خبرهای داغ:
حبیبی گفت: بحث تولید عزم جدی تر و یک انسجام بیشتری را می طلبد که برهمین اساس مقام معظم رهبری امسال را مجددا با محوریت تولید تعریف کردند.
کد خبر: ۹۳۳۰۴۱۵
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵

منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به راهبرد سال و نامگذاری سال به نام «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» بیان کرد: این نامگذاری قطعا مسوولیت متولیان امر را سنگین تر خواهد کرد و مهمترین موضوع حوزه داخلی کشور مباحث اقتصادی و معیشتی مردم می باشد که تولید می تواند این موارد را پوشش داده و بهینه نماید.

تولید، شاه کلید رفع مشکلات

وی گفت: تولید، بحث کلیدی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند چون تولید می تواند اقتصاد، معیشت و اشتغال را ساماندهی کند و آنچه که به ویژه امروز جامعه به آن نیاز دارد در حوزه معیشت و اشتغال است.

حبیبی در ادامه با اشاره به راهبرد سال گذشته اظهار کرد: راهبرد سال گذشته، جهش تولید بود و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد و هماهنگی بین دستگاه های متولی وجود داشت و تعداد زیادی از واحد‌های تولیدی که دچار مشکل و بحران شده بودند از بحران خارج شدند اما بحث تولید عزم جدی تر و یک انسجام بیشتری را می طلبد که برهمین اساس مقام معظم رهبری امسال را مجددا با محوریت تولید تعریف کردند.

پشتیبانی ها و مانع زدایی ها مسوولیت مسوولان امر را سنگین تر می کند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در ادامه عنوان کرد: به نظر می رسد با توجه به تجربه ای که سال گذشته دست اندرکاران امر کسب کردند، امسال قطعا اقدامات اساسی تری صورت خواهد گرفت و امیدواریم مسیر تولید هموارتر شود.

وی افزود: آنچه بیش از همه مهم است عزم و اهتمام مدیران است زیرا دو پسوند پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد که هر دو، مسوولیت مدیران و مسوولان امر را سنگین تر می کند. لذا همه باید عزم خود را برای تحقق شعار سال جدی تر نمایند چرا که تحقق شعار سال قطعا رونق اقتصادی و رضایتمندی مردم را به همراه دارد.

تسهیل گری، سرلوحه امور قرار گیرد

حبیبی تصریح کرد: تولید اگر تسهیل شود حتما در جامعه اثرات مثبت خود را خواهد گذاشت. نکته اول این است که ما به بخش خصوصی و سرمایه گذاری ها اعتماد می کنیم و لذا باید مسیرها را هموار کرده و باید سرعت عمل به خرج دهیم و چنانچه سنگی پیش پای سرمایه گذار و تولید کننده وجود دارد باید برداشته شود و اجازه ندهیم هیچ عاملی مانع تولید شود. چرا که اگر تسهیل گری سرلوحه کار ما قرار گیرد قطعا در این مسیر موفق خواهیم بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به راه های تحقق راهبرد سال اضافه کرد: از راههای حمایت از تولید، جلوگیری از قاچاق کالا و مصرف کالای داخلی است که در این زمینه هم مردم و هم دستگاه ها مسوولیت دارند. همچنین صدور مجوزها از سوی دستگاه ها برای امر تولید باید در یک پروسه زمانی کوتاه انجام شود و متناسب با شرایط و اقتضائات، باید دستگاه های متولی با هم هماهنگ باشند، دسترسی به مدیران باید سریع صورت گیرد و مدیران واحد‌های تولیدی و سرمایه گذاران باید تکریم شوند.

تولید کنندگان، جهادی وارد میدان شوند

وی در ادامه یادآور شد: کسانی که به معنای واقعی تولید کننده بوده و اشتغالزایی می کنند باید امسال یک کار جهادی انجام دهند و همه باید به آنها کمک کنند. ذهن و فکر و عمل و روش مدیریت هایمان باید متناسب با تولید، افزایش و حمایت از تولید تعریف شود و ارزیابی های مدیران در پایان سال تولید باید بر اساس میزان حمایت ها و گره گشایی های آنها از تولید باشد که بر اساس میزان عملکرد آنها در رفع موانع بالاترین نمره به مدیران فعال داده شود.

امیدواریم با این نگاه بتوانیم در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» اقدامات موثری انجام داده و مسیر اقتصاد هموارتر شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها