مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی:

اسرائیل در برابر یک جنگ همه جانبه ضعیف و شکننده است

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی اشاره کرد که تهدیدات موجودیتی متعددی متوجه رژیم اشغالگر است که جبهه داخلی این رژیم در برابر این تهدیدات ضعف قابل توجهی دارد.
کد خبر: ۹۳۳۱۲۰۱
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی اشاره کرد که تهدیدات موجودیتی متعددی متوجه رژیم اشغالگر است که جبهه داخلی این رژیم در برابر این تهدیدات ضعف قابل توجهی دارد.

 روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی اشاره کرد که تهدیدات موجودیتی متعددی متوجه رژیم اشغالگر است که جبهه داخلی این رژیم در برابر این تهدیدات ضعف قابل توجهی دارد.

 طبق نوشته این روزنامه، مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، در سناریو نویسی جدیدی، ورود این رژیم به جنگ را در چند جبهه از شمال و شرق را اصلی‌ترین تهدید موجودیتی برای رژیم صهیونیستی قلمداد کرده و توضیح داده است که برنامه هسته‌ای ایران اصلی‌ترین تهدید برای این رژیم محسوب نمی‌شود.

 طبق بررسی این مرکز، (وابسته به دانشگاه تل آویو) «خطر هسته‌ای ایران» مشکل کوتاه مدت رژیم صهیونیستی است و اما ورود به یک جنگ فراگیر و ویران‌گر در چند جبهه، بدین صورت که سوریه و حزب‌الله از شمال و ایران و عراق از سمت شرق و نیروهای مقاومت در غزه از جنوب حمله کنند، اصلی‌ترین خطر در حال و آینده این رژیم است.

 این گزارش تأکید دارد که وضعیت جبهه داخلی رژیم اسرائیل در خصوص این تهدید موجودیتی بسیار شکننده و ضعیف است و اهداف استراتژیک با ارزش در رژیم صهیونیستی به راحتی قابل دسترسی برای حمله کنندگان احتمالی است.

 طبق این گزارش، سامانه‌های دفاع هوایی و پالایشگاههای حیفا، ایستگاههای تولید و توزیع برق، تأسیسات تصفیه آب، مخازن مواد سمی و زیرساخت‌های گاز مهم‌ترین اهدافی هستند که هر حمله کننده‌ای برای هدف قرار دادن آن‌ها تلاش خواهد کرد.

 همچنین دفتر نخست‌وزیری، ساختمان کنست، ساختمان ستاد مشترک، انبارهای ذخایر استراتژیک، پایگاههای نظامی، فرودگاهها و بندرگاهها دیگری اهدافی است که از نظر این مرکز پژوهشی، جزو اهداف حمله کنندگان احتمالی به رژیم صهیونیستی خواهد بود.

 این گزارش تأکید کرد که در صورت بروز جنگ در چندین جبهه و شلیک انواع موشک و خمپاره، رژیم صهیونیستی به دشواری توانایی مقابله با آن را دارد، به خصوص اینکه اگر دهها موشک به طور همزمان شلیک شود.

 به گزارش قدسنا، مجله فارن افرز پیشتر در مقاله ای به بررسی قدرت نظامی حزب الله لبنان دشمن کلیدی رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالی این رژیم پرداخت و نوشت، توانایی‌های نظامی حزب‌الله بالاتر از توانایی‌هایی است که جهان درباره آن اطلاع دارد. این مجله به اظهارات مایک پامپئو، وزیر خارجه وقت آمریکا اشاره کرد که گفته بود توانایی‌های حزب‌الله رو به افزایش است.

مرکز پژوهش‌های بین‌المللی و استراتژیک هم گزارشی را درباره توانایی‌های حزب‌الله لبنان آورد.در این گزارش آمده است: حزب‌الله بزرگترین قدرت نظامی خارج از چارچوب ارتش‌ها در سطح جهان را داشته و زرادخانه گسترده‌ای از توپخانه، موشک، موشک‌های بالستیک، ضدجنگنده، ضدتانک و موشک ضد کشتی در اختیار دارد.

این مرکز اعلام کرد: حزب‌الله توانایی‌های موشکی خود را به عنوان اولین ابزار بازدارندگی در مقابله با اسرائیل چه در یک درگیری کوتاه و چه در جنگ طولانی مدت نشان داده است.

این مرکز افزوده است که حزب‌الله در سال ۲۰۰۶، ۱۵ هزار موشک و تعداد زیادی موترهای کوچک با قابلیت حمل موشک‌ در اختیار داشت که طی جنگی که ۳۴ روز طول کشید حدود ۴۰۰۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد.

این مرکز در ادامه آورده است: از آن زمان توانایی‌های موشکی حزب‌الله افزایش یافته و آمارها حاکی از این هستند که زرادخانه موشکی این حزب شامل ۱۳۰ هزار پرتابه متنوع است.

حال بایست دید که رژیم صهیونیستی با وجود جنگنده های پیشرفته آمریکایی و موشک ها و سامانه موشکی گنبد آهنینی که از آن ها برخوردار است و رزمایش هایی که هر چند ماه یک بار در اراضی اشغالی برگزار می کند آیا می تواند بدون حمایت ایالات متحده آمریکا در مقابله تنها یک جبهه از جمله جبهه شمالی (مرز لبنان) تاب بیاورد یا خیر. به عقیده بسیاری از کارشناسان تصمیم برای ابقای ارتش ایالات متحده آمریکا در سوریه و افغانستان و عراق و قصد پنتاگون برای ساخت پایگاه نظامی جدید نیروهایش در مرز عراق و اردن و سوریه تنها بخاطر واهمه از یک سره شدن کار رژیم صهیونیستی از چند جبهه شمالی و شرقی و مرکزی تاکنون صورت گرفته است.

 

در کنار این موضوع احساس خطر سران رژیم صهیونیستی از انتشار اخبار ضد و نقیض درباره کاهش چشمگیر نظامیان آمریکایی در کشورهایی مانند عراق و سوریه و احتمال کاهش قدرت حضور ارتش ایالات متحده در خاورمیانه و همچنین افزایش قدرت نفوذ نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای عربی و مسلمان منطقه و روند انحلال تند گروه های تروریستی در مناطق مختلف عراق و سوریه و در نتیجه بازهم ختم شدن سیر این ماجرا به خطر از بین رفتن رژیم صهیونیستی از دیگر نکاتی است که بشدت ملموس و قابل مشاهده است.نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر سران این رژیم از جمله وزیر جنگ و وزیر خارجه آن سعی دارند تا به منظور تاخیر انداختن تهدیدات موجودیتی خود با کشورهای عربی ا‌ئتلاف تشکیل دهند و رای نظر اتحادیه عرب را همگام با خود علیه جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای عضو محور موسوم به محور مقاومت جلب کنند امری که تاکنون با سیاه نمایی جلوه ایران نزد عرب های منطقه از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی و بحرین و .. تاحدودی با موفقیت هایی همراه بوده است.

خبرنگار:محمد حسین رضاعلی

ارسال نظرات