خبرهای داغ:
همدان- سردار شهید «علیرضا حاجی بابایی»، مسئول محور عملیاتی سرپل ذهاب، رزمنده‌ای که معلم اخلاق بود.
کد خبر: ۹۳۳۰۷۸۰
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
زندگینامه شهید «علیرضا حاجی بابایی»به گزارش خبرگزاری بسیج، شهید «علیرضا حاجی‌بابایی» به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۰ در استان همدان معرفی شد.

زندگینامه شهید «علیرضا حاجی بابایی»، مسئول محور عملیاتی سرپل ذهاب، رزمنده‌ای که معلم اخلاق بود:

شهید علیرضا حاجی‌بابایی در پانزدهم فروردین سال ۱۳۳۵ در خانواده‌ای متعهد و پرتلاش در شهر مریانج از توابع استان همدان به دنیا آمد و در چشمه پاک و زلالی که محصول تقوی و ایمان بود، روح و روانش صفا و طراوت یافت.

در کودکی از هوش و ذکاوت سرشاری برخوردار بود به طوریکه در دوران تحصیل این خصوصیتش به خوبی نمایان بود. تا سال سوم راهنمایی را در زادگاهش، مریانج گذراند و بعد از آن وارد دانشسرای مقدماتی همدان شد و پس از طی دوره دانشسرا در یکی از روستا‌های آذربایجان شرقی به مدت دو سال خدمت سپاهی دانش را گذراند. در سال ۱۳۵۶ رسماً به استخدام آموزش و پرورش درآمد و در روستای حبشی از توابع اسدآباد همدان مشغول به تدریس شد.

علیرضا در مبارزات انقلابی بسیار فعالانه شرکت داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز برای خاموش کردن غائله کردستان وارد پیکار با ضد انقلاب شد. با آغاز جنگ تحمیلی به عضویت سپاه درآمد و به جبهه‌های جهاد در راه خدا پیوست.

در طول مدت حضورش در جبهه چندین بار مجروح شد، اما بعد از بهبودی نسبی به سرعت به محفل عشاق بسیجی و سپاهی باز می‌گشت.

سرانجام شهید علیرضا حاجی بابایی در ۲۳ رمضان ۱۳۶۱ (۲۴ تیرماه ۱۳۶۱) با سمت مسئول محور عملیاتی سرپل ذهاب با قلبی آکنده از عشق به شهادت و حضور در کنار دیگر یاران شهیدش مقارن با شب‌های قدر و ایام شهادت سرور مظلومان عالم حضرت امیرالمومنین علی (ع) و در جریان عملیات رمضان در منطقه جنوب شرق بصره مورد اصابت گلوله‌های پدافند ضد هوایی قرار گرفت و تا آسمان نور مشعشع شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات