امام جمعه بخش مرکزی یزد مطرح کرد

انتقاد از وضعیت اماکن مذهبی در ایام نوروز/ دولت برخلاف قول خود، مرغ را گران کرد

مدرسی گفت: از فرمانداری، اداره میراث، اوقاف، سازمان تبلیغات و دیگر نهادهای مسئول بابت عدم رعایت و کنترل شئونات اسلامی و حتی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن مذهبی گله مند هستیم.
کد خبر: ۹۳۳۱۱۵۳
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش مرکزی یزد ضمن تشکر از نیرو‌ها و نهاد‌هایی که در این ایام زمینه آرامش و امنیت را برای شهروندان فراهم آوردند، از وضعیت فرهنگی استان دارالعباده یزد در ایام نوروز گلایه کرد.

وی ادامه داد: امثال بنده و کسانی که لباس روحانیت به تن دارند باید در ایام احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند مخصوصا در اماکن مذهبی که تحت نظارت روحانیت قرار دارد مانند مسجد جامع، تکیه امیرچقماق و ... باید روحانیت احساس مسئولیت بیشتری کنند و از اداره میراث فرهنگی، اداره اوقاف، سازمان تبلیغات، شهرداری و .. بابت عدم رعایت و کنترل شئونات اسلامی و حتی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک نیز در این اماکن گله‌مند هستیم.

امام جمعه بخش مرکزی افزود: از فرمانداری نیز بابت این مسئله گلایه مندیم و با مشاهده عدم رعایت شئون اسلامی و حتی پروتکل‌های بهداشتی بلافاصله نامه نگاری به مسئولان ذیربط انجام شد، اما متاسفانه برخی از کسانی که ادعای دخالت در این جریان‌ها دارند در نهایت شانه زیر بار مسئولیت خالی می‌کنند و اماکن مذهبی ما متاسفانه برخلاف آنچه تصور می‌شود بی سرپرست هستند این در حالی که باید در مقابل شهدا پاسخگو باشیم و دست اندرکاران، نهاد‌های مسئول و حتی نهاد روحانیت که در اماکن مذهبی مسئولیت داشتند در این زمینه مقصر هستند و باید اقدامات لازم را برای رعایت و کنترل موازین اسلامی و پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌دادند.

مدرسی با اشاره به برگزاری کنگره ۴ هزار شهید استان یزد که با پیام مقام معظم رهبری آغاز شد، گفت: پیام ایشان پیام یسیار ارزشمندی بود و با توجه به اقدامات خوبی که در این کنگره صورت گرفته بود مقام معظم رهبری نزدیک به ۳۰ دقیقه در ده محور بیاناتی داشتند که باید از برگزارکنندگان این کنگره در نهاد‌های مختلف تقدیر و تشکر داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گرانی برخی از کالا‌های اساسی در روز‌های اخیر گفت: متاسفانه برخلاف قولی که دولت داده بود و رسمتا اعلام کرده بود که کالا‌های اساسی گران نمی‌شود قیمت مرغ افزایش یافت و این گرانی و تورم آثار زیانبار فراوانی دارد که از جمله آن می‌توان به بی اعتمادی مردم نسبت به مسئولین، به هم ریختن فضای روانی جامعه، تحت فشار قرار گرفتن اقشار کم درآمد، افزایش فساد، تباهی و آسیب‌های اجتماعی و از همه مهم‌تر موفق نبودن در سیاست تکثیر نسل اشاره کرد که یکی از دلایل عدم موفقیت در سیاست تکثیر نسل همین گرانی و تورم است و کسانی که موجب افزایش قیمت‌ها و کاهش ارزش پول ملی می‌شوند در این زمینه مقصر هستند.

مدرسی با اشاره به فرا رسیدن دهه غبار روبی مساجد گفت: متاسفانه با وجود نزدیک شدن به ماه رمضان، هنوز دستورالعمل مشخصی در مورد مساجد از سوی ستاد کرونا صادر نشده است و هیئت امنا، روحانیون، خیران و ... می‌خواهند برای ماه رمضان تعیین تکلیف شدند و باید دست اندرکاران در این زمینه اقدام کنند و مردم نیز وظیفه دارند با همت خود موجب رونق مساجد شوند، مساجد پناهگاه مردم است و بیشتر رعایت پروتکل‌ها و سیوع کمتر بیماری در برنامه‌های مذهبی بوده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار