آیت الله سید علی اصغر هاشمی مجد:

آیت الله سید محمود هاشمی مجد از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و استاد خوب حوزه علمیه قم بودند

امام جماعت مسجد حضرت باقرالعلوم (ع) گفت: آیت الله سید محمود هاشمی مجد از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و استاد خوب حوزه علمیه قم بودند.
کد خبر: ۹۳۳۰۱۳۵
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳

آیت الله سید محمود هاشمی مجد از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و استاد خوب حوزه علمیه قم بودند

آیت الله سید علی اصغر هاشمی مجد» در گفت‌ و‌ گویی با بیان اینکه مرحوم حضرت آیت الله آقای حاج سید محمود هاشمی مجد، شخصی نستوه بودند و خستگی نداشتند به ویژه در زمینه ترویج و تبلیغ شریعت نبوی و علوی و مسیر اسلام؛ ایشان در این مسیر اصلا مضایقه نداشتند و کوشش فراوان داشتند، اظهار کرد: ایشان از شاگردان خوب امام خمینی (ره) و زحمت کشیده در حوزه علمیه قم و از مدرسین به نام سطح به ویژه کفایه و رسائل و مکاسب بودند.

امام جماعت مسجد حضرت باقرالعلوم (ع) افزود: مرحوم حضرت آیت الله آقای حاج سید محمود هاشمی مجد، شاگردان برجسته ای تربیت کردند که هر کدام شان منشا خیرات و برکات، و جزو ائمه جمعه و جماعات مساجد هستند.

مرحوم آیت الله مجد با تمام کمالاتی که داشتند بسیار متواضع بودند. این استاد خارج فقه اضافه کرد: مرحوم حضرت آیت الله آقای حاج سید محمود هاشمی مجد بسیار نستوه بودند و بسیار کوشش داشتند با وجود همه این مقامات علمی، اخلاقی و اجتماعی؛ بسیار متواضع و افتاده بودند و هیچ منیتی و هیچ توجهی به خودشان نداشتند.

 امام جماعت مسجد حضرت باقرالعلوم (ع) گفت: ایشان استاد اخلاق بودند و مشی و حرکت شان، انسان ساز بود. ایشان کرامات و فضائل زیادی داشتند و آرام و آرام بخش بودند. گاهی اوقات که ناملایمت هایی برای ما پیش می آمد، نزد مرحوم حضرت آیت الله حاج سید محمود هاشمی مجد می رسیدیم، ایشان ما را آرام می کردند و یک دنیا آرامش و اطمینان به ما می بخشیدند.

اخوی مرحوم حضرت آیت الله سید محمود هاشمی مجد یادآور شد: در حوزه های علمیه ای که ایشان مقام تولیت و سرپرستی داشتند همچون حوزه های علمیه حضرت باقرالعلوم (ع)، معیر، شفق و ...، همه از ایشان راضی بودند و از ایشان فیض می بردند و شاگردان شان در این حوزه ها، از نظر اخلاقی در مقام بالایی بودند.

آیت الله سید علی اصغر هاشمی مجد در ادامه به ویژگی های برجسته علمی، اخلاقی و اجتماعی آقازاده های مرحوم حضرت آیت الله آقای حاج سید محمود هاشمی مجد -آقایان سید علی و سید حسن هاشمی مجد- و صبایای محترم، فهمیده، دانشگاهی و دارای فضائل اخلاقی و علمی ایشان و همچنین دامادهای گرامی شان اشاره کرد و گفت: قطعا شخصیتی همچون مرحوم حضرت آیت الله آقای حاج سید محمود هاشمی مجد با آن همه مراتب، فضائل، کمالات و شخصیت برجسته اخلاقی، فرهنگی و علمی، دارای چنین فرزندان محترم و با کمالاتی و دامادهای فرهیخته ای خواهند بود.

مرحوم آیت الله هاشمی مجد از هرگونه هوای نفس و خواهش های نفسانی به دور بودند.

این استاد خارج فقه گفت: مرحوم حضرت آیت الله آقای حاج سید محمود هاشمی مجد دارای فضائل بی شماری بودند که از جمله برترین این فضائل این بود که ایشان از هرگونه هوای نفس و خواهش های نفسانی به دور بودند به طوری که هر کس با ایشان روبرو می شد، فکر نمی کرد ایشان دارای آن همه مقامات و مراتب و جایگاه های برجسته اخلاقی، فرهنگی، علمی و اجتماعی است؛ زیرا آنقدر متواضع رفتار می کرد که الگویی برای همه انسان ها به ویژه روحانیون و طلاب است.

امام جماعت مسجد حضرت باقرالعلوم (ع) ادامه داد: مرحوم اخوی وصیت کرده بودند بنده پس از ایشان، امام جماعت این مسجد باشم و هرگاه که به این مسجد می روم نمازگزاران این خانه خدا از اخلاق برجسته مرحوم حضرت آیت الله آقای حاج سید محمود هاشمی مجد سخن می گویند. مرحوم آیت الله هاشمی مجد همیشه در نمازهای شب شان برای سلامتی و عزت مقام معظم رهبری دعا می کردند

این عالم برجسته حوزه علمیه کشورمان در ادامه با بیان اینکه مرحوم حضرت آیت الله حاج سید محمود هاشمی مجد، انقلابی معتدل، عاقل و مدبر و شایسته بودند و بسیار به انقلاب اسلامی علاقه داشتند و عاشق انقلاب بودند، اظهار کرد: درست است که این مرحوم، شاگرد حضرت امام خمینی (ره) بودند ولی غیر از این جهت، به رویکرد انقلابی رهبر کبیر انقلاب باور داشتند و به حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، معتقد بودند. بنده از ایشان شنیدم که در نمازهای شب شان  برای سلامتی و عزت مقام معظم رهبری و همه مراجع معظم تقلید دعا می کردند. ایشان خیلی مواظب بودند نظام مقدس جمهوری اسلامی صدمه نبیند. ایشان از خود می گذشتند و همواره توصیه می کردند نباید کاری کرد که به انقلاب اسلامی، آسیبی برسد.

آیت الله سید علی اصغر هاشمی مجد در ادامه با بیان اینکه درگذشت مرحوم حضرت آیت الله آقای حاج سید محمود هاشمی مجد ضایعه دردناکی برای حوزه های علمیه، مساجد و روحانیت بود و موجب تاثر همگان شد، اظهار کرد: وقتی آن عالم ربانی از دنیا رفتند همه در تکاپوی این بودند که مقبره ایشان در کجا خواهد بود که با توجهات مقام معظم رهبری، قرار شد مرحوم حضرت آیت الله آقای حاج سید محمود هاشمی مجد در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به خاک سپرده شوند؛ جایی که در زیارت نامه این فقیه و محدث آمده است و امام هادی علیه السلام به مردی از اهالی ری فرمودند: «مَن زارَ عَبدالعَظیمِ الحَسَنی(ع) بِرِی کَمَن زارَ الحُسَین(ع) بِکَربَلا؛ اگر قبر عبدالعظیم را در شهر ری زیارت کنید چنان است که گویی امام حسین علیه السلام را در کربلازیارت کرده اید» (مستدرک الوسائل، جلد سوم، صفحه ۶۱۶). یکی از بزرگان حوزه های علمیه، مرحوم حضرت آیت الله آقای حاج سید محمود هاشمی مجد را در خواب دیده بودند که فرمودند: «جای من بسیار خوب است و مورد توجه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) هستیم.» انشاءالله خداوند مرحوم اخوی را با اجداد طاهرین شان محشور بفرماید و توجهات حضرات معصومین (ع) شامل حال ما باشد.

انتهای پیام/ 

 

ارسال نظرات