فرمانده انتظامی استان مرکزی:

«تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» نقشه راه پلیس در انجام ماموریت ها

سردار مفخمی شهرستانی با تاکید بر محوریت برنامه ریزی پلیس بر اساس منویات مقام معظم رهبری گفت: جهت گیری ماموریت های پلیس استان در سال جاری بر محوریت تحقق شاخصه های تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها خواهد بود
کد خبر: ۹۳۳۰۹۶۳
|
۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ سردار "حسن مفخمی شهرستانی" در پانزدهمین جلسه قرارگاه مشترک امام رضا (ع) و نوروز ۱۴۰۰ فرماندهی انتظامی استان مرکزی با تبریک ۱۲ فروردین ماه، روز جمهوری اسلامی بیان داشت: این روز با شکوه، روز تحقق آرمان های بلند و بلوغ فکری و سیاسی ملت ایران در سایه اسلام، رهبری داهیانه بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام راحل (ره) و روز پاداشت مردم غیوری است که وحدت ملی خود را در استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان دادند.

مفخمی شهرستانی اظهار کرد: تدبیر و دوراندیشی امام خمینی (ره) و حمایت بیش از ۹۸ درصدی ملت از نظام جمهوری اسلامی سبب شد تا حکومتی مبتنی بر آرای مردم، چرخش نخبگان و با رویکرد افزایش سطح کارآمدی و مشروعیت نظامی به وجود آید.

وی با بیان اینکه امروز به یمن رهنمودهای مقام معظم رهبری شاهد تثبیت جایگاه ایران اسلامی در عرصه های جهانی و رونق و توسعه همه جانبه کشور هستیم، یاد و خاطره شهدای انقلاب و شهدای عرصه نظم و امنیت را گرامی داشت و بر تحقق آرمان ها امام راحل و شهدا و تعالی و پیشرفت کشور در سایه هم افزایی جمعی تاکید کرد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با تبیین ابعاد مختلف نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا (مدظله العالي) مبنی بر"تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها" اظهار داشت: جهت گیری اجرای ماموریت های مختلف پلیس استان در سال پیش رو باید به گونه ای باشد که در بستر یک برنامه ریزی هدفمند و منسجم حمایت از تولید و مرتفع سازی چالش ها را در پی داشته باشد و در این مسیر شعار سال، دکترین و نقشه راه پلیس در طی این مسیر خواهد بود.

وی ادامه داد: در سال جاری لازم است تا به منظور حمایت از تولید داخلی، اقدامات مربوط به حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با استفاده از تجارب سال های گذشته و تلاش میدانی و هماهنگی با سایر دستگاه های مسئول در سطح استان تشدید شده و تمامی پلیس های تخصصی و دیگر رده های اجرایی بیش از پیش نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

مفخمی شهرستانی تاکید کرد: توجه به کیفیت فعالیت ها در نوع ماموریت های مهم نیروی انتظامی، باعث تقدم اثربخشی و کارآیی فردی و سازمانی و بازتاب توسعه خدمات به شهروندان و ارتقاء امنیت اجتماعی می شود.

مفخمی شهرستانی، "آموزش، پیشگیری و مقابله مقتدر با جرائم" را به عنوان مهم ترین رویکردهای عملیاتی پلیس استان در سال ۱۴۰۰ بیان داشت و گفت: هر سازمانی برای این که اثربخش باشد، قبل از هر چیز بایستی بتواند در موارد بحرانی ضمن انطباق و سازش با محیط متغیر و مقابله با هر مشکلی، بهترین منابع خود را به کار گرفته و با عوامل تهدید کننده در انجام ماموریت ها و خدمات به طور موفقیت آمیزی برخورد کرده و همواره با حفظ توانایی ها، راهبردهای تعالی بخش خود را رشد و توسعه بخشد.

این مقام ارشد انتظامی به شعار نوروزی پلیس "امنیت و سلامت، نشاط بهاری" نیز اشاره داشت و گفت: زمانی که مردم جامعه ای از نشاط اجتماعی برخوردار باشند ، وفاق، همبستگی، تعلق اجتماعی، تعاملات اجتماعی مطلوب، رضایت از زندگی و همچنین سلامت روانی و اجتماعی افراد افزایش پیدا کرده و طبیعی است که به موازات آن آسیب های اجتماعی نیز کاهش می یابد و انگیزه برای کار و تلاش افزایش می یابد و در نتیجه چنین جامعه ای، مسیر پیشرفت و ترقی را طی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: نشاط اجتماعي از جمله متغيرهاي مهمي است كه مي تواند موجب افزايش انسجام اجتماعي و احساس تعلق افراد به يكديگر و به اجتماع كلان شود و هر چقدر ميزان همبستگي اجتماعي بيشتر شود، به همان ميزان نشاط اجتماعي نيز افزايش مي يابد و باید در اجرای برنامه های جامعه محور پلیس، در این مقوله بیش از پیش برنامه ریزی کاربردی و اثرگذار انجام پذیرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: هر چه که دامنه روابط و پيوند هاي اجتماعي افراد افزايش يافته؛ احساس امنيت رواني و اجتماعي، اعتماد اجتماعي و شبكه هاي حمايتي غيررسمي در جامعه گسترش مي يابد و در نتيجه، آرامش، اميد و مشاركت پذيري بالا مي رود و نتيجه اين همه نيز گسترش دامنه و عمق نشاط اجتماعي است و به تبع آن تأثيرگذاري بر نشاط اجتماعي و تقويت احساس بهزيستي ذهني و رفاه اجتماعي مي شود.

مفخمی شهرستانی در ادامه نقش ارتقاء آگاهي هاي انتظامي، اجتماعي و امنيتي و نیز نهادینه سازی فرهنگ خود کنترلي و قانون گرايي در فرهنگ عمومی افراد جامعه در پيشگيري از وقوع جرايم را بسیار مهم دانست و ادامه داد: نيروي انتظامي با بکارگیری رویکرد جامعه محوری و روي آوردن به روش هاي نرم افزاري در تأمين امنيت،در سال هاي اخير توانسته است از بسياري از ظرفيت ها وسرمايه هاي بالقوه اجتماعي موجود در راستایتوليد،حفظ و ارتقاء امنيت اجتماعي شهروندان به خوبی استفاده کند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در پایان تبيين رويكردهاي افزايش احساس امنيت اجتماعي در ايام تعطيلات نوروز گفت: دقت و توجه به ارتقاء افزايش كيفيت در بخش هاي انتظامي و ترافيكي با توجه به موقعيت جغرافيايي استان، همواره از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و پلیس استان، تمام تلاش خود را در رسیدن به اهداف مورد نظر ماموریتی اجرایی کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به ممنوعیت های اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، فرماندهی انتظامی استان با آمادگی کامل در امنیت بخشی و اجرای اثربخش ممنوعیت های اعلام شده وارد عمل خواهد شد و امید است که تمامی شهروندان نیز با خادمان خود در نیروی انتظامی در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات