نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) در گفت وگو با «بسیج»:

سپاه از هیچ فرد و حزب خاصی در انتخابات حمایت نمی‌کند/رعایت اخلاق انتخاباتی، امری ضروری است

زنجان-نماینده ولی فقیه در سپاه زنجان با اشاره به اینکه در انتخابات اصل بر این است که به همه اندیشه‌های موافق و مخالف نظر خود احترام بگذاریم، تاکید کرد: اخلاق در انتخابات امر مسلم است و باید مورد توجه باشد.
کد خبر: ۹۳۳۱۱۸۲
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

حجت الاسلام حسن بیگدلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج زنجان ؛با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با حضور مردم شکل گرفته است، اظهار داشت: مبارزه با رژیم شاهنشاهی توسط مردم انجام گرفته و در سال ۵۷ این مبارزه به نتیجه رسیده است با این وجود بعد از این پیروزی نیز در تهاجمات فرقه‌ای مردم همواره پای کار بوده و از نظام حمایت کرده‌اند.

رعایت اخلاق انتخاباتی، امری ضروری است/ سپاه از هیچ فرد و حزب خاصی در انتخابات حمایت نمی‌کند

 

وی افزود: بعد از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب، هر زمان که لازم بوده باز هم مردم پای کار هستند و مبارزه با استکبار، صهیونیست، داعش و وهابیت نشان دهنده این است که این نظام با مردم، در کنار مردم و با مردمیست که نظام را مدیریت، توسعه و قدرتمند کرده‌ و استحکام بخشیده‌اند.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه موارد مذکور همواره در سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز بیان و تاکید شده است، گفت: حتی حضرت آقا فرموده‌ای دارند مبنی بر اینکه افراد مؤمن و انقلابی با انگیزه قوی در انتخابات شرکت خواهند کرد اما اگر کسی انگیزه دینی و انقلابی ندارد اما میهن عزیز را دوست دارد لازم است به پای صندوقهای رأی بیاید.

 

وی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی در جهان بالاترین مشارکت مردم را داشته است و در تصویب جمهوری اسلامی ایران، ۹۸ درصد مردم رای دادند، عنوان کرد: همین شرایط در بحث قانون اساسی نیز مطرح شده است با این وجود مردم در تمام انتخابات شرکت کرده و وفاداری خود را به نظام و ایران ثابت کرده‌اند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان پیروی از ولی را از آموزه‌های مهم اسلام برشمرد و گفت: ولی‌فقیه سیاست کلی کشور را مشخص فرمودند و یکی از گرفتاری‌های مجریان و قانون‌گذاران فاصله گرفتن از سیاست ولی است و متاسفانه تاوان آن را مردم می‌پردازند. یکی از مهمترین اهداف جمهوری اسلامی این است که دست بیگانگان را از مدیریت کشور کوتاه کند و ما برای پیشرفت و توسعه نباید چشم به خارج داشته باشیم، بلکه با آگاهی از اوضاع بیرونی به توانایی‌های داخلی اتکا کنیم.

 

وی مشارکت حداکثری را از اصول مهم در انتخابات دانست و افزود: همه نظام‌های دنیا به دنبال مشارکت حداکثری هستند. جمهوری اسلامی برخاسته از اراده مردم است و مردم در استمرار آن نقش مهمی دارند بنابراین نباید این پیوند گسسته شود. مشارکت حداکثری در انتخابات، قدرت و توان مدیریت جامعه را بالا می‌برد، راه برطرف کردن مشکلات را هموار می‌کند و بیگانگان امید خود را برای توطئه به نظام از دست می‌دهند. در برخی از کشورها مثل عربستان انتخابات وجود ندارد و برای رای مردم ارزش قائل نیستند و حتی کشورهایی مثل آمریکا با برگزاری انتخابات به دنبال منافع خود هستند. پیش از انقلاب اسلامی نیز انتخاب‌ها سوری بود اما پس از انقلاب شاهد مشارکت 80 درصدی مردم بودیم.

 

این مسئول با اشاره به اینکه در انتخابات اصل بر این است که به همه اندیشه‌های موافق و مخالف نظر خود احترام بگذاریم، تاکید کرد: اخلاق در انتخابات امر مسلم است و اخلاق سیاسی، فردی و اجتماعی باید مورد توجه باشد. طبق قوانین، سپاه نیز مانند دیگر ارگان‌ها در انتخابات از هیچ فردی حمایت نمی‌کند و نخواهد کرد و به همه افرادی که از سلسله تایید صلاحیت شورای نگهبان معرفی شوند احترام می‌گذارد؛ چراکه این نهاد خود را خادم مردم می‌داند و در جهت منافع ملی حرکت می‌کند.

 

حجت‌الاسلام بیگدلی با اشاره به اینکه  هجمه‌ها و عدم مسئولیت پذیری برخی مسئولان زیاد است، تصریح کرد: در زمانی که باید مدیران و مسئولان برای حل مسائل جامعه تلاش می‌کردند، این امور چندان مورد توجه نبوده و کاهش یافته، بنابراین کشور ایران همواره با این چالش‌ها مواجه بوده است.

 

وی با بیان اینکه قدرت آمریکا از هر لحاظی از جمله اقتصادی و نظامی کاهش یافته است، خاطر‌نشان کرد: آمریکا داعش را به وجود آورد اما باز در این رویه نیز شکست خورد، حتی هواپیما‌های خود را در آسمان خلیج فارس به پرواز در آورد اما باز هم شکست خورد بنابراین افول و شکست آمریکا نشان از اوج گیری اسلام است و جایگزین آن در دنیا چیزی غیر از اسلام نیست.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: خداوند تفکر اسلام را برای کل جهان وعده است هر چند عربستان صعودی سعی کرده در مقابل اسلام بایستد و حتی فقیرترین کشور‌ها را مورد حمله قرار داده اما مردم یمن بعد از ۸ سال در مقابل آنان ایستادگی کرده است.

 

وی افزود: امروز آمریکا در هر کشوری که حضور می‌یابد با مشکل مواجه می‌شود حتی در مناطقی که محوریت آمریکا است،شعار مرگ بر آمریکا سر داده‌ می‌شود و پرچم این کشور آتش زده می‌شود، کنگره آمریکا به تصرف مردم در می آید تمامی این‌ها نشانه‌بارزی از شکل گیری مبارزه بر علیه این کشور است.

 

حجت‌الاسلام بیگدلی تاکید کرد: امیدواری نسبت به آینده نباید شکسته شود چراکه تفکر به مقاومت و تفکر به حاج قاسم سلیمانی تفکری است که برنده میدان خواهد بود.

 

 

ارسال نظرات