خبرهای داغ:
یادداشت/محمد علیان

دولت جوان و حزب اللهی؛ عقلانیت بر پایه ایمان با شاخصه قدرت تفکر

محمد علیان دانشجوی بسیجی یادداشتی را از سلسله یادداشت‌های خود با عنوان 《با معجزه انقلاب همراه شو》به قلم تحریر درآورده است.
کد خبر: ۹۳۳۰۱۴۷
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم متن این یادداشت بدین شرح است:

وقتی حسن باقری در اوایل جنگ این جمله را بیان نمود که: "چیزی که دشمن و آمریکایی‌ها را به تنگ می‌آورد، این است که ما در فکر کردن به بن بست نمی‌رسیم و این باعث می‌شود در عمل نیز به بن بست نرسیم"، خیلی‌ها تعجب کرده بودند که در وسط جنگ چرا حرف از تفکر می‌زند؟

ولی او می‌دانست که اگر تفکر و اندیشیدن وجود نداشته باشد قطعا بن بست رخ خواهد داد و انتهای این بن بست هم شکست قطعی است.

همانطور که در دفاع مقدس" قدرت تفکر" ما را نجات داد امروز هم نیازمند آن هستیم.

بر اساس همین شاخصه باید با صدای بلند و جرأت تمام گفت که یکی از ویژگی‌های "دولت جوان و حزب اللهی" برخوردار از عقلانیت و توانمندی "قدرت تفکر" است.

جریان و کارگزارانی که حوصله فکر کردن نداشته باشند و دچار" یبوست فکری" شده باشند نه تنها مشکلات کشور را حل نخواهند کرد بلکه قطعا کشور را وارد بازی ها، مشکلات و حتی "بن بست‌های جدید" می‌کنند.
ما باید به دنبال فرد، افراد و جریانی باشیم که دارای قدرت تفکر است نه اینکه بگوییم اصولگرا و اصلاح طلب و...، چون این دسته بندی‌ها جز بازی سیاسی چیزی بیش نیست!

حال سوال اساسی این است که این برخورداری از "قدرت تفکر" بر چه مبنایی باید باشد. جواب این سوال را هم خود شهید "حسن باقری" داده است که در نگاشت بعدی به آن خواهیم پرداخت.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات