خبرهای داغ:
رییس شورای شهر قزوین

دهکده طبیعت، بزرگترین قطب گردشگری استان قزوین

داودی گفت: زیر ساخت های خوبی برای دهکده طبیعت با احداث هفت دره ایجاد شده و بی شک در آینده نه چندان دور تبدیل به قطب بزرگ گردشگری و تفریحی برای قزوین خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۳۰۹۸۸
|
۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳

شورای شهر قزوین در پایان سال ۱۳۹۹ و روزهای انتهایی دوره پنجم برای شهروندان خدماتی را ارایه داده که نیاز مند روشنگری است.مشکلات عدیده شهری و اجرای پروژه ها با تورم های بی سابقه در حوزه اقتصاد، کمربندی شرق و نسیم شمال، باغ موزه دفاع مقدس همگی در گفت گوی اختصاصی بسیج با حکمت الله داوودی رییس شورای اسلامی شهر قزوین بررسی شد.

شورا و شهرداری تمام اولویت خویش را بر اتمام طرح های نیمه تمام و زیرساختی گذاشته تا مشمول زمان و فرسودگی نگردد.

حکمت الله داوودی در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهارداشت: کمربندی شرق یا آیت الله باریک بین برای تکمیل رینگ شرقی شهر با احداث پل امام رضا پیشرفت خوبی داشت. تمام مجوزها ی قانونی در معماری و شهرسازی گرفته شده است. پیوست های زیست محیطی،قانون شهر سازی، باغستان، جهادکشاورزی، پدافند، نماینده وزارت کشور حضور داشتند. این کمربندی از میدان شورا شروع تا پل امام رضا (ع) و پل مرحوم ابوترابی، ادامه دارد و امیدواریم این پروژه تا پایان دوره همین شورا به اتمام برسد.

داوودی گفت: کاهش ترافیک به سمت میدان سید حسن نصرالله و لشگر از بین می رود. یکی از اساسی ترین ویژگیهای این طرح کاهش مصرف سوخت و زمان تردد شهروندان از شمال شهر به جنوب شهر و برعکس می باشد. دوتا مسیر ۳متری بنام جاده سلامت در کنار کمربندی برای پیاده روی، دوچرخه سواری، به همراه اتاق کودک و مادر و سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده تا علاوه بر تفریح و سلامت شهروندان از فضای طبیعت در حاشیه مسیر استفاده کنند.

رییس شورای شهر قزوین با اشاره به ساماندهی بستر رودخانه در مسیر کمر بندی شرق و اقدامات انجام شده افزود: تمام موضوعات با نظارت آب منطقه ای انجام می شود و شهرداری قزوین در بستر رودخانه کف سازی و برای هدایت صحیح آب دیوار چینی در طرفین رودخانه انجام شده است. ایجاد فضای سبز و مفرح برای شهروندان در بالاتر از پل با احداث سد لاستیکی یک مخزن ایجاد شده که نه تنها اب را منتقل نمی کند بلکه با دخیره آب تا ۱/۵متر یک منظره جالبی به وجود می آورد و اب سرریز می شود. به هیچ وجه حقابه باغستان در این طرح استفاده نمی شود بلکه از حقابه رودخانه باراجین تامین آب می شود.

وی گفت: وقتی سیل بیاید دیواره سد به طور اتومات می خوابد و هیچ مشکل فنی ندارد زیرا با کارشناسی تمام مطالعه و احداث شده است. معمولا آبیاری باغستان تا ۵۰ به در یا ۲۰اردیبهشت صورت می گیرد و اگر رودخانه فصلی آب نداشت برای این فضا از کانال پمپاژ آب داشته باشیم.

داوودی تصریح کرد: قزوین از گذشته تا امروز فاقد جاده کمربندی بوده است،وقتی مسدود شد چه زحمت و مشقتی برای شهروندان در حوزه ترافیک و تردد ایجاد کرد. تاثیر مستقیمی بر مولفه تردد شهر و ایمنی شهروندان دارد. کمربندی نسیم شمال همان جاده قدیم اداره گاز است ، با عبور نسیم شمال از میان باغستان هنگام آبیاری که از سیستم غرقابی استفاده می شود جاده نشست می کرد و با تخریب سطح و زیر سازی آن تردد مسافران را دچار مشکلات خاص می کرد.

رییس شورای شهر اظهار داشت: گله مندی شهروندان و مسافران عبوری دیگر استانها از نسیم شمال سبب شد تا برای ترمیم و بهسازی ان شهرداری وارد عمل شود. جاده های ترانزیتی با اداره راه و شهرسازی می باشد و موظفند نسبت به ترمیم، تعمیر و نوسازی جاده اقدام کنند.

وی تصریح کرد: نابسامانی و ایمن نبودند جاده نسیم شمال دررسطح کشور هم نارضایتی ایجاد کرده بود و به شورا و شهرداری تماس هایی بابت این موضوع داشتند. فاز اول را افتتاح و مورد بهره برداری قراردادیم که تردد در آن جریان دارد، به قدری کار حرفه ای صورت گرفته که یک سانت به حریم باغستان تعرض نشده است. ادامه فاز دوم از تقاطع اقبالیه،تا ابتدای بلوار خلیج فارس جاده بویین زهرا،از مصالح بتونی برای زیر سازی استفاده شده که قزوین جز سومین شهریست که از این فناوری و تکنیک جاده سازی عملیاتی کرده است.

داوودی گفت: زیر ساخت های خوبی برای حیوانات وحشی، پرندگان، خزندگان فراهم کردیم، هفت دره ایجاد شده که ایمنی کامل برای بازدید کنندگان به همراه داشته باشد. سافاری پارک بی شک یکی از بزرگترین باغ وحش در ایران بوده که در آینده نه چندان دور تبدیل به قطب بزرگ گردشگری و تفریحی برای قزوین خواهد شد.

رییس شورای شهر قزوین افزود: تاکسی ها نفرات کمتری جابجا می کنند اما اتوبوسرانی که ریل اصلی حمل و نقل عمومی را دارد در کشور اول هستیم، ما در قزوین حتی یک دستگاه اتوبوس فرسوده نداریم. قزوین قطب بازسازی اتوبوس های فرسوده و معین دیگر استانها عمل می کند. به عنوان پایلوت وزارت کشور می باشیم. متخصصان فنی و مهندسی ما با تعمیر و نوسازی کامل اتوبوس های فرسوده خدمات خوبی ارایه می دهند. هریک از این وسایط نقلیه که نوسازی و تعمیر می شوند تا ۵سال می توانند خدمات ارایه دهند.

داوودی گفت:شهرداری با کمک ۱۲میلیارد تومانی کمک بسیار خوبی برای پیشرفت عمرانی باغ موزه دفاع مقدس انجام داده و به دلیل گستردگی کار باید فاز به فاز جلو برویم. فضای سبز و جا نمایی برای ادوات نظامی و سایر زیر ساخت ها هزینه زیادی می برد که نیازمند حمایت همه جانبه مردم و مسئولان در کنا شورا و شهرداری است.

وی در پایان گفت: برای شورا به روز بودن خدمات شهری بسار مهم است، برای کنترل و تسلط بر آتش ابزار و تجهیزات لازم و به روز نیاز اساسی شهر است. در شورا تاکید کردیم بودجه سازمان آتش نشانی صد در صد تامین شود. علاوه بر شهر قزوین در حوادث و آتش سوزی ها شهرستان البرز را هم تحت پوشش خدمات ایمنی قرار می دهد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها