خبرهای داغ:
یادداشت/مریم کریمی

تولید داخلی یعنی اعتماد به جوانان و کمک به استقلال مالی کشور

مریم کریمی خبرنگار بسیجی در یادداشتی اهمیت تولید داخلی را از نگاه رهبر معظم انقلاب بررسی کرده است.
کد خبر: ۹۳۳۱۰۵۳
|
۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،متن این یادداشت بدین شرح است:
 
امسال همچون سال‌های اخیر، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی، سال ۱۴۰۰ را به عنوان سال "تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها" نام گذاری کردند.

ایشان فرمودند: (سال ۱۴۰۰ یک زمینه‌ِی خوبی برای شکوفایی جهش تولید وجود دارد که از این بایستی حدّاکثر استفاده را کرد. باید این حرکت با جدّیّت دنبال بشود و به طور عمده حمایت‌های قانونی و دولتی و حکومتی از همه‌سو نسبت به جهش تولید انجام بگیرد. چه این دولت تا وقتی که بر سر کار است، چه دولت آینده از اوّل استقرار بایستی همّت خودش را بر این قرار بدهد که موانع را برطرف کند و حمایت‌های لازم را انجام بدهد و ان‌شاءالله جهش تولید به معنای واقعی کلمه در امسال انجام بگیرد. ما بایستی تولید را محور کار قرار بدهیم و حمایت‌های لازم را انجام بدهیم و مانع‌ها را از سر راه تولید برداریم.)

اگر به نامگذاری سال‌های اخیر دقت کنیم، متوجه خواهیم شد که رهبر معظم انقلاب به تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

تولید داخلی یعنی اعتماد به جوانان و کمک به استقلال مالی کشور که لازمه آن پشتیبانی همه جانبه جامعه است، مسئولین با ایجاد راه‌های هموار، مانع زدایی‌ها و مردم جامعه با خرید و استفاده از تولیدات داخلی.

اگر در جامعه به دنبال پیشرفت اقتصادی هستیم لازمه آن ایجاد اشتغال است، به همین علت است که رهبر معظم انقلاب میفرمایند: (ما بایستی تولید را محور کار قرار بدهیم.)

اگر در اقتصاد پیشرفت چشمگیری داشته باشیم، باعث پیشرفت بین المللی ما در این زمینه خواهد شد.

حال که از مزایای تولید داخل گفتیم، لازم است به یک مشکل اساسی نیز اشاره کنیم،مشکلی که غالباً برای به راه انداختن یک مجموعه کاری پیش می‌آید، وجود مراکز و ادارات مختلف جهت اخذ مجوز کار که اکثرا هم موازی کاری دارند، است.

دلیل اصلی حمایت تولید داخل، کمتر کردن فقر با ایجاد شغل در سطح جامعه و امید آفرینی برای جوانان است، زیرا فقر امیدی برای مردم باقی نمیگذارد و بدون امید آینده مفهومی ندارد.

به امید تولیدِ باکیفیت تولید کنندگان، حمایت همه جانبه مسئولان و خرید مردم جامعه برای پیشرفت ایران اسلامی.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار