خبرهای داغ:
همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه شهید سلیمانی‌ها و شهید سلگی‌ها الگوی تمام عیار رفتارهای دینی و انسانی هستند، گفت: باید با افتخار نه تنها در ایران که در سراسر عالم آنها را معرفی کنیم.
کد خبر: ۹۳۳۰۷۸۵
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱

شهید سلیمانی‌ها و شهید سلگی‌ها الگوی تمام عیار رفتارهای دینی و انسانیبه گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله حبیب الله شعبانی در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم اولین سالگرد شهید حاج میرزا سلگی، با گرامیداشت یاد و خاطره این فرمانده شهید، اظهار داشت: این که رهبر معظم انقلاب چه در تقریظ خود و چه در فرمایشاتی که نسبت به ایشان داشتند، بر شخصیت بزرگ این شهید تاکید داشتند، گویای آن است که شهید سلگی یک نعمت برای استان ما بود که متاسفانه ایشان را از دست دادیم.

وی افزود: متاسفانه سال گذشته پس از شهادت شهید سلگی به دلیل شرایط کرونا، آن طور که باید نتوانستیم مراسمی را برگزار کنیم، اما انتظار بر این است که امسال تا آنجایی که پروتکل‌ها اجازه می‌دهد، این مساله را جبران کنیم و ضمن تکریم خانواده شهید سلگی، یاد و خاطره ایشان را نیز زنده نگه داریم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه شهید سلگی یک شهید در سطح ملی بود، مطرح کرد: در استان دارای شخصیت‌هایی برجسته‌ای در سطح ملی هستیم اما آن طور که باید نتوانسته‌ایم آنها را به جامعه معرفی کنیم بنابراین لازم است جامعه را با شخصیت، شجاعت‌ها و رشادت‌های آنان آشنا کنیم.

وی به تشریح ویژگی‌های اخلاقی شهید سلگی پرداخت و گفت: شهید سلگی به معنای واقعی کلمه ولایت پذیر بود و دغدغه انقلاب را داشت.

شعبانی با بیان اینکه شهید سلگی نگران جوان‌های انقلابی بود، عنوان کرد: راوی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد»، معتقد بر حضور جوانان انقلابی در عرصه‌های مختلف مدیریتی بود و این موضوع را بارها ثابت کرده بود.

وی تصریح کرد: در برخورد با این شهید بزرگوار، انسان سلامت نفس ایشان را احساس می‌کرد، سلامت نفسی که حتی اگر فعالیت سیاسی هم انجام می‌داد، تحت تاثیر این سلامت نفس بود.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه امیدواریم به وظیفه خودمان در قبال این بزرگان که برای انقلاب خون دل‌های فراوانی خورده‌اند عمل کنیم، مطرح کرد: امروز لازم است تا این الگوها را به جامعه و خصوصا نسل جدید به جای آنکه اسطوره‌هایی که معلوم نیست واقعیت تاریخی داشته باشند یا خیر را، معرفی کنیم، چرا که رشادت‌های این بزرگان در انقلاب اسلامی دبده شده است.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی‌ها و شهید سلگی‌ها الگوی تمام عیار رفتارهای دینی و انسانی هستند، عنوان کرد: امروز دست ما پر است از این افراد که باید با افتخار نه تنها در ایران که در سراسر عالم آنها را معرفی کنیم.

شعبانی با طرح این سوال که کدام مکتب توانسته تا به حال چنین شخصیت‌هایی را تربیت کند، گفت: شهید سلگی‌ها، رستم‌های واقعی هستند که همه ما آنها را دیده‌ایم و در همین مملکت تربیت شده‌اند و امروز لازم است که این بزرگان به دنیا معرفی شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات