مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ورزقان در گفت و گو با خبرگزاری بسیج:

لازمه اجرای انقلاب اقتصادی تبیین درست نظام اقتصادی اسلام است

تبریز- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ورزقان با اشاره به بحث انقلاب اقتصادی در کشور، گفت: اگر به دنبال اجرای انقلاب اقتصادی در کشور هستیم لازمه آن تبیین درست نظام اقتصادی اسلام و ساختارهای آن در جامعه است.
کد خبر: ۹۳۳۱۱۵۸
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸

حجت الاسلام احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با بیان اینکه حد کفاف در دین اسلام داشتن یک مسکن خوب، مرکب خوب و زندگی مناسب تعریف شده است، مطرح کرد: داشتن این موارد جز تجمل محسوب نمی‌شود، بلکه از ضرورت‌های زندگی هر فرد است.

وی افزود: احساس بنده بر این است که ساختارها و مقررات اقتصادی موجود با مسائل شرعی سازگار نیست، چرا که برخی از قوانین، برای تولید کننده تضییع ایجاد کرده، در حالی که اسلام بر توسعه منطق الفراق و منطقه آزاد تاکید دارد.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه دخالت دولت در نظام اقتصادی زیاد است، گفت: تولید حداکثری و مصرف در حد کفاف از مبانی اقتصادی و شعارهای اسلام است، که لازم است در جامعه تبیین شود اما شرط دست یابی به تولید حداکثری فراهم شدن بستر مناسب برای تولیدکننده است.

وی اضافه کرد: از دیگر موانعی که بر سر راه تولید قرار دارد باید به مقررات خلق الساعه‌ای اشاره کرد که زمینه ساز متورم ساختن قوانین در بحث اقتصاد شده است.

حجت الاسلام احمدی با تاکید بر اینکه ایجاد یک انقلاب اقتصادی در کشور باید تبدیل به یک گفتمان و خواسته عمومی شود، اظهار داشت: اینکه فردی صرفا مدیر باشد، دلیل بر این نیست که بتواند در مسائل اقتصادی صاحب نظر باشد، چرا که فعالیت در این عرصه نیازمند تحصیلات مرتبط و آشنایی با واقعیت‌ها است

وی در بخش دیگر سخنان حود با تاکید بر اهمیت مسئله انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: با انتخاب یک نفر به عنوان رئیس جمهور، تعداد زیادی از مدیران در سطوح مختلف تغییر می‌کنند و به تعبیر دیگر، زمانی که به یک نفر رای می‌دهیم در اصل به این تعداد زیاد از مدیران ارشد در سطح کشور رای داده‌ایم.

وی با بیان اینکه امیدواریم شاهد مشارکت حداکثری با انتخاب یک دولت مومن، انقلابی، مجاهد و با برنامه باشیم، گفت: انتخاب این مدیران به حدی مهم است که با تصمیم درست یکی از این مدیران صف‌های مرغ جمع خواهد شد و شاهد این موارد نخواهیم بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار