امام‌جمعه خلیل‌آباد:

همکاری جامع با چین عدول از شعار نه شرقی و نه غربی نیست

امام جمعه خلیل آباد با بیان اینکه سند همکاری جامع با چین عدول از شعار نه شرقی و نه غربی نیست گفت: مزدوران داخلی که آمریکا را قبله خود قرار داده‌اند نگران استقلال ایران نباشند.
کد خبر: ۹۳۳۱۱۴۰
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی ناهیدی، امام‌جمعه خلیل‌آباد اظهار داشت: سند همکاری ایران و چین در جریان سفر رسمی وزیر امور خارجه چین به ایران امضا شد و این گام بلند برای گشایش روابط با شرق است.

وی با بیان اینکه ابراز نگرانی و ناراحتی هم‌زمان رژیم آمریکا، رژیم غاصباستقلال اسرائیل، استکبار جهانی سلطنت‌طلبان و غرب‌زدگان نیز قابل‌توجه است، خاطرنشان کرد: اگر این سند همکاری با آمریکا بسته می‌شد قطعاً این افراد دیگر نگرانی نداشتند و ناراحت نمی‌شدند.

امام‌جمعه خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه تقویت زیرساخت‌های دفاعی، مقابله با تروریست، برگزاری مانورهای منظم نظامی به‌عنوان نمایش قدرت و همسویی دو کشور و… از مهم‌ترین محورهای این سند به شمار می‌رود، تصریح کرد: همکاری‌های اقتصادی و همکاری در حوزه‌های نفت، صنعت، معدن، انرژی، ریلی، زیست محیطی، مسائل بانکی، مالی، گمرکی، بندری، آموزشی، مخابراتی، سلامت، کشاورزی و… در این سند مورد تأکید قرار گرفته است.

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: این سند برخلاف شایعات معاندان و مخالفان نه تفاهم‌نامه، نه توافق‌نامه و نه قرارداد است بلکه نقشه راه و چهارچوب همکاری و زمینه‌های مشارکت طرفین است که البته بر اساس منافع مشترک می‌توان از درون آن ده‌ها توافق و قرارداد در طول زمان ۲۵ سال منعقد ساخت.

ناهیدی با اشاره به اینکه آنچه که نیاز به انتشار دارد موافقت‌نامه‌ها و قراردادها است و انتشار آن را الزام قانونی می‌کند درصورتی‌که این سند همکاری به‌صورت قانونی نیاز به تصویب مجلس ندارد، عنوان کرد: این‌چنین تفاهمی با چین تنها مختص ایران نیست بلکه چین با کشورهایی نیز عربستان، ترکیه، اتحادیه اروپا و ۱۴ کشور آسیایی سند همکاری داشته است.

وی با بیان اینکه همکاری جامع با چین عدول از شعار نه شرقی و نه غربی نیست لذا نگاه به شرق به معنای پذیرش استعمار نیست، تشریح کرد: مزدوران داخلی که آمریکا را قبله خود قرار داده‌اند نگران استقلال ایران نباشند.

خطیب جمعه خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه برخی غرب‌زدگان داخلی که چشم بر بدعهدی‌ها و استعمارگری‌های غربی بسته‌اند نباید از این معنا نگران باشند، بیان کرد: ایران اسلامی در راستای گسترش نگاه به شرق که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری بود برای استفاده از ظرفیت کشورهای قدرتمند جهان گام بلندی را با کشورهایی نظیر روسیه، هند و کشورهای همسایه خواهد برداشت.

وی با بیان اینکه ایران حمایت‌های چین را در دوران دشوار تحریم موردتوجه دارد و چین در دوران تحریم بیشترین نفت را از ایران خریداری کرده است، ابراز کرد: دیگر کشورها هم می‌توانند به صورت مستقل همکاری خود را با ایران اسلامی تقویت کنند و به صورت مستقل و بدون ترس و اجازه از آمریکا وارد شوند.

حجت‌الاسلام ناهیدی با اشاره به فرارسیدن دهه غبارروبی مساجد، تشریح کرد: بیش از ۴۰۰ نکته در باب مسجد در بخش‌های مختلف بیان شده و یکی از آن نکات مسئله غبارروبی مساجد است و غبارروبی مساجد بر مبنای آیه شریفه‌ای در سوره توبه، توفیق دغدغه‌مندی در باب این مسئله نورانی تنها از سمت انسان‌های هدایت شده است.

وی با بیان اینکه افرادی که پاسدار مساجد هستند نباید از حرف افراد دیگر بترسد و به دنبال استعفا از مسئولیت خود در مسجد به دنبال تهدید یا سم‌پاشی دیگران باشد، تأکید کرد: تقدس و معنویت مسجد از دیدگاه اسلام بسیار بالا است و پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند که برای نفس کشیدن در مسجد ثواب زیادی را در نظر گرفته‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها