نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت:انقلاب اسلامی ایران باور به دین در جهان را افزایش داد.
کد خبر: ۹۳۲۹۹۱۵
|
۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نخستین آیین عبادی سیاسی نماز جمعه سال 1400 شهرکرد با رعایت اصول بهداشتی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزارشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام با تبریک حلول سال جدید با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به‌نام "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" گفت: تحقق اهداف شعار امسال نیازمند تلاش همگانی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان لزوم پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید در کشور گفت: این امر از طریق دولت های  فعلی و آینده باید صورت بگیرد و مردم نیز در انتخابات، هشیارتر از گذشته دولتی را تشکیل دهند که به معنای واقعی پشتیبان تولید باشد.

امام جمعه شهرکرد افزود: تعیین شعار سال،نشان از اهمیت تولید و اقتصاد دارد و برخی این موضوع را خوب درک نکردند و انصافا بعضی از جوانان و فعالان عرصه اقتصادی در این چند سال بسیار تلاش کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: تلاش همین جوانان مومن، انقلابی و فعالین اقتصادی سبب شده است که امروز اقتصاد کشور ایران اسلامی در بین 20 اقتصاد قدرتمند جهان باشد.

نماینده ولی‌فقیه دراستان ازجوانان برای تحقق اشعار سال خواست:جوانان به ‌عنوان گردانندگان چرخ انقلاب و نقش ‌آفرینان در عرصه ‌های مختلف،تلاش بیشتری برای تحقق اهداف نامگذاری سال‌جاری داشته باشند.

امام جمعه شهرکرد به نامگذاری سال ها اشاره کرد و گفت:مقام معظم رهبری در سه سال گذشته نامگذاری سال را براساس مباحث تولید شامل "رونق تولید"، "جهش تولید" و "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" مزین فرموده‌اند و در سال‌های قبل از آن هم نامگذاری‌ها براساس ضرورت‌های جامعه و در راستای امور مرتبط با تولید بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام به توطئه های استکبار جهانی علیه اقتصاد ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر با جنگ اقتصادی و انواع ترفندهای دشمنان در این عرصه مواجه شده است، که به فرموده مقام معظم رهبری با پایداری اقتصاد کشور،درآمدزایی و تولید ثروت باید روی پای خود بایستیم.

امام جمعه شهرکرد به موفقیت های اقتصادی کشور اشاره کرد و ادامه داد: این موفقیت‌ها به‌ لحاظ فعالیت‌های مطلوب نخبگان، فعالان و جوانان انقلابی،با استفاده از موقعیت‌هاو ظرفیت‌ها کشور به‌دست آمد اما هنوز جای کار زیادی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به رونق اقتصادی در کشور گفت:مقابله با قاچاق و جلوگیری از واردات بی‌رویه می‌تواند در رونق اقتصاد کشور نقش مهمی داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اعتراف دشمنان انقلاب اسلامی در بی‌اثری بودن اعمال تحریم‌های علیه ملت بزرگ ایران افزود: استکبار جهانی هنوز به ادامه تحریم ها امید دارد، دندان طمع دشمن کَنده نشده و اصرار به تحریم‌ها دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان به حماسه آفرینی مردم دریوم الله ۱۲فروردین‌ اشاره کرد و گفت:خیل مردم برای حاکم‌شدن ارزش‌های الهی،تلاش برای عدالت و رساندن انسان به اوج کرامت، فراهم کردن زمینه برای کم‌رنگ شدن معصیت‌ها و ترویج ارزش‌های قرآنی در جامعه با حضور در پای صندوق ها ۹۸.۲ درصد به جمهوری اسلامی رأی دارند.

امام جمعه شهرکرد به نیمه شعبان،روز جهانی مستضعفان و روز سربازان گمنام امام زمان ارواحنافداه اشاره کرد و اظهار داشت:انقلاب اسلامی ایران باور به دین در جهان را افزایش داد و ثابت کرد دین می‌تواند زمینه را برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت اباصالح المهدی ارواحنافداه و نیز ساختن جامعه، تحول در اقتصاد و ایجاد معاد و معاش برای بشریت را فراهم سازد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تجلیل از تلاش های ارزشمند سربازان گمنام امام زمان ارواحنافداه گفت: سربازان گمنام برای حفظ امنیت کشور بالاترین مجاهدت‌ها و تلاش‌ها را داشته و دارند و خطر را به جان می‌خرند تا از تحقق توطئه‌ها و نقشه‌های شوم  دشمنان جلوگیری کنند.

امام جمعه شهرکرد به ۱۳فروردین‌ روز طبیعت و نیز شرایط شیوع ویروس منحوس کرونا کرد و اظهار داشت: مردم در این شرایط سخت کرونایی به منظور احترام به کادر درمان در روز طبیعت در خانه بمانند تا زنجیره انتقال این بیماری منحوس در استان قطع شود و در تعطیلات نوروزی عرصه برای بروز و شیوع بیماری فراهم نشود،استان چهارمحال و بختیاری هفدهمین استانی است که شیوع ویروس کرونای انگلیسی در آن به اثبات رسیده است و به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، شیوع این ویروس در استان وارد چرخش شده از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام به لزوم بهره مندی بیشتر از ماه شعبان المعظم برای آمادگی حضور در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: همزمان با آغاز سال جدید از برکت‌های ماه شریف شعبان بیشتر استفاده کنیم و خود را برای و حضور در ماه مبارک رمضان مهیا کنیم.

ارسال نظرات