خبرهای داغ:
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد

آغاز واکسیناسیون پاکبانان همدان علیه بیماری کووید ۱۹

همدان-رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به آغاز اجرای طرح واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ ویژه پاکبانان در همدان گفت:در فاز اول ۸۰۰ نفر از آنان واکسینه می‎شوند.
کد خبر: ۹۳۳۰۴۹۰
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
آغاز واکسیناسیون پاکبانان همدان علیه بیماری کووید ۱۹سیدجلال الدین بطحایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن تبریک سال نو و نیمه شعبان با اشاره به آغاز اجرای طرح واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ در همدان اظهار داشت: پاکبانان از گروه در معرض آسیب و پر خطر هستند.

وی عنوان کرد: در سطح استان حدود یک هزار و ۶۰۰ نفر پاکبان داریم که در فاز اول ۸۰۰ نفر از آنان واکسینه می‎شوند.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه اولویت با افراد بالای ۵۰ سال و افرادی است که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، گفت: واکسن از نوع واکسن چینی سینوفان مترین است که در دو نوبت تزریق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نوبت دوم واکسن یک ماه دیگر تزریق خواهد شد، گفت: در فاز دوم بقیه پاکبانان واکسینه خواهند شد.

بطحائی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در این نوبت ۵۰ درصد و در فاز بعدی نیز ۵۰ درصد انجام شود، گفت: فاز بعدی بستگی به زمان ورود واکسن به کشور دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس سند ملی واکسیناسیون بقیه گروه‌ها هم اولویت‌بندی و تزریق انجام خواهد شد، افزود: اولویت اول کادر بهداشت و درمان، بخشی از سالمندانی که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند و بخشی از جانبازان است که واکسینه کردن آنان شروع شده است.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: به زودی برای بیماران خاص از جمله بیماران دیالیزی، پیوند اعضاء و بخشی از بیماران سرطانی نیز واکسیناسیون انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات