نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان کرد: انقلاب هم بسیار زود با تمام مستضعفان عالم ارتباط برقرار کرد که تشکیل هسته‌های مقاومت یکی از این ثمرات است که هر روز قویتر می‌شوند.
کد خبر: ۹۳۲۹۸۷۶
|
۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه دوم نمازجمعه این هفته کرج با تبریک سال نو و تبریک فرارسیدن نیمه شعبان ولادت حضرت مهدی(عج)، اظهار داشت : اولا آغاز سال نو را به همه شما عزیزان نمازگزار و مردم خوب و ولایت مدار استان سرافراز البرز تبریک عرض می کنم و از خدای منان می خواهم به برکت مطلع و حسن ختام این سال، یعنی حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، بلایا و گرفتاری ها را مرتفع، سلامت، عافیت، برکت و رحمت نصیب بگرداند.

سهم اصلی رسیدن به آرمان های انقلاب را جوان مومن حزب اللهی دارد

آیت الله حسینی همدانی با تبریک ولادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به ر.وایتی  از رسول گرامی اسلام اشاره کرد و بیان داشت:رسول خدا فرمودند: کَمَا تَعِیشُونَ تَمُوتُونَ وَ کَمَا تَمُوتُونَ تُبْعَثُونَ وَ کَمَا تُبْعَثُونَ تُحْشَرُون‏. هر جور زندگی کنید همانطور می میرید و همان گونه که می میرید مبعوث و زنده می شوید و همان گونه که مبعوث می شوید محشور می شوید. بعد در بیان دیگری فرمودند: مرگ بدون شناخت و معرفت امام زمان مرگ جاهلانه است. یعنی زندگی چنین کسی جاهلانه بوده و تحت سرپرستی اولیاء دین نبوده و عمرش را به بطالت و بی ثمری سپری کرده است.

وی در ادامه بیان داشت: پس امروز که در حال زندگی کردن هستیم باید با معرفت به امام زمان سپری کنیم تا بهره لازم را از حیات مادی و معنوی خود ببریم.

امام جمعه کرج با بیان اینکه مهمترین مسئله ما باید شناخت امام زمان باشد ،بیان داشت:از مهمترین مسائل ما باید شناخت صحیح حضرت و حرکت در مسیر امام باشد. ما در زمان و مکانی واقع شده ایم که به فضل پروردگاردرجهت آرمان های مهدوی است.انقلاب اسلامی مقدمه و نقطه آغاز تحقق حکومت جهانی مهدوی است. پس باید به دقت به نقش خودمان در این دوره واقف باشیم و عمل کنیم. و در این بین جوانان مهمترین نقش را دارند .

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه انقلاب مردم ایران نقطه شروع حکوت جهانی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است ، اظهار داشت: بیان مهمی را حضرت امام (ره) به مسئولین فرموده اند: مسؤولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمدارى حضرت حجت «ارواحنا فداه» است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد، مسائل اقتصادى و مادى اگر لحظه‏اى مسؤولین را از وظیفه‏اى که برعهده دارند منصرف کند، خطرى بزرگ و خیانتى سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهورى اسلامى تمام سعى و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم بنماید و این بدان معنا نیست که آن‏ها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانى اسلام است منصرف کند.

وی در ادامه بیان داشت:امام در پیام تبریک نیمه شعبان سال ۶۰ فرمودند: چه مبارک است زادروز اَبَرمردى که مستکبران جهان را سرکوب و مستضعفان جهان را وارثان ارض مى‏نماید.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان  البرز با بیان اینکه از اهداف اولیه انقلاب مبارزه با استکبار است،بیان داشت:اگر انقلاب اسلامی از درون نسبت به اهداف اولیه و هویت خود که مبارزه با استکبار است، مردد شود، دشمن در دشمنی اش موفق شده است. که تا امروز به فضل پروردگار نتوانسته موفقیتی بدست بیاورد ولو تلاش برای تحریف و انحراف دائماً هست.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه بنابر گفته قرآن کریم مستضعفین کسانی هستند که لیاقت و قدرت مدیریت جهانی را دارند،بیان داشت:اینکه ولادت امام عصر را روز مستضعفین نامیده اند از باب اینکه اقدام نمادینی شده باشد نیست. بلکه ما را متوجه راهبرد تحقق حاکمیت دین وظهورحضرت می کند.قرآن کریم مستضعفین یعنی ضعیف نگهداشته شدگان را کسانی می داند که لیاقت و قدرت مدیریت جهان را دارند و لذا دائماً از سوی مستکبرین مورد هجمه هستند.

وی با بیان اینکه دائره مبارزه با مستکبرین محدود به داخل نبوده،گفت:این واژه  قرآنی را امامین انقلاب  وارد گفتمان انقلاب کردند و دائره مبارزه را گسترده تر از رژیم منحوس پهلوی قرار دادند. و در بیانیه گام دوم حضرت آقا از تقابل اسلام واستکبار نام می برند، همان که امام ره فرموده بودند: این قرن به خواست خداوند قادر، قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران و حق بر باطل است. و انقلاب هم خیلی زود با تمام مستضعفان عالم ارتباط و پیوند عاطفی برقرار کرد. و از نتیجه این ارتباط و حمایت، هسته های مقاومت بوجود آمد که خیلی زود تبدیل شدند به جریان مقاومت که هر روز بر قدرت و صلابت آن افزوده می شود و شما در اقصی نقاط عالم شاهد قوت آن هستید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به استیصال مستکبران جهانی،بیان داشت: همین روزها استیصال مستکبران در مقابل مستضعفان در یمن به خوبی دیده می شود.امام درآخرین بیاناتشان فرمودند: باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامى باشند و این شدنى است، چرا که بسیج منحصربه ایران اسلامى نیست. باید هسته‏هاى مقاومت را درتمامى جهان به‏وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه وظیفه رسیدن به آرمان انقلاب را جوان مومن حزب اللهی بر عهده دارد،بیان داشت:شما در جنگ تحمیلى نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب مى‏توان اسلام را فاتح جهان نمود. بنابراین در ادامه گام  اول، حضرت آقا بزرگترین آرمان انقلاب را ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی بیان می کنند و البته سهم اصلی در نزدیک شدن و رسیدن به این آرمان را جوان مومن انقلابی برعهده دارد.

وی با بیان اینکه ظهور یک حادثه نمی باشد بلکه فرایندی تدریجی است،بیان داشت:باید به این نکته خوب توجه داشته باشیم که ظهور یک حادثه و اتفاق نیست که یک مرتبه واقع شود بلکه یک فرآیند است و باید مرحله به مرحله انجام پذیردولازمه آن عمل کردن به دستورات الهی و اطاعت از اولیاء دین است. و ماموریت اصلی منتظر حضرت زمینه سازی و مقدمه چینی تمدن نوین است.

رئیس شورای امور مساجد استان البرز در ادامه افزود:ما به این عبارت اعتقاد داریم که إنهم یرونه بعیدا و نراه قریبا. این مطالب در زمانی مطرح  شد که غرب تلاش می کیرد و می کند لیبرال دموکراسی را به عنوان بهترین اداره کننده جهان معرفی  کند که البته دوره اش با پدیده انقلاب اسلامی تمام شد و هر روز بر نابودی او تا امروزافزوده شده است.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه امروزه هیمنه پوشالی استکبار در حال فروریختن است ،بیان داشت:اگرخوب گوش کنندصدای فرو ریختن هیمنه پوشالی خود را  مثل شوروی سابق خواهند شنید. صدائی که امروز شعار استکبارستیزان عالم شده همان شعای است که نمازگزارن جمعه بر علیه آمریکا سرمی دهند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی امید شکست استکبار جهانی را در دل همه افراد جهان زنده کرد،بیان داشت:پیروزی انقلاب اسلامی و شرکت بی نظیر مردم در انتخابات و اعلام جمهوری اسلامی در۱۲ فروردین و تشکیل نظام اسلامی بر اساس موازین دینی، ضربه مهلک و محکمی بود که بر پیکره استکبار و نظام لیبرالی وارد کرد و امیدی را دل محرومان و ستمدیده گان عالم ولو مسلمان نبودند زنده کرد که آن ها هم می توانند در مسیر برقراری عدالت و استقلال اقدام داشته باشند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان البرز با اشاره به تلاش مستکبران برای نابودی  این حرکت عظیم ،بیان داشت: با این توصیف معلوم است که استکبار بی کار نمی نشیند و دست به اقدام برای نابودی این حرکت می زند و اگر نتواند، تلاش می کند تا با نفوذ در مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز مسیر را منحرف و یا دچار تحریف کند. لذا حفظ انقلاب بر همه واجب است همان که امامین انقلاب بر آن تاکید دارند حفظ و تداوم نظام اسلامی واجب ترین فریضه است.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه برای تداوم انقلاب باید اندیشه های امام خمینی را زنده نگه داریم بیان داشت:باید اندیشه سیاسی و دینی امام را زنده نگه داریم. باید به داشته های خودمان در مقابل دشمن اعتماد داشته باشیم. باید بر آرمان ها و ارزش های انقلاب مثل ساده زیستی مسئولان و دوری از تجمل و اشرافی گری، استکبار ستیزی، قوی شدن در همه زمینه ها، کار جهادی، ایثار و فاصله گرفتن از الگوهای توسعه غرب تاکید داشته باشیم. که قطعاً با سرکار آمدن دولت جوان حزب اللهی مسیر برای حفظ و ادامه حرکت انقلابی، انقلاب فراهم تر خواهد شد.

وی با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب ،بیان داشت:سخنان رهبرمعظم انقلاب در پیام نوروزی و سخنرانی روز اول ملاحظه فرمودید و نکات اصلی را مورد توجه قرار دادید. شعار امسال هم وقتی در جایگاه خودش قرار می گیرد که از روی تابلوها و سربرگ ادارات و لقلقه زبان ها خارج و در عرصه عملیاتی واقع شود. همه برای این مهم باید تلاش کنند.

امام جمعه کرج با تاکید بر پیگیری برش استانی شعار امسال توسط مسئولین،بیان داشت:عزیزان مسئول استانی عرض می کنم که پشتیبانی ها و موانع اصلی و فرعی در پیشِ راه تولید در برش استانی را بررسی کنید و در مسیر مانع زدائی اقدام داشته باشید استان از همه جهت استعداد دارد باید همت ها را عالی کرد و خود مردم هم کمک کنند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان این که مسئولین بحث در مرود برجام را تمام کنند،بیان داشت:این خوب نیست که عده ای درباره برجام مسیری را طی کنند که معظم له دائم تذکر دهند. ایشان راجع به برجام حرف اول و آخر را زده اند مسئولان مربوطه، کشور را متوجه ضرر بیشتر از این نکنند، بحث را در این مورد تمام کنند. فرمودند: سال گذشته سال شکست ابهت آمریکا بود و ما به گفته ایشان امیدواریم و یقین داریم قرن آینده به ربع خود نرسیده خبری از رژیم صهیونیستی باقی نمانده است.

وی در ادامه با بیان اینکه وظیفه نریبون داران فرهنگ و گفتمان سازی در مورد شعار امسال است،اظهار داشت: پشتیبانی و مانع زدائی احتیاج به فرهنگسازی و گفتمان دارد که وظیفه تریبون داران به خصوص ائمه مساجد است. که باید در این زمینه برنامه ریزی کرد به ویژه که آقا در این نوبت به جایگاه و ظرفیت مساجد در رونق اقتصادی و پشتیبانی از تولید تاکید کردند. لذا دوستان در مرکز رسیدگی به امور مساجد در این زمینه فعال تر و با برنامه عمل کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه مردم در انتخاب به سابقه و گذشته افراد توجه کنند،بیان داشت: فقط یک نکته عرض می کنم و آن اینکه مردم دنبال افراد کاردان، با تقوی، انقلابی، مومن و متعهدی که دغدغه کار برای مردم را دارد بگردند. به عملکرد گذشته کاندیداها توجه کنید، سابقه، وضع زندگی و رفت و آمدشان. گاهی شعار ضد فساد می دهند اما در مسند که می نشینند از دیگران بیشتر فساد می کنند. ان شاءالله کسانی را انتخاب کنید که بدرد جامعه بخورند.

ارسال نظرات