ارائه خدمات رایگان بسیج جامعه پزشکی لرستان به ۹۵ هزار نفر

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان گفت: سال گذشته در مجموع به ۹۵ هزار لرستانی خدمات سلامت به صورت رایگان ارائه شد.
کد خبر: ۹۳۲۹۹۶۶
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰

عبدالوحید ملک آرا در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از لرستان گفت: سال گذشته بسیج جامعه پزشکی دو بیمارستان ثابت در مناطق محروم و کم‌برخوردار شهرستان‌های چم پلک چگنی و ناصر‌الدین و یک درمانگاه تخصصی در شهرستان دورود در قالب طرح شهید دکتر رهنمون نیز برپا کرده است.

وی افزود: در سال جاری ۳۰ تیم تخصصی و ۲۵۰تیم بهداشتی و درمانی عمومی به مناطق محروم شهری و روستایی اعزام‌شده‌اند و ۱۵ ایستگاه سلامت در مصلی‌های سراسر استان برپاشده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان بیان کرد: در مجموع از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون به ۹۵هزار و ۱۰۵ نفر خدمات مراقبت از سلامت رایگان ارائه‌شده است.

 

اعزام ۵۰ تیم  طرح رهنمون بسیج جامعه پزشکی در بیمارستان‌ها و مراکز شهرستان‌های لرستان

 

وی در رابطه با دیگر خدمات پزشکی بسیج جامعه استان در راستای مبارزه به ویروس کرونا بیان کرد: اعزام ۵۰ تیم بهداشتی و درمانی و تخصصی طرح رهنمون بسیج جامعه پزشکی در بیمارستان‌ها و مراکز شهرستان‌های استان جهت ارائه خدمات به بیماران کرونایی شامل ۳۰ پزشک عمومی، ۷۰ پرستار،۲۰ ماما، ۳۵ کارشناس بهداشت، ۱۵ روانشناس به صورت مستمر همراه با تجهیزات محافظتی و شب مانی بوده است.

 

ملک آرا تصریح کرد: راه اندازی۳ نقاهتگاه در خرم آباد و ازنا جهت بیماران کرونایی ، استقرار۲۴ ایستگاه غربال‌گری و آموزشی در سطح استان و ورودی و خروجی‌های استان با همکاری سپاه نواحی، مراکز بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر با حضور ۶۵ نفر به صورت مستمر جهت ارائه خدمات به تعداد ۶۶ هزار و ۸۲۰ نفر انجام شده است.

 

تجلیل از ۷۵۰ نفر کادر درمانی لرستان در سال گذشته

 

وی ادامه داد: تجلیل از ۷۵۰ نفر کادر درمانی در استان با حضور فرمانده سپاه استان و فرماندهان نواحی و مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان، اهدای تجهیزات بیمارستانی و پک‌های بهداشتی توسط خیر بسیج جامعه پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی استان از دیگر خدمات ارائه شده بوده است.

 

  ملک آرا در رابطه با خدمات بهداشتی و درمانی بسیج جامعه پزشکی در راستای طرح شهید سلیمانی بیان کرد: اعزام ۶۰ تیم بهداشتی و درمانی و تخصصی جهت ارائه خدمات به ۱۰ هزار و ۴۵۰ نفر، معرفی ۹۷ نفر نیروی تخصصی بسیج جامعه پزشکی شامل پزشک، پرستار، آزمایشگاه و  سایر تخصص‌ها به دانشگاه علوم‌پزشکی جهت به کارگیری در طرح محله‌محور شهید سلیمانی انجام شد.

 

پویش نذر خون طی ۱۱ مرحله توسط بسیج جامعه پزشکی لرستان

 

وی افزود: توزیع پک‌های بهداشتی و دارویی رایگان به ارزش ریالی دو میلیارد و ۹۱۳ میلیون در راستای نهضت کمک مومنانه، پویش نذر خون طی ۱۱ مرحله به تعداد ۳۶۰ نفر خواهر و برادر انجام شد.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان با اشاره به برپایی ۱۵ ایستگاه سلامت در مصلی الغدیر و دیگر مصلا‌های شهرستان‌های استان جهت غربالگری تست قند خون، فشار خون، تب‌سنجی و توزیع ماسک رایگان بین نمازگزاران،گفت: برگزاری مراسم جشن سپاس از جهادگران و مدافعان سلامت در طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با رویدادهای ملی و امیدآفرین همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

وی گفت: در مرحله اول طرح شهید سلیمانی بیمار‌یابی فعالی داشتیم و افراد تست می‌شدند، در این طرح افراد بیمار قرنطینه می‌شدند و بخش سوم کار، حمایت از افراد قرنطینه بود و توزیع بسته‌های معیشتی و پک‌های بهداشتی به این افراد توسط بسیج  اختصاص داده می‌شد.

ملک آرا با عنوان این مطلب که مرحله جدید طرح شهید سلیمانی مرحله «تشدید بیماریابی» نام‌گذاری شده است، افزود: در گام جدید طرح شهید سلیمانی همه این افراد و اطرافیان آنها، تست و رصد می‌شوند.

وی با بیان اینکه تیم‌های جهادی بسیج در تست، دارو و سایر اقدامات درمانی کمک می‌کنند، ادامه داد: در مرحله اول همه اقشار بسیج به کار گرفته نشده بودند، اما در مرحله جدید همه اقشار بسیج به کارگیری می‌شوند.

مسئول  سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) با اشاره به اینکه در مرحله اول طرح ما به همه خانه‌ها سر می‌زدیم، گفت: اما در مرحله جدید بیماریابی به صورت فنی رهگیری می‌شود و نیاز به مراجعه به همه منازل نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات