رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز:
رئیس بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: ۲۰۰ جهادگر البرزی در قالب۲۰ گروه در تعطیلات نوروزی برای خدمات رسانی در عرصه های مختلف در مناطق روستایی شهرستان نظرآباد فعال هستند.
کد خبر: ۹۳۳۰۸۲۵
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سرهنگ پاسدار مهران طیران افزود: از روز دوم فروردین ماه جاری قرارگاه استانی جهادی در روستای نجم آباد شهرستان نظرآباد راه اندازی شد تا در پنج روستای این شهرستان در عرصه های مختلف خدمات رسانی کنند.

سه گروه جهادی در مناطق زلزله زده سی سخت در تعطیلات نوروزی فعال هستند

وی اظهار داشت: این جهادگران در عرصه های عمرانی، فرهنگی، حقوقی، اشتغال، آشپزی، رسانه، پزشکی و آموزشی در روستاهای شیخ حسن، حسین خانلو، نجم آباد، وایبک و قشلاق محمدلو فعال هستند، جهادگران در عرصه های عمرانی در حال نوسازی و مرمت سه خانه محروم  در این روستاها بوده  ضمن اینکه ۲ مدرسه روستایی را نیز رنگ آمیزی و زیباسازی کرده اند.

پاسدار طیران با بیان اینکه گروه های جهادی در عرصه فرهنگی در این ایام متناسب با اعیاد مذهبی و باستانی برنامه هایی داشته اند، افزود: یک گروه مشاور حقوقی بانوان نیز به منطقه آمده اند تا مشاوره های لازم را به زنان روستایی ارائه دهند، این گروه های جهادی تا ۱۴ یا ۱۵ فروردین ماه در این منطقه فعال هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه استان البرز به دیگر اقدامات جهادگران و خیران در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: همزمان با روز نیمه شعبان شاهد اجرای رزمایش دیگر مومنانه ای بودیم که در این رزمایش ۱۰ هزار بسته معیشتی در استان در مناطق کم برخوردار توزیع شد و همچنین با کمک خیران و اصناف ۲۵ سری جهیزیه به نوعروسان اشتهاردی اهدا شد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات بسیج سازندگی با بیان اینکه شعار امسال بر محوریت اشتغال و تولید قرار دارد، اظهار داشت: اولویت کاری ما همچون سال گذشته بر محور اشتغال و تولید می باشد همانطور که در سال گذشته ۲۳ کارگاه اشتغالزای جهادی در استان فعال شد در نظر داریم تا در سال ۱۴۰۰ نیز بر این موضوع متمرکز شویم.

وی ادامه داد: ضمن اینکه در نظر داریم با تکیه برر منویات مقام معظم رهبری بر موضوعاتی همچون رفع موانع تولید و حمایت از تولیدات برنامه هایی داشته باشیم به طوریکه کارگاه هایی که به صورت نیمه فعال هستند را موانعشان برطرف و فعال شوند و واحدهایی که نیز در فروش محصولاتشان در بازار با مشکل مواجه هستند حمایت شوند، علاوه بر اینها در نظر داریم تا ۸ کارگاه جدید اشتغال زا را نیز در استان ایجاد کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه استان البرز با بیان اینکه گروه های جهادی البرزی یکی از برنامه هایشان حمایت از زلزله زدگان سی سخت می باشد، گفت: تاکنون سه گروه جهادی برای کمک به زلزله زدگان در آواربرداری و ساخت منازل در این منطقه اعزام شده و همچنین تاکنون ۲ محموله کمک های خیران به این منطقه ارسال شده است.

وی اظهار داشت: جهادگران البرزی با کمک در آواربرداری منازل آسیب دیدگان سی سخت کمک های زیادی از لحاظ مالی به این افراد می کنند به طوریکه حداقل ۲۰ میلیون تومان برای هر صاحب خانه کمک می شود زیرا کار آواربرداری را در این منطقه بعضا افرادی با هزینه های کلان انجام می دهند که با کارهای جهادی در این هزینه ها صرفه جویی و کمک می شود.

انتهای پیام/ف

ارسال نظرات
پر بیننده ها