امام جمعه ابرکوه:

قرارداد ایران و چین نقشه راه در چهارچوب همکاری طرفین است

حجت الاسلام حسینی گفت: ایران اسلامی باید نشان دهد که برخلاف نگاه غرب باوران- دنیا محدود به آمریکا و کشورهای غربی نیست باید از ظرفیت دیگر کشورهای قدرتمند نیز استفاده شود.
کد خبر: ۹۳۳۱۱۰۱
|
۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی در خطبه های امروز نماز جمعه ابرکوه گفت: امروز ۱۳ فروردین و روز طبیعت است. طبیعت- سرمایه حیات بشر است نگاه به طبیعت سرسبز به فرموده امام على عليه السلام موجب نشاط و شادابی است، حفظ طبیعت، ملازم با حفظ محیط زیست و زندگی است.

وی ادامه داد: سیزده به در، روز مرام داری و مبنا داری نیست ولی به عنوان روز طبیعت، روز نگاه به مولّفه های زندگی است. اسلام با شادی و نشاط همسویی داشته و مشوّق است لکن با مصادیق نشاط سالمی که روح و جان را صفای معنوی و جلا ببخشد. شادی در پرتو گناه، فساد، معصیت، هرزگی، میگساری و غلط کاری، شادی کاذب و شیطانی است، نشاطی که در پرتو ابتذال باشد، نشاطی که با دود، هوس آلود وآلودگی و با موسیقی ولهو ولعب حاصل شود چون موجب غفلت از خداست و انسان را از تقرب به خدا باز می دارد و در دامن شیطان می اندازد، خلاف شرع وحرام است و مستلزم عقوبت و عذاب الهی است.

امام جمعه ابرکوه افزود: نگاه به طبیعت باید از نوع نگاه معرفت باشد یعنی بیاندیشیم که سرسبزی و حیات مجدد طبیعت بعد از مرگ زمستانی به معنای معاد طبیعت است یعنی با دیدن حیات مجدد طبیعت باید به یاد روز رستاخیز بیفتیم. از طرفی خداوند طبیعت را در سیطره انسان قرار داده تا مثلا روز طبیعت را روز پالایش آن قرار دهیم نه روزآلایش.

حسینی با اشاره به روز سه شنبه دهم فروردین همزمان با سالروز قیام خونین یزد در سال ۵۷ علیه طاغوت و برگزاری مراسم اختتامیه کنگره چهار هزار شهید استان یزد گفت: این مراسم، جانمایه آن سخنان مقام معظم رهبری بود که ضمن تحسین برنامه‌های زیبا و ابتکاری کنگره شهدا همچون کاشت ۴ هزار نهال، تهیه جهیزیه، درمان رایگان، تهیه بسته‌های معیشتی و فرهنگی، ختم قران، نامگذاری موالید به نام شهدا که همه به یاد شهدای استان انجام گرفت، بار دیگر فضای استان مان را معطر به عطر شهدا کرد.

وی ادامه داد: اهمیت حضور دانش آموزان در جبهه که درس آموز همه دانش آموزان برای همیشه است که چگونه این نوجوانان با حضور معصومانه اما مشتاقانه شان به جبهه ها شوق و طراوت و شادابی بخشیدند. حضور و شهادت این عزیزان نوجوان که نوجوان ترین شهید دانش آموز12ساله نیز از استان یزد است چنانچه پیرمردترین شهید هم از استان ما است، اینها همه قابلیت بیشتری را برای ساخت و پرداخت ادبیات هنردفاع مقدس و پایداری مردم در برابر جنگ تحمیلی و نابرابر به نمایش می‌گذارد. این مراسم معنوی و انقلابی که با سخنرانی سردار سلامی فرمانده سپاه انجام گرفت ،مراسمی در خور تحسین بود.

حسینی گفت: در سخنان نوروزی مقام معظم رهبری، یکی از کلید واژه های مهم، ایران قوی، بود. ایشان تاکید داشتند که ما باید بیشتر تلاش کنیم کشور را قوی کنیم. کشور و ملتی که دشمنان زیاد ه خواه و مستکبر دارد، باید در برابر آن ها خود را قوی کند یعنی در ابعاد اقتصادی- سیاسی- علمی- فرهنگی قوت پیدا کند- استقلال سیاسی زمینه ساز قوت سیاسی است.

وی ادامه داد: به لطف خدا کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران قوی است. دلیلش هم این است که چهل سال است مستکبرین جهان و دولت‌های خبیث استکبار تلاش کردند جمهوری اسلامی را نابود کنند اما به لطف خدا نتوانستند غلطی بکنند؛ در این چهل ساله ملت ایران قدرت خدا را بالای سر خود احساس کرد و در نتیجه بدخواهان یکی پس از دیگری مُردند یا دچار مرگ سیاسی شدند اما ایران اسلامی همچنان زنده و پویا به درختی تنومند تبدیل شده که با این بادهای سیاسی تکان نخواهد خورد و به لطف خدا با گزینه کردن دولت قوی و انقلابی و جوان در آینده قویتر هم خواهد شد.

خطیب نماز جمعه ابرکوه با بیان اینکه امضای سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین از دیگر موضوعات مهمی است که هفته قبل صورت گرفت، گفت: امضای این سند گرچه موجب جیغ بنفش غرب زدگانی شد که همصدا با آمریکا ناراضی هستند، اما برخلاف شایعات این معاندان، این سند همکاری نه تفاهم نامه است و نه توافقنامه و نه قرارداد بلکه سندی است که ماهیت نقشه راه در چهارچوب همکاری و زمینه های مشارکت طرفینی را دارد که می تواند بر اساس منافع مشترک از درون آنها توافق و قرارداد را در طول زمان منعقد ساخت. ضمن اینکه ایران اسلامی باید نشان دهد که برخلاف نگاه غرب باوران- دنیا محدود به آمریکا و کشورهای غربی نیست باید از ظرفیت کشورهای قدرتمند جهان همچون هند و روسیه و کشورهای همسایه نیز استفاده شود وگامی بلند برداشته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی در کشور و استان و شهرستان ثبت نام کرده‌اند. گرم کردن تنور انتخابات شوراها- خود اقدامی شایسته و مناسب است اما تا زمان انتخابات، نامزدها توان خود را رصد کنند- اگر برایشان محرز شد که شرایط انتخاب شدن را دارند بمانند وگرنه جا را به کسانی بدهند که واجد شرایط هستند. چون برخلاف اینکه انتخابات شوراها را سرسری می شماریم- انتخاباتی مهم است. شورای شهرها و روستاها در گذشته تاکنون متاسفانه خودشان به جایگاه خود پی نبرده اند.

وی ادامه داد: شورا تبلوری از قدرت و اراده مردم است و میتواند در شهر و روستا با خیلی از تصمیماتی که گرفته می شود چنانچه به صلاح عمومی نباشد به مخالفت بپردازد. شورا می‌تواند در راستای مصالح و منافع مردم در شهر و روستا هرگونه تصمیمی که بایسته و در خور شأن و مصلحت مردم است اتخاذ نماید. شورا جایگاه کم و کوچکی ندارد که ما به سادگی از کنار آن رد شویم. اعضای شوراها اگر به خوبی به وظیفه خود عمل کنند میفهمند که زبان گویای مردم هستند و در راستای منافع ملی تصمیم میگیرند و هم به مقابله بدخواهان برمی خیزند. لذا برای انتخاب نامزد شورا ملاک داشته باشیم و عِرق فامیلی و طایفه ای و محله گرایی را کنار بگذاریم و نامزدی توانمند و کاردان و شجاع و با دیانت را انتخاب کنیم.
ارسال نظرات