خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در دیدار استاندار قزوین

سلب اعتماد مردم از سوی مسئولان به کرامت مردم آسیب می زند

آیت اله عابدینی گفت: سلب اعتماد مردم آسیب رساندن به مردم است و وظیفه بزرگ ما که حفظ کرامت مردم است، تحت تاثیر کسب اعتماد مردم است که اگر اعتماد مردم از بین برود در واقع کرامت آنها نیز آسیب می بیند. 
کد خبر: ۹۳۳۰۹۵۸
|
۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین به همراه معاونان استانداری با آیت‌الله عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله عابدینی در این دیدار ضمن تبریک سال جدید و اعیاد مبارک شعبانیه و میلاد پرخیر و برکت منجی عالم بشریت بیان کرد: امیدواریم این تقارن خجسته همراه با برکات فراوان و توفیق روز افزون برای ملت شریف ایران و هم استانی‌های عزیز و ولایی قزوین، موفقیت برای مسئولان به ویژه مسئولان اجرایی که در خط مقدم پاسخ به نیازهای مردم هستند، باشد.

وی گفت: حفظ نظام، هیبت و اقتدار نظام، خوش بینی مردم به نظام، اعتماد مردم به نظام و مسئولان از مهمترین واجبات است. سلب اعتماد مردم آسیب رساندن به مردم است و وظیفه بزرگ ما که حفظ کرامت مردم است، تحت تاثیر کسب اعتماد مردم است. اگر اعتماد مردم از بین برود در واقع کرامت آنها نیز آسیب می‌بیند. 

امام جمعه قزوین اظهار کرد: حفظ نظام و حفظ کرامت مردم از مهمترین واجبات است و باید بکوشیم این جایگاه حفظ شود. این جایگاه و مسئولیتی که امروز در اختیار ماست قبلا در اختیار بسیاری دیگر بوده است. اگر اعتقادات دینی ما منشاء چگونگی رفتارهایمان باشد، قطعا با حساسیت بیشتری مسئولیتمان را به سرانجام می رسانیم.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به آیات کتاب قرآن و سخنان حضرت موسی مبنی بر این که «من به آفریدگار خودم و شما پناه میبرم از هر متکبری که به روز قیامت عقیده ندارد» تصریح کرد: اگر کسی اعتقاد به قیامت و روز جزا نداشته باشد هیچ بنایی با او پا نمی‌گیرد و هیچ کرامتی را پاس نمی‌دارد چرا که به دنبال تامین منافع خود است. لذا نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اعتقاد به وحی، اعتقاد به آیات قرآن و سیره و سنت پیامبر (ص)، امامت و ولایت بنا شده است لذا هر مسئولی که در این نظام خدمت کند مورد اعتماد نظام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: لذا باید تلاش کنیم تا این اعتقادات و اعتماد پررنگ دیده شود چرا که برخی رفتارهایی که نشان از اعتقادات الهی ندارد موجب سلب اعتماد مردم می‌شود و در این صورت مردم، مسئولان را رقیب خود دانسته و قطعا این رویکرد در انتخابات نیز تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

وی افزود: هر زمان که مردم به مسئولان اعتماد کردند، انتخابات بسیار پرشور بود و با اعتقاد قلبی پای صندوق‌های رأی ایستادند اما بی‌اعتمادی به مسئولان موجب لطمه به مردم شده و این لطمه موجب ایجاد پدیده بد اختلافات سطحی نگرانه و کودکانه جناحی می‌شود. اینکه ارزش های نظام را به مسائل خاص جناحی گره بزنیم، عقب ماندگی افرادی است که به قیامت، امور دینی، کرامت انسانی و منافع ملی اعتقادی نداشته و حتی جایگاه خدمتی خود به مردم را درک نمی‌کنند و کودکانه و جاهلانه به منازعات بی‌فایده توأم با خسارت و ضرر برای جامعه می‌پردازند.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به راه حل پیشگیری از این جریانات تصریح کرد: راه حل پیشگیری از این جریانات این است که مسئولان به عهد و پیمان خود با خدا، رسالت دینی و اجتماعی و مسئولیت‌هایی که به عهده آنها نهاده شده پایبند باشند و خود را در محضر خدا و شهدای گرانقدر و سلیمانی‌ها پاسخگو بدانیم و تلاش کنیم فضایی ایجاد شود که انتخاباتی پرشور ایجاد شود چرا که امروز شرایط کشور از هر دوره‌ای سخت‌تر است.

وی گفت: ان شاء الله در سال ۱۴۰۰ با پشتیبانی و مانع زدایی همه جانبه تولید را رونق دهیم که این مهم مشکلات کشور و مردم را کمتر از گذشته خواهد کرد.

آقای جمالی پور استاندار قزوین در این دیدار ضمن تبریک سال جدید و عید مبارک نیمه شعبان بیان کرد: با وجود شرایط سخت حاکم بر کشور، آنچه موجب پیشرفت امور و غلبه بر توطئه دشمنان شد، همدلی و ایمان حاکم بر کشور بود. لطف خدا و حمایت امام جمعه قزوین و سایر ائمه جمعه شهرستان‌های استان موجب تسهیل و مدیریت شرایط سخت جامعه شد که قابل تقدیر و ارج است.

وی گفت: سال ۹۹ کوهی از مشکلات و گرفتاری‌ها پیش پای ملت و بالطبع استان قزوین بود که بخشی از آن به دلیل تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه دشمنان بود که معیشت و زندگی مردم را مورد هدف قرار داد و در واقع سال ۹۹ سال تحریم همه جانبه در تمام عرصه‌ها بود.

آقای جمالی‌پور اظهار کرد: این مشکلات به لطف و عنایت خداوند و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری و حمایت همه جانبه عناصر دلسوز نظام و همراهی مردم طی شد. در حالی‌که شرایط معیشتی مردم سخت در تنگنا بود اما همراهی عمیقی در جامعه اتفاق افتاد که یادآور روزهای جنگ و همبستگی ملی بود.

استاندار قزوین با اشاره به راهبرد سال ۱۴۰۰ بیان کرد: انتخاب راهبرد سال یک حرکت جدید پیش پای تولید است که همه برای تحقق این شعار برای توسعه تولید باید تلاش کنیم و با رفع موانع تولید با کمک مجلس و دولت در اصلاح قوانین و تسهیل در شرایط سرمایه گذاری، سال ۱۴۰۰ سال ارتقا بهره‌وری و تولید در سطح کشور باشد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها