبری، تولی، داشتن روحیه جهاد و شهادت، خستگی ناپذیر بودن در راه خدا، تکلیف گرایی، بصیرت را داشته باشد.

وی با اشاره به بحث سپاه هراسی و انتخابات افزود: در همه جای دنیا نیروهای مسلح بازوان حاکمیت و کشور هستند. بحث سپاه هراسی که توسط برخی در داخل و خارج مطرح می شود برای منافع حزبی و جریانی بوده و بسیاری از سیاستمداران دنیا نظامی بودند. از کاولین پاول تا جفرسون نظامی بودند. سپاه پاسداران وامدار هیچ جریانی نیست، اما تک تک نظامیان دارای حقوق شهروندی و حق رای می باشند. سپاه و نیروهای مسلح به وصیت امامین انقلاب مبنی بر عدم ورود نیروهای نظامی به حزب و گروه های سیاسی متعهد هستند و هرکس می خواهد در انتخابات حضور داشته و به کار سیاسی بپردازد باید از لباس مقدس سربازی و پاسداری خارج شود.

سرهنگ حسینی با اشاره به اینکه برخی معتقدند سپاه باید به پادگانها بازگشته و صرفا کار نظامی کند تصریح کرد: معتقدین به این سخن، مغرضانه موضع گیری می کنند، در سیل، زلزله، بحرانها، سپاه بر حسب دستور سلسله مراتب وارد می شود، طوری تبلیغ می کنند گویا یک نیروی خودسر است و به هیچ منبع و مرجعی پاسخگو نیست. سپاه یک نیروی نظامی مطلق نیست بلکه انعطاف پذیری دارد که در همه شرایط از ظرفیت های این نیروی انقلابی استفاده شود.

معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اضافه کرد: ساخت پالایشگاه خلیج فارس ایران را از تحریم بنزین نجات داد و امروز صادر کننده هستیم، در ساخت پتروشیمی، پالایشگاه، بزرگراه، نیروگاه هسته ای، پزشکی، سپاه پاسداران با سازماندهی ظرفیت جوانان و نخبگان کشور در مسیر رشد و بالندگی کشور حرکت می کند. بزرگراه غدیر که چندی پیش دولت مردان با افتخار آن را افتتاح کردند از دستاوردهای سپاه پاسداران است.

سرهنگ حسینی بیان کرد: ما در واگذاری صد سال صنایع به خارجی ها نتوانستیم به تکنولوژی آن دست یابیم، سپاه پاسداران در بحث هوافضا، بومی سازی فناوری انواع ماهواره ها، رزمایش کمک مومنانه، تولید واکسن، از ظرفیت هایی است که در دوران صلح استفاده شده است و هیچ خارجی برای ما ماهواره و تکنولوژی به ارمغان نمی آورد، اگر چنین بود در بحث خودرو سازی اتفاق می افتد، خودرو که بمب و موشک نیست برایشان خطر داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: سپاه توسط بسیج عمق بخشی انقلاب را انجام می دهد،در جنگ تحمیلی ۸ سال در کنار سایر نیروها مدافع وطن قرار گرفت. سپاه هنوز آموزش اولیه ندیده بود و از تجهیزات لازم برخوردار نبود، با بسیج مردمی مدافع وطن شد، امروز هوافضای سپاه از موجودیت کشور دفاع می کند.

معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه با اشاره به توصیه های مدنظر رهبر انقلاب درخصوص سپاه یادآور شد: امروز در برابر حمله دشمن دفاع موزاییکی مطرح است و سپاه با استناد به فرامین رهبر انقلاب که می فرمایند به هیچ عنوان نگذارید سپاه پیر و محافظه کار شود،سپاه خود را برای مواجهه با حوادث بزرگ آماده کند،نگاه وسیع جغرافیایی مقاومت را از دست ندهید، ارزیابی خود را از دشمن واقعی کنید،با همه اجزای نظام هم افزایی و همکاری داشته باشیم عمل می کند.

سرهنگ حسینی بیان کرد: سردار شهید سلیمانی هم در وصیت نامه خویش اشاره می کند که در جهان اسلام حرم های زیادی وجود دارد، اما ایران این حرم را حفظ کنید، اگر نابود شود تمام حرم های دیگر از بین خواهد رفت. امنیت ایران، ثبات منطقه و آزادی قدس شریف از آرزوهای سردار شهید بود. نگاه فرامرزی را نباید از دست بدهیم.

وی افزود: یکی از اندیشکده های امریکایی می گوید؛ دنیا قلبی دارد بنام خاورمیانه و ایران قلبی دارد بنام خلیج فارس، اگر مانورهای موشکی و پهپادی، هوایی، دریایی، سپاه و ارتش برگزار نمی شد به ایران حمله نظامی می شد. سپاه پاسداران به عنوان قدرت برتر نظامی در منطقه و دنیا شناخته می شود که بر پایه اصول انقلاب و نیروی ایمانی توانسته است تمام مرزهای دانش نظامی را تسخیر کند و در حوزه اندیشه و جغرافیا جز تاثیرگذارترین نیروهای منطقه ای می باشد.

سرهنگ حسینی گفت: پاسداران با الهام از مکتب عاشورا در ۴۲ سال انقلاب با رویکرد اندیشه دینی و تاثیر پذیری از فرامین الهی مسیر ترقی را به خوبی پشت سر گذاشته است، روز تولد امام حسین(ع) به عنوان روز پاسدار نامگذاری شده و در مذهب شیعه علمدار هیهات منا الذله در تاریخ ثبت شده است.

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها